Peugeot 508: nová podoba a vyššia elegancia

Štvrtok, 16 september 2010

Parížsky autosalón je už na "dostrel" a tak necelé tri týždne pred jeho otvorením automobilky vystreľujú do mediálneho sveta svoje najväčšie tromfy. Nie inak to urobil v týchto dňoch aj francúzsky Peugeot, keď dal novinárom k dispozícii podrobné informácie a fotografie o chystanom úplne novom modeli Peugeot 508. Svetovú premiéru bude mať nový elegantný peugeot na autosalóne v Paríži, ktorý sa pre verejnosť začne 2. októbra tohto roku.

Peugeot 508 spredu
Nový model 508 vyniká špičkovými hodnotami koeficienta odporu vzduchu cx = 0,25

Nový Peugeot 508 sa predstaví v Paríži vo verzii sedan i kombi (SW). Pri porovnávaní týchto dvoch modelov možno povedať, že v Peugeote prešli od dynamického vzhľadu, ktorý predstavoval model 407 a ktorého je nový model 508 nástupcom, ku konvenčnejším tvarom, väčšej elegancii a kvalite. Kritériom pri tvorbe nového modelu 508 bola aj vyššia konkurencieschopnosť.

Novým päťkovým radom sa Peugeot tak symbolicky vracia k známym a svojho času obľúbeným modelom 504 a 505, ktoré však na rozdiel od nového peugeota mali poháňané kolesá zadnej nápravy, kým novinka má pohon predných kolies. Nový model napriek nárastu rozmerov karosérie znížil svoju hmotnosť oproti modelu 407 tak vo verzii sedan ako aj kombi (o 25 kg, resp. 45 kg), vďaka hladkým líniám karosérie má však špičkové koeficienty aerodynamického odporu vzduchu cx – sedan 0,25 a kombi 0,26.

Ak by sme porovnávali vonkajšie rozmery modelu 508 s odchádzajúcim 407, tak nový model je od predchodcu v každom rozmere väčší: v dĺžke o 101 mm (4792 mm), v šírke o 109 mm (1920 mm), vo výške o 1 mm (1456 mm), rázvor náprav je väčší o 92 mm a predný previs kratší o 43 mm.

Rozmery Peugeot 508 a 508 SW

Peugeot 508Peugeot 508 SW
Dĺžka (mm)47924813
Šírka (mm)18531853
Výška (mm)14561476
Rázvor (mm)28172817
Previs vpredu / vzadu (mm)985-990985-1011
Objem batož. priestoru (l)515560

Vďaka väčším vonkajším rozmerom, predovšetkým väčšiemu rázvoru o vyše deväť centimetrov, má nový Peugoet 508 proporcionálnejšie priestrannejší interiér, čo ocení celá posádka, najviac však cestujúci na zadných sedadlách.

Peugeot 508 zozadu
Kombi 508 SW upustilo od nekonvenčného dizajnu zadnej časti, ktorý mal model 407

Peugeot do nového modelu bude montovať dva benzínové motory a päticu vznetových motorov. Spolupracovať budú s troma druhmi 6stupňových prevodoviek: manuálnou, robotizovanou a automatickou.

Benzínové motory

Motor1,6 VTi/120 k1,6 THP/156 k
Max. výkon (kW/k/ot)88/120/6000115/156/6000
Krút. mom. (Nm/ot)160/4250240/1400 – 4000
Prevodovka6st robtizovaná6st manuál./aut.
Max. rých. (km/h)204224/220
Zrých. 0-100 km/h (s)11,58,6/8,8
Komb. Spotreba (l/100 km)6,26,7/6,8
Emisie CO2 (g/km)144154

Naftové motory

Motor1,6 HDi1,6 HDi2,0 HDi2,0 HDi2,2 HDi
Výkon (kW/k)82/112/360082/112/3600103/140/4000120/163/3750150/204/3500
Krút. mom. (Nm/ot)240/1750270/1750320/2000340/2000-3000450/2000-2750
Prevodovka6st manuál.6st robotiz.6st manuál.6st aut.6st aut.
Max. rých. (km/h)210225234
Zrých. 0-100 km/h11,3 s11,9 s9,8 s9,2 s8,2 s
Spotreba (l/100 km)4,84,44,85,75,7
Emisie CO2 (g/km)124114125149150

Do predaja sa nový Peugeot 508 dostane už začiatkom budúceho roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."