Peugeot 508: nová podoba a vyššia elegancia

Štvrtok, 16 september 2010

Parížsky autosalón je už na "dostrel" a tak necelé tri týždne pred jeho otvorením automobilky vystreľujú do mediálneho sveta svoje najväčšie tromfy. Nie inak to urobil v týchto dňoch aj francúzsky Peugeot, keď dal novinárom k dispozícii podrobné informácie a fotografie o chystanom úplne novom modeli Peugeot 508. Svetovú premiéru bude mať nový elegantný peugeot na autosalóne v Paríži, ktorý sa pre verejnosť začne 2. októbra tohto roku.

Peugeot 508 spredu
Nový model 508 vyniká špičkovými hodnotami koeficienta odporu vzduchu cx = 0,25

Nový Peugeot 508 sa predstaví v Paríži vo verzii sedan i kombi (SW). Pri porovnávaní týchto dvoch modelov možno povedať, že v Peugeote prešli od dynamického vzhľadu, ktorý predstavoval model 407 a ktorého je nový model 508 nástupcom, ku konvenčnejším tvarom, väčšej elegancii a kvalite. Kritériom pri tvorbe nového modelu 508 bola aj vyššia konkurencieschopnosť.

Novým päťkovým radom sa Peugeot tak symbolicky vracia k známym a svojho času obľúbeným modelom 504 a 505, ktoré však na rozdiel od nového peugeota mali poháňané kolesá zadnej nápravy, kým novinka má pohon predných kolies. Nový model napriek nárastu rozmerov karosérie znížil svoju hmotnosť oproti modelu 407 tak vo verzii sedan ako aj kombi (o 25 kg, resp. 45 kg), vďaka hladkým líniám karosérie má však špičkové koeficienty aerodynamického odporu vzduchu cx – sedan 0,25 a kombi 0,26.

Ak by sme porovnávali vonkajšie rozmery modelu 508 s odchádzajúcim 407, tak nový model je od predchodcu v každom rozmere väčší: v dĺžke o 101 mm (4792 mm), v šírke o 109 mm (1920 mm), vo výške o 1 mm (1456 mm), rázvor náprav je väčší o 92 mm a predný previs kratší o 43 mm.

Rozmery Peugeot 508 a 508 SW

Peugeot 508Peugeot 508 SW
Dĺžka (mm)47924813
Šírka (mm)18531853
Výška (mm)14561476
Rázvor (mm)28172817
Previs vpredu / vzadu (mm)985-990985-1011
Objem batož. priestoru (l)515560

Vďaka väčším vonkajším rozmerom, predovšetkým väčšiemu rázvoru o vyše deväť centimetrov, má nový Peugoet 508 proporcionálnejšie priestrannejší interiér, čo ocení celá posádka, najviac však cestujúci na zadných sedadlách.

Peugeot 508 zozadu
Kombi 508 SW upustilo od nekonvenčného dizajnu zadnej časti, ktorý mal model 407

Peugeot do nového modelu bude montovať dva benzínové motory a päticu vznetových motorov. Spolupracovať budú s troma druhmi 6stupňových prevodoviek: manuálnou, robotizovanou a automatickou.

Benzínové motory

Motor1,6 VTi/120 k1,6 THP/156 k
Max. výkon (kW/k/ot)88/120/6000115/156/6000
Krút. mom. (Nm/ot)160/4250240/1400 – 4000
Prevodovka6st robtizovaná6st manuál./aut.
Max. rých. (km/h)204224/220
Zrých. 0-100 km/h (s)11,58,6/8,8
Komb. Spotreba (l/100 km)6,26,7/6,8
Emisie CO2 (g/km)144154

Naftové motory

Motor1,6 HDi1,6 HDi2,0 HDi2,0 HDi2,2 HDi
Výkon (kW/k)82/112/360082/112/3600103/140/4000120/163/3750150/204/3500
Krút. mom. (Nm/ot)240/1750270/1750320/2000340/2000-3000450/2000-2750
Prevodovka6st manuál.6st robotiz.6st manuál.6st aut.6st aut.
Max. rých. (km/h)210225234
Zrých. 0-100 km/h11,3 s11,9 s9,8 s9,2 s8,2 s
Spotreba (l/100 km)4,84,44,85,75,7
Emisie CO2 (g/km)124114125149150

Do predaja sa nový Peugeot 508 dostane už začiatkom budúceho roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.