Peugeot 508 SW: Kombi novej generácie sa prestaví v Paríži

Streda, 22 august 2018

Po uvedení novej generácie Peugeotu 508 s karosériou fastback je tu teraz jeho praktickejšia verzia kombi s označením SW. Pôvodne ju francúzsky Peugeot mal uviesť na domácom francúzskom autosalóne na jeseň tohto roku, teraz to vyzerá, že kombi strednej triedy sa predstaví skôr.

Peugeot 508 SW
Kombi Peugeot 508 SW, praktickejšia verzia základného modelu fastback

Peugeot 508 SW, po fastbacku druhý karosársky variant nového modelu 508, upúta odvážnym dizajnom, nízkou a dynamickou siluetou. Spája eleganciu s praktickými vlastnosťami interiéru, objemným a dobre prístupným batožinovým priestorom. Tiež s najnovšou generáciou modernej palubnej dosky Peugeot i-Cockpit.

Peugeot sa vždy vyznačoval tým, že svoje kombi dizajnovo odvodzoval od sedanov. Aj nový Peugeot 508 SW využíva dizajnové prvky z radikálneho fastbacku. Nové proporcie dodávajú jeho karosérii mimoriadnu dynamiku.

Kombi 508 SW aj vďaka takmer úplne zapusteným strešným nosičom je takmer také nízke ako fastback, meria na výšku necelých 1,42 m. To je o takmer 6 cm menej ako v prípade predchádzajúcej generácie, čo prospelo predovšetkým upravenej aerodynamike. Priestor na hlavu vzadu kopíruje bežné hodnoty segmentu.

Dĺžka kombi 508 SW je 4,78 metra, čo je len o 3 centimetre viac ako má fastback a je o 5 centimetrov menej ako malo kombi predchádzajúcej generácie. Profil nového modelu 508 SW sa vyznačuje plynulými a aerodynamickými líniami.

Kombi 508 SW stojí na platforme EMP2, čím sa podarilo znížiť jeho hmotnosť o 70 kilogramov. S malým polomerom otáčania dokáže kombi strednej triedy dominovať aj na menších priestranstvách, či v uličkách miest, ale aj na diaľniciach. S novou DNA značky a s vynikajúcim podvozkom dokáže nový 508 SW spojiť výnimočné jazdné vlastnosti. Nový model zameral výrobca na účinnosť, bezpečnosť a prémiový komfort.

Nový model 508 SW poháňajú motory novej generácie Euro 6 PureTech a BlueHDi s nízkou úrovňou emisií CO2. Ponuka benzínových motorov má dve upravené pohonné jednotky s objemom1,6 PureTech 180 a PureTech 225 s výkonmi 180 a 225 koní.

V ponuke naftových motorov figurujú štyri pohonné jednotky pozostávajúce z motorizácií s objemom 1,5 a 2,0 BlueHDi s výkonmi 130, 160 a 180 koní. Spájať sa budú buď so 6stupňovou manuálnou alebo osemstupňovou samočinnou prevodovkou. Pribudnúť má aj pohon plug-in hybrid, ten má prísť neskôr.

Výkony týchto motorov spĺňajú technické predpisy novej meracej technológie WLTP, ktorá sa zameriava na priblíženie nameraných hodnôt k spotrebe a emisiám v reálnej prevádzke.

Nový Peugeot 508 SW by automobilka mala premiérovo ukázať už čoskoro, výstavnú premiéru bude mať na parížskom autosalóne v septembri a do predaja by sa mal dostať v januári 2019.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.