Peugeot 508 SW: Kombi novej generácie sa prestaví v Paríži

Streda, 22 august 2018

Po uvedení novej generácie Peugeotu 508 s karosériou fastback je tu teraz jeho praktickejšia verzia kombi s označením SW. Pôvodne ju francúzsky Peugeot mal uviesť na domácom francúzskom autosalóne na jeseň tohto roku, teraz to vyzerá, že kombi strednej triedy sa predstaví skôr.

Peugeot 508 SW
Kombi Peugeot 508 SW, praktickejšia verzia základného modelu fastback

Peugeot 508 SW, po fastbacku druhý karosársky variant nového modelu 508, upúta odvážnym dizajnom, nízkou a dynamickou siluetou. Spája eleganciu s praktickými vlastnosťami interiéru, objemným a dobre prístupným batožinovým priestorom. Tiež s najnovšou generáciou modernej palubnej dosky Peugeot i-Cockpit.

Peugeot sa vždy vyznačoval tým, že svoje kombi dizajnovo odvodzoval od sedanov. Aj nový Peugeot 508 SW využíva dizajnové prvky z radikálneho fastbacku. Nové proporcie dodávajú jeho karosérii mimoriadnu dynamiku.

Kombi 508 SW aj vďaka takmer úplne zapusteným strešným nosičom je takmer také nízke ako fastback, meria na výšku necelých 1,42 m. To je o takmer 6 cm menej ako v prípade predchádzajúcej generácie, čo prospelo predovšetkým upravenej aerodynamike. Priestor na hlavu vzadu kopíruje bežné hodnoty segmentu.

Dĺžka kombi 508 SW je 4,78 metra, čo je len o 3 centimetre viac ako má fastback a je o 5 centimetrov menej ako malo kombi predchádzajúcej generácie. Profil nového modelu 508 SW sa vyznačuje plynulými a aerodynamickými líniami.

Kombi 508 SW stojí na platforme EMP2, čím sa podarilo znížiť jeho hmotnosť o 70 kilogramov. S malým polomerom otáčania dokáže kombi strednej triedy dominovať aj na menších priestranstvách, či v uličkách miest, ale aj na diaľniciach. S novou DNA značky a s vynikajúcim podvozkom dokáže nový 508 SW spojiť výnimočné jazdné vlastnosti. Nový model zameral výrobca na účinnosť, bezpečnosť a prémiový komfort.

Nový model 508 SW poháňajú motory novej generácie Euro 6 PureTech a BlueHDi s nízkou úrovňou emisií CO2. Ponuka benzínových motorov má dve upravené pohonné jednotky s objemom1,6 PureTech 180 a PureTech 225 s výkonmi 180 a 225 koní.

V ponuke naftových motorov figurujú štyri pohonné jednotky pozostávajúce z motorizácií s objemom 1,5 a 2,0 BlueHDi s výkonmi 130, 160 a 180 koní. Spájať sa budú buď so 6stupňovou manuálnou alebo osemstupňovou samočinnou prevodovkou. Pribudnúť má aj pohon plug-in hybrid, ten má prísť neskôr.

Výkony týchto motorov spĺňajú technické predpisy novej meracej technológie WLTP, ktorá sa zameriava na priblíženie nameraných hodnôt k spotrebe a emisiám v reálnej prevádzke.

Nový Peugeot 508 SW by automobilka mala premiérovo ukázať už čoskoro, výstavnú premiéru bude mať na parížskom autosalóne v septembri a do predaja by sa mal dostať v januári 2019.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
registraciezap
V máji 2019 sme na Slovensku zaznamenali registrácie nových osobných automobilov s celkovým počtom 9888 automobilov, čo oproti minulému roku s počtom 9674 registrovaných nových osobných automobilov predstavuje nárast o 2,21 %. Registrácie malých úžitkových automobilov kategórie N1dosiahli v máji 2019 počet 858 vozidiel, čo oproti rovnakému mesiacu minulého roka s počtom vozidiel 838 predstavuje nárast o 2,39 % . Po prijatí akčného plánu elektromobility a znovuzavedení podpory na kúpu elektrických a plug-in hybridných automobilov zaznamenali predajcovia zvýšený záujem zákazníkov o tento segment automobilov. Predaj je podmienený reštartom podpory, ktorý zatiaľ detailne ešte nie je známy.
VW a deti
Aj v tomto roku Volkswagen Slovakia prispeje deťom svojich zamestnancov na prázdninové letné tábory. Príspevok na tábor podľa vlastného výberu na Slovensku aj v zahraničí dostane aj tento rok viac ako 600 detí. Vlani takto VW Slovakia odľahčil rozpočty vyše 450 rodinám svojich zamestnancov. Výška príspevku sa pohybuje od 70 do 120 eur pri pobytových táboroch a 10 eur na deň pri denných táboroch. Deti zamestnancov VW Slovakia najčastejšie trávia prázdniny v táboroch na Slovensku. Tradíciou je Volkswagen Slovakia Sommer Camp, ktorý v tomto roku organizuje Nadácia VW Slovakia pre deti zamestnancov v blízkosti bratislavského závodu.Ilustračná snímka – autor VW
Sikyna Kegums 2019
Účastníci seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa z Ruska presťahovali do Lotyšska, kde sa konalo deviate podujatie seriálu a jazdci tak majú za sebou prvú polovicu tohtoročných pretekov. V Lotyšsku sa pretekalo na ich tradičnej pieskovej trati v Kegumse. Slovenský reprezentant Richard Šikyňa jazdiaci v triede MX2 na stroji KTM 250 SFX vo farbách českého JD Gunex si po tomto podujatí pripísal ďalšie 3 body za 18. miesto v prvej jazde. V druhej jazde po páde v úvodnom kole skončil nakoniec 23. Celkovo sa umiestnil na 22. mieste a rovnaká priečka mu patrí so ziskom 49 bodov aj priebežnom hodnotení seriálu. Manažér Peter Kolek: "Richard mal v Kegumse trochu smolu. Nevyhol sa pádu v sobotu v meranom tréningu, ani v nedeľu v druhej jazde. Potom musel sťahovať stratu. Dokázal sa posunúť z posledného na 23. miesto. Škoda, nebyť toho pádu v prvom kole, mohol zabodovať aj v druhej jazde."