Peugeot 508 SW: Kombi novej generácie sa prestaví v Paríži

Streda, 22 august 2018

Po uvedení novej generácie Peugeotu 508 s karosériou fastback je tu teraz jeho praktickejšia verzia kombi s označením SW. Pôvodne ju francúzsky Peugeot mal uviesť na domácom francúzskom autosalóne na jeseň tohto roku, teraz to vyzerá, že kombi strednej triedy sa predstaví skôr.

Peugeot 508 SW
Kombi Peugeot 508 SW, praktickejšia verzia základného modelu fastback

Peugeot 508 SW, po fastbacku druhý karosársky variant nového modelu 508, upúta odvážnym dizajnom, nízkou a dynamickou siluetou. Spája eleganciu s praktickými vlastnosťami interiéru, objemným a dobre prístupným batožinovým priestorom. Tiež s najnovšou generáciou modernej palubnej dosky Peugeot i-Cockpit.

Peugeot sa vždy vyznačoval tým, že svoje kombi dizajnovo odvodzoval od sedanov. Aj nový Peugeot 508 SW využíva dizajnové prvky z radikálneho fastbacku. Nové proporcie dodávajú jeho karosérii mimoriadnu dynamiku.

Kombi 508 SW aj vďaka takmer úplne zapusteným strešným nosičom je takmer také nízke ako fastback, meria na výšku necelých 1,42 m. To je o takmer 6 cm menej ako v prípade predchádzajúcej generácie, čo prospelo predovšetkým upravenej aerodynamike. Priestor na hlavu vzadu kopíruje bežné hodnoty segmentu.

Dĺžka kombi 508 SW je 4,78 metra, čo je len o 3 centimetre viac ako má fastback a je o 5 centimetrov menej ako malo kombi predchádzajúcej generácie. Profil nového modelu 508 SW sa vyznačuje plynulými a aerodynamickými líniami.

Kombi 508 SW stojí na platforme EMP2, čím sa podarilo znížiť jeho hmotnosť o 70 kilogramov. S malým polomerom otáčania dokáže kombi strednej triedy dominovať aj na menších priestranstvách, či v uličkách miest, ale aj na diaľniciach. S novou DNA značky a s vynikajúcim podvozkom dokáže nový 508 SW spojiť výnimočné jazdné vlastnosti. Nový model zameral výrobca na účinnosť, bezpečnosť a prémiový komfort.

Nový model 508 SW poháňajú motory novej generácie Euro 6 PureTech a BlueHDi s nízkou úrovňou emisií CO2. Ponuka benzínových motorov má dve upravené pohonné jednotky s objemom1,6 PureTech 180 a PureTech 225 s výkonmi 180 a 225 koní.

V ponuke naftových motorov figurujú štyri pohonné jednotky pozostávajúce z motorizácií s objemom 1,5 a 2,0 BlueHDi s výkonmi 130, 160 a 180 koní. Spájať sa budú buď so 6stupňovou manuálnou alebo osemstupňovou samočinnou prevodovkou. Pribudnúť má aj pohon plug-in hybrid, ten má prísť neskôr.

Výkony týchto motorov spĺňajú technické predpisy novej meracej technológie WLTP, ktorá sa zameriava na priblíženie nameraných hodnôt k spotrebe a emisiám v reálnej prevádzke.

Nový Peugeot 508 SW by automobilka mala premiérovo ukázať už čoskoro, výstavnú premiéru bude mať na parížskom autosalóne v septembri a do predaja by sa mal dostať v januári 2019.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
Wintercontact-ts-860
Zimné pneumatiky Continental aj tento rok preukázali svoje kvality. V testoch odborných médií a medzinárodných autoklubov získali skvelé hodnotenia a obsadili popredné miesta. Vo viacerých testoch hviezdila opakovane najmä pneumatika Continental WinterContact TS860. Redaktori vyzdvihovali jej vynikajúce vlastnosti na zasneženom aj mokrom povrchu, vyváženosť a bezpečnosť. Testovali sa aj celoročné pneumatiky. V jednom z testov bola pneumatika AllSeasonsContact ocenená najvyššou známkou "veľmi odporúčaná" a obsadila prvú priečku. Označili ju za Najlepšiu celoročnú pneumatiku na snehu.
Skoda Octavia G-TEC
Česká automobilka Škoda obohacuje svoju paletu ekologických vozidiel s pohonom na zemný plyn. Škoda Octavia G-TEC dostala nový silnejší motor 1,5 TSI s výkonom 96 kW (130 k). Model Octavia G-TEC je dostupná výhradne v karosárskej verzii kombi a v stupňoch výbavy Active, Ambition a Style. Teraz má s čistým a ekologickým pohonom na zemný plyn dojazd až 480 kilometrov. Na tento účel slúžia tri nádrže, do ktorých sa zmestí 17,7 kg CNG. Nádrž na 11,8 litra benzínu zabezpečí mobilitu aj v regiónoch bez plniacich staníc CNG.
Sikyna
V tureckom Efyone sa išlo ďalšie v poradí už 18. podujatie seriálu majstrovstiev sveta v motokrose. V triede MX2 jazdil aj jediný slovenský zástupca a pravidelný účastník seriálu Richard Šikyňa. Na motocykli KTM 250 SXF obsadil v dvoch jazdách 16. a 15. miesto a získal spolu ďalších jedenásť bodov do priebežného hodnotenia majstrovstiev sveta. Napriek tomu, ako to po pretekoch povedal, že jeho rýchlosť v pretekoch nebola taká, na akú má. Svoju bodovú zbierku si navýšil na 53 bodov a v hodnotení seriálu poskočil z 29. na 27. priečku. Najbližšie bude úspešný mladý motokrosár štartovať v Nemecku na pretekoch ADAC-u v Gaildorfe.