Peugeot 508 SW: Kombi novej generácie sa prestaví v Paríži

Streda, 22 august 2018

Po uvedení novej generácie Peugeotu 508 s karosériou fastback je tu teraz jeho praktickejšia verzia kombi s označením SW. Pôvodne ju francúzsky Peugeot mal uviesť na domácom francúzskom autosalóne na jeseň tohto roku, teraz to vyzerá, že kombi strednej triedy sa predstaví skôr.

Peugeot 508 SW
Kombi Peugeot 508 SW, praktickejšia verzia základného modelu fastback

Peugeot 508 SW, po fastbacku druhý karosársky variant nového modelu 508, upúta odvážnym dizajnom, nízkou a dynamickou siluetou. Spája eleganciu s praktickými vlastnosťami interiéru, objemným a dobre prístupným batožinovým priestorom. Tiež s najnovšou generáciou modernej palubnej dosky Peugeot i-Cockpit.

Peugeot sa vždy vyznačoval tým, že svoje kombi dizajnovo odvodzoval od sedanov. Aj nový Peugeot 508 SW využíva dizajnové prvky z radikálneho fastbacku. Nové proporcie dodávajú jeho karosérii mimoriadnu dynamiku.

Kombi 508 SW aj vďaka takmer úplne zapusteným strešným nosičom je takmer také nízke ako fastback, meria na výšku necelých 1,42 m. To je o takmer 6 cm menej ako v prípade predchádzajúcej generácie, čo prospelo predovšetkým upravenej aerodynamike. Priestor na hlavu vzadu kopíruje bežné hodnoty segmentu.

Dĺžka kombi 508 SW je 4,78 metra, čo je len o 3 centimetre viac ako má fastback a je o 5 centimetrov menej ako malo kombi predchádzajúcej generácie. Profil nového modelu 508 SW sa vyznačuje plynulými a aerodynamickými líniami.

Kombi 508 SW stojí na platforme EMP2, čím sa podarilo znížiť jeho hmotnosť o 70 kilogramov. S malým polomerom otáčania dokáže kombi strednej triedy dominovať aj na menších priestranstvách, či v uličkách miest, ale aj na diaľniciach. S novou DNA značky a s vynikajúcim podvozkom dokáže nový 508 SW spojiť výnimočné jazdné vlastnosti. Nový model zameral výrobca na účinnosť, bezpečnosť a prémiový komfort.

Nový model 508 SW poháňajú motory novej generácie Euro 6 PureTech a BlueHDi s nízkou úrovňou emisií CO2. Ponuka benzínových motorov má dve upravené pohonné jednotky s objemom1,6 PureTech 180 a PureTech 225 s výkonmi 180 a 225 koní.

V ponuke naftových motorov figurujú štyri pohonné jednotky pozostávajúce z motorizácií s objemom 1,5 a 2,0 BlueHDi s výkonmi 130, 160 a 180 koní. Spájať sa budú buď so 6stupňovou manuálnou alebo osemstupňovou samočinnou prevodovkou. Pribudnúť má aj pohon plug-in hybrid, ten má prísť neskôr.

Výkony týchto motorov spĺňajú technické predpisy novej meracej technológie WLTP, ktorá sa zameriava na priblíženie nameraných hodnôt k spotrebe a emisiám v reálnej prevádzke.

Nový Peugeot 508 SW by automobilka mala premiérovo ukázať už čoskoro, výstavnú premiéru bude mať na parížskom autosalóne v septembri a do predaja by sa mal dostať v januári 2019.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
1 Honda Urban EV Concept
Honda na prvej snímke predstavuje časť interiéru prototypu chystaného elektromobilu. Na snímke je obria obrazovka multimediálneho systému. Celá šírka palubnej dosky je kombináciou čistého a jednoduchého dizajnu s technológiou zameranou na vodiča. Rozhranie zobrazené na obrázku sa vyznačuje širokou palubnou doskou s čistými dizajnovým prvkami a intuitívnou technológiou zameranou na používateľa. Dizajn interiéru má vytvoriť útulnú a príjemnú atmosféru, inšpirovanú štúdiou Urban EV Concept, ktorú Honda predstavila v roku 2017 na autosalóne vo Frankfurte. Prototyp elektrického auta odhalí Honda v Ženeve 5. marca.
Toyota Supra
Nová Toyota Supra pokračuje v tradícii športových modelov Toyoty. Ikonický model Supra novej generácie sa predstavil na autosalóne v Detroite v januári tohto roku. Dvojmiestne kupé inšpirované pretekárskymi automobilmi má klasické usporiadanie - motor vpredu a pohon zadných kolies. Pod kapotou pracuje preplňovaný radový šesťvalcový motor s výkonom 340 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Krátky rázvor náprav a široký rozchod kolies zaručujú mimoriadnu stabilitu v zákrutách a okamžité reakcie. Piata generácia Toyoty Supra je prvým globálnym modelom zo série GR, vyrobeným tímom Toyota Gazoo Racing. Doteraz vyrábali športové verzie sériových modelov len na vybraných trhoch, napríklad v Európe je to Yaris GRMN. Na Slovensku sa Supra GR začne predávať začiatkom leta 2019.
Mercedes-Benz Citan
Divízia Mercedes-Benz Vans ponúka od roku 2012 malú dodávku Citan, ktorý je súrodenec Renaultu Gangoo. Citan Tourer posilní nová generácia motorov. Pribudne štvorvalcový diesel so zdvihovým objemom 1,5 litra s vysokým krútiacim momentom a novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s technológiou SCR. Nový motor bude dostupný v troch verziách s výkonmi 59 kW/80 k, 70 kW/95 k a 85 kW/116 k. Všetky spĺňajú aktuálnu emisnú triedu Euro 6d-Temp. Kombinovaná spotreba je od 4,6 do 4,8 l/100 km a emisie CO2127-121 g/km. Po verzii Tourer bude v lete v ponuke s novým dieselovým agregátom aj Citan skriňová dodávka. Citan podobne ako každý mercedes disponuje výbavou bohatou na bezpečnostné systémy. K motorom pridáva Citan Tourer a nový dizajnový balík Red, ktorý dodáva exteriéru športový charakter.