Peugeot BB1 brázdi po Paríži

Piatok, 16 október 2009

Iba prednedávnom mal premiéru na autosalóne vo Frankfurte a v týchto dňoch sa už preháňa ulicami Paríža. Nebolo by to nič mimoriadne, keby nešlo o koncept, navyše elektromobilu. Na prednej kapote má znak Peugeotu a pomenovali ho BB1. Zvláštne na ňom je aj to, že svojimi rozmermi patrí do kategórie najmenších automobilov s dĺžkou menšou ako tri metre a do útrob jeho minikarosérie sa vojdú až štyria dospelí cestujúci.

Peugeot BB1

V týchto dňoch sa nový projekt mestskej mobility, koncept Peugeot BB1, po úspešnej prezentácii vo Frankfurte a po kampani na webe predstavil aj Parížanom. Tím Marketing Internet Peugeot zorganizoval v hlavnom meste Francúzska natáčanie BB1 v jeho prirodzenom prostredí, ktorým je mesto. Navyše v srdci trhu St-Honoré, kde pasáž zo skla a ocele vytvára echo súčasného moderného dizajnu. A tak na 100 % elektrický miniautomobil, so 4 pasažiermi a dĺžkou 2,5 metra nenechal nikoho ľahostajným a priniesol aj veľa nadšenia a emocií pre obyvateľov Paríža i fanúšikov z Facebooku. Na záver natáčania pokračoval koncept BB1 po ulici Rue de Rivoli, cez Champs-Elysées až do sídla značky Peugeot na Avenue de la Grande Armee.

Koncept BB1 meria na dĺžku 2,5 metra a ako bolo povedané, uvezie štyroch dospelých pasažierov. Jeho pohon obstarávajú dva elektromotory, ktoré poháňajú zadné kolesá. Každý má výkon 10,2 koňa, spolu teda vyše 20 koní. To stačí na to, aby miniautomobilu vážiacemu približne len 600 kg dodali celkom slušnú dynamiku, keď zrýchliť z 30 na 60 km/h dokáže za štyri sekundy. Na jedno nabitie prejde až 120 kilometrov a v meste sa dokáže pohybovať veľmi obratne, keď na otočenie sa do protismeru mu stačí cesta široká len 3,5 metra.

Tvary karosérie konceptu Peugeot BB sú síce na hony vzdialené konvenčným, zato však majú dostatok dizajnérskej fantázie a poskytujú praktické výhody, ako veľmi dobrý výhľad z vozidla cez panoramatické predné sklo, alebo až 160litrový kufor (pri obsadení len vodičom až 850 litrov). Osvetlenie v noci obstarávajú LED diódy a výhľad dozadu je pomocou kamier.

Zaujímavá je aj konštrukcia elektrického mini od Peugeota: trubkový rám podvozku mu navrhovali konštruktéri skútrov, zavesenie kolies, dvojité lichobežníky vpredu i vzadu má však obdobné ako súčasné automobily, podobne aj pruženie s teleskopickými tlmičmi. Koncept BB1 je vybavený aj posilňovačom riadenia, ktorý je elektrický. So skútrami či motocyklami má ešte niečo spoločné: volant nahrádza riadidlo, na ktorom sú ovládacie prvky, aj tie z miesta pedálov. Uprostred prístrojového panela je multifunkčný displej, ktorý umožňuje okrem iného telefonovanie alebo pripojenia sa na internet. Samozrejme, nechýbajú ani zásuvky na 12voltové pripojenie a USB. A je tu ešte "maličkosť" – na streche elektrické solárne panely, ktoré dodávajú energiu palubným systémom.

Peugeot BB1 Peugeot BB1 Peugeot BB1 Peugeot BB1
Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.