Peugeot i-Cockpit: Kokpit nových modelov značky

Piatok, 22 apríl 2016

Peugeot predstavil svoju absolútne modernú víziu priestoru pre vodiča, budúcnosť interaktívnych interiérov svojich budúcich modelov. Peugeot i-Cockpit bol už dávnejšie použitý v modeloch 208, 2008 a 308. Potom značka sústredila dovtedajšie poznatky a sústredila ich do jedného monolitu novej generácie tohto inovatívneho konceptu a ukázala ho v novom zatiaľ nemenovanom modeli pre svoju družinu vybraných novinárov v Paríži.

Peugeot i-Cockpit
Nový kokpit Peugeot i-Cockpit so základnými prvkami ako sú kompaktný volant, head-up displej a dotykový displej ponúka viac ergonómie a nové technológie. Má ho mať už nový pripravovaný model. Bude ním crossover 3008 novej generácie?

Peugeot sa pred štyrmi rokmi veľmi dôsledne pustil do inovácie v oblasti infotainmentu. Upustil od klasických ovládačov na stredovej konzole a všetko sústredil do dotykovej obrazovky. Niečo z toho bolo fajn, iné zožalo kritiku. Až tak, že zhoršilo, resp. skomplikovalo vodičovi prístup k ovládaniu základných funkcií.

Peugeot sa však nenechal odradiť a dôsledne pokračoval a vylepšoval systém. Výsledkom je koncepcia New i-Cockpit, ktorá kritizované nedostatky vyriešila a pridala aj niečo navyše. Získané poznatky zakomponovala do úplne nového interiéru pripravovanej novinky. Špekuluje sa, že by to mohol byť nový crossover 3008, ktorý by Peugeot mohol predstaviť už na jeseň tohto roku na autosalóne v Paríži.

Je tu nový kokpit so základnými prvkami Peugeotu i-Cockpit, ako sú kompaktný volant, head-up displej, dotykový displej. Nová verzia ponúka viac ergonómie a nové technológie. Vysoko umiestnený digitálny panel, kapacitný dotykový displej, vyššiu konektivitu a jedinečné zmyslové spojenie s i-Cockpit Amplify. Týmito prvkami oznamuje Peugeot i-Cockpit novú budúcnosť riadiaceho modulu značky Peugeot.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.