Peugeot i-Cockpit: Kokpit nových modelov značky

Piatok, 22 apríl 2016

Peugeot predstavil svoju absolútne modernú víziu priestoru pre vodiča, budúcnosť interaktívnych interiérov svojich budúcich modelov. Peugeot i-Cockpit bol už dávnejšie použitý v modeloch 208, 2008 a 308. Potom značka sústredila dovtedajšie poznatky a sústredila ich do jedného monolitu novej generácie tohto inovatívneho konceptu a ukázala ho v novom zatiaľ nemenovanom modeli pre svoju družinu vybraných novinárov v Paríži.

Peugeot i-Cockpit
Nový kokpit Peugeot i-Cockpit so základnými prvkami ako sú kompaktný volant, head-up displej a dotykový displej ponúka viac ergonómie a nové technológie. Má ho mať už nový pripravovaný model. Bude ním crossover 3008 novej generácie?

Peugeot sa pred štyrmi rokmi veľmi dôsledne pustil do inovácie v oblasti infotainmentu. Upustil od klasických ovládačov na stredovej konzole a všetko sústredil do dotykovej obrazovky. Niečo z toho bolo fajn, iné zožalo kritiku. Až tak, že zhoršilo, resp. skomplikovalo vodičovi prístup k ovládaniu základných funkcií.

Peugeot sa však nenechal odradiť a dôsledne pokračoval a vylepšoval systém. Výsledkom je koncepcia New i-Cockpit, ktorá kritizované nedostatky vyriešila a pridala aj niečo navyše. Získané poznatky zakomponovala do úplne nového interiéru pripravovanej novinky. Špekuluje sa, že by to mohol byť nový crossover 3008, ktorý by Peugeot mohol predstaviť už na jeseň tohto roku na autosalóne v Paríži.

Je tu nový kokpit so základnými prvkami Peugeotu i-Cockpit, ako sú kompaktný volant, head-up displej, dotykový displej. Nová verzia ponúka viac ergonómie a nové technológie. Vysoko umiestnený digitálny panel, kapacitný dotykový displej, vyššiu konektivitu a jedinečné zmyslové spojenie s i-Cockpit Amplify. Týmito prvkami oznamuje Peugeot i-Cockpit novú budúcnosť riadiaceho modulu značky Peugeot.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.