Peugeot i-Cockpit: Kokpit nových modelov značky

Piatok, 22 apríl 2016

Peugeot predstavil svoju absolútne modernú víziu priestoru pre vodiča, budúcnosť interaktívnych interiérov svojich budúcich modelov. Peugeot i-Cockpit bol už dávnejšie použitý v modeloch 208, 2008 a 308. Potom značka sústredila dovtedajšie poznatky a sústredila ich do jedného monolitu novej generácie tohto inovatívneho konceptu a ukázala ho v novom zatiaľ nemenovanom modeli pre svoju družinu vybraných novinárov v Paríži.

Peugeot i-Cockpit
Nový kokpit Peugeot i-Cockpit so základnými prvkami ako sú kompaktný volant, head-up displej a dotykový displej ponúka viac ergonómie a nové technológie. Má ho mať už nový pripravovaný model. Bude ním crossover 3008 novej generácie?

Peugeot sa pred štyrmi rokmi veľmi dôsledne pustil do inovácie v oblasti infotainmentu. Upustil od klasických ovládačov na stredovej konzole a všetko sústredil do dotykovej obrazovky. Niečo z toho bolo fajn, iné zožalo kritiku. Až tak, že zhoršilo, resp. skomplikovalo vodičovi prístup k ovládaniu základných funkcií.

Peugeot sa však nenechal odradiť a dôsledne pokračoval a vylepšoval systém. Výsledkom je koncepcia New i-Cockpit, ktorá kritizované nedostatky vyriešila a pridala aj niečo navyše. Získané poznatky zakomponovala do úplne nového interiéru pripravovanej novinky. Špekuluje sa, že by to mohol byť nový crossover 3008, ktorý by Peugeot mohol predstaviť už na jeseň tohto roku na autosalóne v Paríži.

Je tu nový kokpit so základnými prvkami Peugeotu i-Cockpit, ako sú kompaktný volant, head-up displej, dotykový displej. Nová verzia ponúka viac ergonómie a nové technológie. Vysoko umiestnený digitálny panel, kapacitný dotykový displej, vyššiu konektivitu a jedinečné zmyslové spojenie s i-Cockpit Amplify. Týmito prvkami oznamuje Peugeot i-Cockpit novú budúcnosť riadiaceho modulu značky Peugeot.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.