Peugeot: nový monospace 5008

Streda, 24 jún 2009

Francúzska automobilka so znakom leva v znaku rozširuje ponuku svojich modelov o nové päť- alebo sedemmiestne MPV. Aj pri novom modeli pokračuje Peugeot vo svojom netradičnom označovaní s dvoma nulami uprostred modelového značenia – v tomto prípade je to 5008.

Peugeot 5008
Vonkajšok Peugeota 5008 sa vyznačuje vyváženým a úhľadným dizajnom

Po modeli 308 SW a crossoveri 3008, ktoré Peugeot uviedol len nedávno, prichádza teraz s ďalším novým modelom označeným 5008. S dĺžkou 453 cm a výškou 164 cm dokončuje Peugeot svoju ponuku v segmente M1. Týmito rozmermi nový 5008 nadväzuje na crossover 3008. Je však menší ako MPV modelového radu 807 (model 807 je dlhší o 20 centimetrov a vyšší o 11 centimetrov). Rozmermi sa blíži k radu C4, kde ho môžeme zaradiť medzi päťmiestne C4 Picasso a sedemmiestne Grand Picasso.

Nový kompaktný monospace Peugeot 5008 je päť- alebo sedemmiestny a posilňuje pozíciu značky Peugeot v segmente rodinných automobilov.

Po crossoveri 3008 je 5008 ďalšou ofenzívou značky Peugeot do segmentu veľkopriestorových automobilov. Zvýšená pozícia vodiča v modeli 5008 je typická vo svete monospacov a zaručuje vodičovi veľmi dobrý výhľad z automobilu a vyšší pocit bezpečnosti.

Peugeot 5008
Cestujúcich potešia veľké zasklené plochy a panoramatický výhľad z vozidla

Pohonnými jednotkami sú vo väčšine motory, ktoré už používa crossover 3008. Najmenším benzínovým v čase uvedenia na trh je 1,6 VTi/120 k (7,3 l/100 km, CO2 169 g/km). Výkonnejším je 1,6 VTi/156 k (7,1 l/100 km, 167 g/km). V ponuke naftových motorov sú 1,6 HDi/110 k (5,4 l/100 km, 143 g/km), 2,0 HDi/150 k (5,8 l/100 km, 151 g/km) a 2,0 HDi/163 k (6,8 l/100 km, 178 g/km).

Nový Peugeot 5008 bude mať svetovú premiéru na tohtoročnom jesennom autosalóne vo Frankfurte a na trh bude uvedený v priebehu jesene 2009.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.