Peugeot Partner Tepee: sedem miest

Pondelok, 23 február 2009

Francúzska automobilka Peugeot prichádza s novou ponukou sedemmiestneho modelu Partner Tepee. S modelom vhodným pre rodinné využitie, ale vhodným aj pre menšie firmy chce osloviť zákazníkov, ktorým Partner Tepee svojim priestorom síce vyhovuje, ale viacmiestny automobil je pre nich vhodnejší.

Peugeot Partner Tepee

Nová ponuka osloví predovšetkým rodiny, ktoré hľadajú alternatívu kompaktného automobilu a vyznačuje sa výnimočnou modulárnosťou. Verzia Partner Tepee má sedem samostatných miest, pričom všetky zadné miesta sa dajú vybrať a zložiť. Interiér je modulovateľný podľa želania a situácie, aby sa čo najlepšie prispôsobil požiadavkám cestujúcich. Sedemmiestny Partner Tepee má viacúčelové využitie, je komfortný, má veľký vnútorný priestor špeciálne prispôsobený využitiu pre rodiny a na voľný čas.

Veľký vnútorný priestor umožnil vybaviť Partnera Tepee siedmimi plnohodnotnými miestami s rozmiestnením 2+3+2, pričom všetky sedadlá sú samostatné, v druhom a treťom rade sklopné i vyberateľné. Na získanie väčšieho priestoru pre kolená sú sedadlá druhého radu posunuté dozadu o 9 cm a zvýšené o 4,2 cm oproti 5miestnej verzii. Podlaha v zadnej časti je tiež mierne zvýšená, takže cestujúci v treťom rade majú lepší výhľad. Vďaka nízkej hmotnosti sedadiel druhého radu (vážia len 14 kg) a tretieho radu (12 kg) je manipulácia s usporiadaním interiéru ľahká.

Objem batožinového priestoru v konfigurácii so 7 miestami je 100 litrov. Kapacitu 470 litrov má po sklopení sedadiel tretieho radu a 650 litrov vtedy, keď sa tretí rad vyberie.

Pod kapotou Partnera Tepee bude niektorý zo štvorice motorov. Môže to byť benzínový 1,6 16V/110 k, alebo naftové 1,6 HDi/90 k, 1,6, 1,6 HDi FAP/90 k alebo 1,6 HDi FAP/110 k. Motory 1,6 HDi predstavujú technické riešenie s vysokotlakovým priamym vstrekovaním common rail druhej generácie a používajú 16ventilové hlavy motora z ľahkej zliatiny, čo umožňuje obmedziť emisie CO2 a znižuje spotrebu paliva. Všetky sú vybavené manuálnou 5stupňovou prevodovkou.

Dynamické vlastnosti, brzdenie a pohodlie sedemmiestneho Partnera Tepee sú veľmi dobré vďaka vyváženému podvozku a použitiu pružín a tlmičov prispôsobených vyššiemu zaťaženiu než má 5miestna verzia.

Sedemmiestny Partner Tepee bude k dispozícii vo výbavách Loisirs a Outdoor a na trh v jednotlivých európskych krajinách prichádza v priebehu februára 2009.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.