Peugeot Partner Tepee: sedem miest

Pondelok, 23 február 2009

Francúzska automobilka Peugeot prichádza s novou ponukou sedemmiestneho modelu Partner Tepee. S modelom vhodným pre rodinné využitie, ale vhodným aj pre menšie firmy chce osloviť zákazníkov, ktorým Partner Tepee svojim priestorom síce vyhovuje, ale viacmiestny automobil je pre nich vhodnejší.

Peugeot Partner Tepee

Nová ponuka osloví predovšetkým rodiny, ktoré hľadajú alternatívu kompaktného automobilu a vyznačuje sa výnimočnou modulárnosťou. Verzia Partner Tepee má sedem samostatných miest, pričom všetky zadné miesta sa dajú vybrať a zložiť. Interiér je modulovateľný podľa želania a situácie, aby sa čo najlepšie prispôsobil požiadavkám cestujúcich. Sedemmiestny Partner Tepee má viacúčelové využitie, je komfortný, má veľký vnútorný priestor špeciálne prispôsobený využitiu pre rodiny a na voľný čas.

Veľký vnútorný priestor umožnil vybaviť Partnera Tepee siedmimi plnohodnotnými miestami s rozmiestnením 2+3+2, pričom všetky sedadlá sú samostatné, v druhom a treťom rade sklopné i vyberateľné. Na získanie väčšieho priestoru pre kolená sú sedadlá druhého radu posunuté dozadu o 9 cm a zvýšené o 4,2 cm oproti 5miestnej verzii. Podlaha v zadnej časti je tiež mierne zvýšená, takže cestujúci v treťom rade majú lepší výhľad. Vďaka nízkej hmotnosti sedadiel druhého radu (vážia len 14 kg) a tretieho radu (12 kg) je manipulácia s usporiadaním interiéru ľahká.

Objem batožinového priestoru v konfigurácii so 7 miestami je 100 litrov. Kapacitu 470 litrov má po sklopení sedadiel tretieho radu a 650 litrov vtedy, keď sa tretí rad vyberie.

Pod kapotou Partnera Tepee bude niektorý zo štvorice motorov. Môže to byť benzínový 1,6 16V/110 k, alebo naftové 1,6 HDi/90 k, 1,6, 1,6 HDi FAP/90 k alebo 1,6 HDi FAP/110 k. Motory 1,6 HDi predstavujú technické riešenie s vysokotlakovým priamym vstrekovaním common rail druhej generácie a používajú 16ventilové hlavy motora z ľahkej zliatiny, čo umožňuje obmedziť emisie CO2 a znižuje spotrebu paliva. Všetky sú vybavené manuálnou 5stupňovou prevodovkou.

Dynamické vlastnosti, brzdenie a pohodlie sedemmiestneho Partnera Tepee sú veľmi dobré vďaka vyváženému podvozku a použitiu pružín a tlmičov prispôsobených vyššiemu zaťaženiu než má 5miestna verzia.

Sedemmiestny Partner Tepee bude k dispozícii vo výbavách Loisirs a Outdoor a na trh v jednotlivých európskych krajinách prichádza v priebehu februára 2009.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."
Sikyna
Posledné podujatie série troch pretekov majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove dopadlo pre slovenského reprezentanta Richarda Šikyňu lepšie ako tie predchádzajúce. V meranom tréningu zajazdil 18. najrýchlejší čas a v popoludňajších pretekoch si potom vyjazdil 6 bodov do hodnotenia svetového šampionátu, keď v dvoch po sebe idúcich pretekoch bodoval na 17. a 19. mieste. Vynieslo mu to celkové 21. miesto a v priebežnom hodnotení seriálu je so ziskom 58 bobov na 26. pozícii.
Šikyňa-Mantova2
Druhé podujatie z trojice pretekov seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove v stredu tento týždeň nevyšlo slovenskému jazdcovi Richardovi Šikyňovi (MX Slovakia/JD Gunnex KTM RT). Kvalifikácia sa pre slovenského reprezentanta nevyvíjala dobre, keď po problémoch s oboma motocyklami sa Šikyňovi nepodarilo zajazdiť ani jedno plnohodnotné rýchle kolo a tak nemohol nastúpiť do prvej jazdy. V druhej jazde po kontakte s iným jazdcom preteky začínal z konca štartového poľa a do cieľa prišiel na 26. mieste. V priebežnom hodnotení mu pred najbližšími nedeľnými pretekmi patrí 24. miesto.