Peugeot Partner Tepee: sedem miest

Pondelok, 23 február 2009

Francúzska automobilka Peugeot prichádza s novou ponukou sedemmiestneho modelu Partner Tepee. S modelom vhodným pre rodinné využitie, ale vhodným aj pre menšie firmy chce osloviť zákazníkov, ktorým Partner Tepee svojim priestorom síce vyhovuje, ale viacmiestny automobil je pre nich vhodnejší.

Peugeot Partner Tepee

Nová ponuka osloví predovšetkým rodiny, ktoré hľadajú alternatívu kompaktného automobilu a vyznačuje sa výnimočnou modulárnosťou. Verzia Partner Tepee má sedem samostatných miest, pričom všetky zadné miesta sa dajú vybrať a zložiť. Interiér je modulovateľný podľa želania a situácie, aby sa čo najlepšie prispôsobil požiadavkám cestujúcich. Sedemmiestny Partner Tepee má viacúčelové využitie, je komfortný, má veľký vnútorný priestor špeciálne prispôsobený využitiu pre rodiny a na voľný čas.

Veľký vnútorný priestor umožnil vybaviť Partnera Tepee siedmimi plnohodnotnými miestami s rozmiestnením 2+3+2, pričom všetky sedadlá sú samostatné, v druhom a treťom rade sklopné i vyberateľné. Na získanie väčšieho priestoru pre kolená sú sedadlá druhého radu posunuté dozadu o 9 cm a zvýšené o 4,2 cm oproti 5miestnej verzii. Podlaha v zadnej časti je tiež mierne zvýšená, takže cestujúci v treťom rade majú lepší výhľad. Vďaka nízkej hmotnosti sedadiel druhého radu (vážia len 14 kg) a tretieho radu (12 kg) je manipulácia s usporiadaním interiéru ľahká.

Objem batožinového priestoru v konfigurácii so 7 miestami je 100 litrov. Kapacitu 470 litrov má po sklopení sedadiel tretieho radu a 650 litrov vtedy, keď sa tretí rad vyberie.

Pod kapotou Partnera Tepee bude niektorý zo štvorice motorov. Môže to byť benzínový 1,6 16V/110 k, alebo naftové 1,6 HDi/90 k, 1,6, 1,6 HDi FAP/90 k alebo 1,6 HDi FAP/110 k. Motory 1,6 HDi predstavujú technické riešenie s vysokotlakovým priamym vstrekovaním common rail druhej generácie a používajú 16ventilové hlavy motora z ľahkej zliatiny, čo umožňuje obmedziť emisie CO2 a znižuje spotrebu paliva. Všetky sú vybavené manuálnou 5stupňovou prevodovkou.

Dynamické vlastnosti, brzdenie a pohodlie sedemmiestneho Partnera Tepee sú veľmi dobré vďaka vyváženému podvozku a použitiu pružín a tlmičov prispôsobených vyššiemu zaťaženiu než má 5miestna verzia.

Sedemmiestny Partner Tepee bude k dispozícii vo výbavách Loisirs a Outdoor a na trh v jednotlivých európskych krajinách prichádza v priebehu februára 2009.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.