Peugeot: Rifter za Partnera?

Štvrtok, 22 február 2018

Peugeot Rifter ako koncernový súrodenec modelov Citroën Berlingo a Opel Combo, predstavené tiež len prednedávnom, sa ako úplná novinka predstaví ako tretí do rodiny PSA už o necelé dva týždne na autosalóne v Ženeve. Namiesto tradičného mena Partner dostal, kto vie prečo, nové meno Rifter.

1 Peugeot Rifter
Peugeot Rifter ako nástupca známeho modelu Partner sa predstaví v Ženeve

Peugeot Partner debutoval v roku 1996 ako kompaktné MPV. Väčší restylig absolvoval po deviatich rokoch v roku 2005 a o tri roky neskôr ho nahradil značne modernizovaný model Partner Tepee. Za dvadsaťdva rokov výroby bol tento osobno-úžitkový model obchodne úspešný a získal si obľubu aj u zákazníkov. Veď sa ho vo svete doteraz predalo až 4 milióny exemplárov.

Keďže nový Rifter vychádza zo súrodeneckej dvojice Citroën Berlingo a Opel Combo, bude zrejme identický aj jeho technický základ, alebo sa bude líšiť len minimálne. "Kabát" – exteriér resp. karoséria, ako to už v podobných prípadoch býva, si značka vždy ušije na svoj štýl. V tomto prípade si Peugeot niektoré dizajnové prvky vzal z modelov Peuget 3008 alebo 5008, aj keď základné tvary karosérie Riftera, Berlinga a Comba sú vo svojej siluete takmer identické.

Rifter ponúkne dva varianty karosérie – s dĺžkou pre piatich cestujúcich a predĺženú sedemmiestnu, ktorá je dlhšia o 350 milimetrov a meria 4750 mm. Kratší model má 4400 milimetrov. Rôzne veľké budú rázvory náprav oboch modelov, čo umožňuje modulárna platforma EMP II, na ktorej Rifter stojí. Kratšia päťmiestna verzia má v druhom rade tri samostatné sedadlá, ktoré je možné sklopiť do podlahy a čomu v Peugeote hovoria Magic Flat. Priestranný interiér poskytne dostatok miesta pre posádku a vzadu veľký batožinový priestor s veľkými výklopnými dverami enormný priestor pre batožiny.

Nový Peugeot Rifter myslí aj na priaznivcov, ktorí vyznávajú vlastnosti áut typu SUV a tak si prevzal niektoré štylistické a funkčné prvky zo SUV: zvýšenú svetlú výšku, veľké kolesá, veľkorysú ochranu prahov dverí, spodnej časti karosérie, oblúkov kolies a nárazníkov, ale aj predný a zadný kryt podvozku.

Dizajn interiéru nového Riftera je unikátny a nezaprie príslušnosť k značke. Peugeot i-Cockpit vytvára harmonický a moderný interiér pomocou nových technológií, kvalitných materiálov a rovnako kvalitného vyhotovenia.

Rifter ponúka zážitok z jazdy, ktorú podporujú napríklad kompaktný volant s dvomi plochými časťami pre lepšie uchopenie a manipuláciu, 8palcový dotykový displej, ktorý je v dobrom dosahu vodiča a v jeho zornom poli, a vylepšený farebný Head-up displej kvôli lepšej čitateľnosti.

Vrcholom ponuky modelu Riftera bude verzia GT Line. Bude jednoznačne identifikovateľná podľa čiernych špecifických prvkov vo farbe Noir Onyx, ktorými je orámovaná mriežka chladiča, kryty spätných zrkadiel, strešné nosiče a okrasné prvky v bočných lištách.

Exkluzívny štýl nového Riftera dopĺňajú 17palcové zliatinové disky s diamantovým brúsením Aoraki, ako aj medené nápisy GT Line na predných blatníkoch a na dverách batožinového priestoru. Ďalšími znakmi tejto verzie je kožený volant, prvky palubnej dosky v hnedej farbe Marron Quente, čalúnenie Tissu Casual, ako aj šachovnicové pozadie ciferníkov.

Nový Rifter môže mať pod kapotou benzínový trojvalec 1,2 PureTech z dvoch výkonových verzií. Slabší s výkonom 81 kW/110k s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo výkonnejší s 96 kW/131k , ktorý sa od roku 2019 bude kombinovať s osemstupňovým automatom. Táto verzia dostane už v základe časticový filter. Obe verzie vyhovujú európskej norme Euro 6c.

Peugeot nezabudol ani na priaznivcov naftových motorov. Pre nich bude osádzať do Riftera agregát BlueHDi vo výkonových verziách 55 kW/75k, 75 kW/102k a 96 kW/131k. Prvé dva varianty budú mať 5stupňové mechanické prevodovky, najvýkonnejšia verzia dostane šesťstupňový manuál alebo osemstupňový automat. Aj tieto agregáty spĺňajú emisnú normu Euro 6c. Zaujímavosťou je, že nový Rifter sa bude dať objednať aj s pohonom všetkých kolies.

Do predaja nový Rifter príde v septembri tohto roku. Ide o globálny model, takže v predaji bude ako celosvetový model.

1 Peugeot Rifter 2 Peugeot Rifter 3 Peugeot Rifter
Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5