Peugeot: Rifter za Partnera?

Štvrtok, 22 február 2018

Peugeot Rifter ako koncernový súrodenec modelov Citroën Berlingo a Opel Combo, predstavené tiež len prednedávnom, sa ako úplná novinka predstaví ako tretí do rodiny PSA už o necelé dva týždne na autosalóne v Ženeve. Namiesto tradičného mena Partner dostal, kto vie prečo, nové meno Rifter.

1 Peugeot Rifter
Peugeot Rifter ako nástupca známeho modelu Partner sa predstaví v Ženeve

Peugeot Partner debutoval v roku 1996 ako kompaktné MPV. Väčší restylig absolvoval po deviatich rokoch v roku 2005 a o tri roky neskôr ho nahradil značne modernizovaný model Partner Tepee. Za dvadsaťdva rokov výroby bol tento osobno-úžitkový model obchodne úspešný a získal si obľubu aj u zákazníkov. Veď sa ho vo svete doteraz predalo až 4 milióny exemplárov.

Keďže nový Rifter vychádza zo súrodeneckej dvojice Citroën Berlingo a Opel Combo, bude zrejme identický aj jeho technický základ, alebo sa bude líšiť len minimálne. "Kabát" – exteriér resp. karoséria, ako to už v podobných prípadoch býva, si značka vždy ušije na svoj štýl. V tomto prípade si Peugeot niektoré dizajnové prvky vzal z modelov Peuget 3008 alebo 5008, aj keď základné tvary karosérie Riftera, Berlinga a Comba sú vo svojej siluete takmer identické.

Rifter ponúkne dva varianty karosérie – s dĺžkou pre piatich cestujúcich a predĺženú sedemmiestnu, ktorá je dlhšia o 350 milimetrov a meria 4750 mm. Kratší model má 4400 milimetrov. Rôzne veľké budú rázvory náprav oboch modelov, čo umožňuje modulárna platforma EMP II, na ktorej Rifter stojí. Kratšia päťmiestna verzia má v druhom rade tri samostatné sedadlá, ktoré je možné sklopiť do podlahy a čomu v Peugeote hovoria Magic Flat. Priestranný interiér poskytne dostatok miesta pre posádku a vzadu veľký batožinový priestor s veľkými výklopnými dverami enormný priestor pre batožiny.

Nový Peugeot Rifter myslí aj na priaznivcov, ktorí vyznávajú vlastnosti áut typu SUV a tak si prevzal niektoré štylistické a funkčné prvky zo SUV: zvýšenú svetlú výšku, veľké kolesá, veľkorysú ochranu prahov dverí, spodnej časti karosérie, oblúkov kolies a nárazníkov, ale aj predný a zadný kryt podvozku.

Dizajn interiéru nového Riftera je unikátny a nezaprie príslušnosť k značke. Peugeot i-Cockpit vytvára harmonický a moderný interiér pomocou nových technológií, kvalitných materiálov a rovnako kvalitného vyhotovenia.

Rifter ponúka zážitok z jazdy, ktorú podporujú napríklad kompaktný volant s dvomi plochými časťami pre lepšie uchopenie a manipuláciu, 8palcový dotykový displej, ktorý je v dobrom dosahu vodiča a v jeho zornom poli, a vylepšený farebný Head-up displej kvôli lepšej čitateľnosti.

Vrcholom ponuky modelu Riftera bude verzia GT Line. Bude jednoznačne identifikovateľná podľa čiernych špecifických prvkov vo farbe Noir Onyx, ktorými je orámovaná mriežka chladiča, kryty spätných zrkadiel, strešné nosiče a okrasné prvky v bočných lištách.

Exkluzívny štýl nového Riftera dopĺňajú 17palcové zliatinové disky s diamantovým brúsením Aoraki, ako aj medené nápisy GT Line na predných blatníkoch a na dverách batožinového priestoru. Ďalšími znakmi tejto verzie je kožený volant, prvky palubnej dosky v hnedej farbe Marron Quente, čalúnenie Tissu Casual, ako aj šachovnicové pozadie ciferníkov.

Nový Rifter môže mať pod kapotou benzínový trojvalec 1,2 PureTech z dvoch výkonových verzií. Slabší s výkonom 81 kW/110k s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo výkonnejší s 96 kW/131k , ktorý sa od roku 2019 bude kombinovať s osemstupňovým automatom. Táto verzia dostane už v základe časticový filter. Obe verzie vyhovujú európskej norme Euro 6c.

Peugeot nezabudol ani na priaznivcov naftových motorov. Pre nich bude osádzať do Riftera agregát BlueHDi vo výkonových verziách 55 kW/75k, 75 kW/102k a 96 kW/131k. Prvé dva varianty budú mať 5stupňové mechanické prevodovky, najvýkonnejšia verzia dostane šesťstupňový manuál alebo osemstupňový automat. Aj tieto agregáty spĺňajú emisnú normu Euro 6c. Zaujímavosťou je, že nový Rifter sa bude dať objednať aj s pohonom všetkých kolies.

Do predaja nový Rifter príde v septembri tohto roku. Ide o globálny model, takže v predaji bude ako celosvetový model.

1 Peugeot Rifter 2 Peugeot Rifter 3 Peugeot Rifter
Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
konopka
Slovenský tím ARC Bratislava s posádkou Konôpka-Mikuláško v ďalšom podujatí vytrvalostných pretekov seriálu GT Open na maďarskom Hungaroringu obsadil v sobotňajších 70-minútových pretekoch triedy AM s automobilom Lamborghini Huracán GT3 veľmi pekné druhé miesto. Nové zloženie tímu, keď Lotyša Calka nahradil slovenský jazdec Zdenek Mikuláško, slávil úspech hneď na prvý pokus. Konôpka s Mikuláškom bojovali v závere pretekov o druhé miesto s lídrom seriálu Poliakom Lewandowskim. Ten však za prekročenie rýchlosti v boxovej uličke dostal trest a slovenský tím sa tak dostal na druhé miesto. Víťazom triedy sa stal rakúsky mercedes s posádkou Konrad-Hrachowina.
Michal Búlik
Medzinárodné majstrovstvá Španielska cestných motocyklov pokračovali tretími pretekmi na okruhu v Navarre. Pravidelným účastníkom španielskeho šampionátu v triede Moto4/85 GP je aj mladý slovenský jazdec Michal Búlik. Kvalifikácia mu vyniesla 21. miesto na štarte. V prvých pretekoch obsadil vo svojej triede 14. a celkové 16. miesto a do tabuľky španielskeho šampionátu si pripísal dva body. V druhých pretekoch bol rovnako 14. V triede Moto4 a získal ďalšie dva body. Ďalšie preteky na Michala Búlika čakajú už nadchádzajúci víkend na maďarskom okruhu Pannonia Ring, kde bude hájiť farby slovenského tímu Yamaha Maco Racing v šampionáte Alpe Adria Championship, kde bude štartovať v triede Supersport 300.
R. Sikyna
Ďalší diel motokrosového seriálu ADAC sa išiel v nemeckom Bielsteine. Jeden z najprestížnejších európskych seriálov patrí k najkvalitnejším a najnáročnejším motokrosovým pretekom. Tretie podujatie sedemdielneho seriálu absolvovali jazdci na náročnej prírodnej trati. V triede Yougster (MX2) sa týchto pretekov pravidelne zúčastňuje aj slovenský jazdec Richard Šikyňa z klubu MX Slovakia na motocykli KTM 250. V tejto sezóne po prvý raz ako počas tohto seriálu oblieka dres českého tímu JD 191 Genex KTM RT. Po nie najlepšej kvalifikácii skončil v prvých pretekoch na druhom a druhých na štvrtom mieste a celkovo bol štvrtý. V priebežnom hodnotení nemeckého seriálu sa posunul na priebežnú tretiu priečku.