Peugeot vstúpil do segmentu SUV

Nedeľa, 10 jún 2007

Peugeot predstavil v Ženeve hneď niekoľko noviniek. Okrem hlavnej hviezdy z kategórie SUV, modelu 4007, predviedol aj modifikácie 207-čky – kupé-cabrio, rýchle a výkonné RC a kombi SW Outdoor.

Peugeot 4007 Peugeot 4007

Najväčším tromfom a hviezdou v expozícii značky s levom v znaku bol nový SUV, ktorý ponesie označenie 4007. Štvorka v číselnom označení vyjadruje poradie v hierarchii modelového radu, sedmička na konci zasa rok uvedenia modelu a dve nuly uprostred nový modelový rad. Nový Peugeot 4007 vyvíjali v koncerne PSA spoločne s Citroënom C-Crosser a v spolupráci s Mitsubishi Motors na báze nového Outlandera. Všetky tri modely sú navzájom dosť podobné, pričom najviac sa odlišujú v prednej a zadnej partii. Pohon bude obstarávať zatiaľ jediný motor 2,2 HDI s výkonom 156 koní a najvyšším krútiacim momentom 380 Nm, ktorý bude spolupracovať so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Nový Peugeot 4007 sa má objaviť na trhu v júli tohto roku a spolu s koncernovým C-Crosserom by sa ich ročne malo predať okolo 30 tisíc. S dovozom do našej republiky sa ráta však neskôr, možno až v budúcom roku.

Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207

Kupé-kabriolet označené ako 207 CC nadväzuje na úspešného predchodcu 206 CC. Aj teraz ide o 2+2 miestny automobil s elektricky ovládanou pevnou skladacou strechou. Zaujímavý je údaj o batožinovom priestore pri vysunutej streche, kedy má objem 449 litrov, po sklopení strechy sa kupé zmení na kabriolet a batožinový priestor sa zmenší na 187 litrov. Ráta sa dvoma benzínovými motormi s objemom 1,6 litra (110 a 150 koní - pochádzajú zo spolupráce s BMW) a 1,6 l turbodieselom (108 k).

Radosť z rýchlosti a jazdy – s týmto cieľom pripravil Peugeot model 1,6 RC. Športový charakter zvýrazňujú upravené nárazníky vpredu i vzadu a koncovka výfuku, najmä však to, čo je pod kapotou a pod kabátom karosérie. Predovšetkým zážihový preplňovaný štvorvalec 1,6 vyvíjaný s BMW, ktorý dosahuje vrcholný výkon 174 koní, krútiaci moment 240 Nm už od 1600 otáčok, ktorý pri akcelerácii možno krátkodobo zvýšiť na 260 Nm. Má však tiež tvrdší podvozok so zosilnenými pružinami a tlmičmi, ale aj výkonnejšími brzdami. Je nastavený tak, aby dokázal skrotiť výkonný motor a bez problémov zvládol najvyššiu rýchlosť 200 km/h i akceleráciu z nuly na stovku za 7,1 s. Na zvládnutie dynamiky má Peugeot 207 RC zabudovaný systém stabilizácie ESP, ktorý však pre športovo schopných vodičov sa dá deaktivovať.

Peugeot 207 Peugeot 207

Malé kombi Peugeot 207 SW Outdoor je ďalšia ženevská novinka. Nahrádza predchodcu 206 SW, má však ďaleko viac zasklených plôch a štýl ako o dva modely väčšie kombi Peugeot 407. Pod kapotou bude mať toto kombi dlhé necelých 416 cm na začiatok vznetový motor 1,6 HDI s výkonom 109 koní.

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.