Peugeot vstúpil do segmentu SUV

Nedeľa, 10 jún 2007

Peugeot predstavil v Ženeve hneď niekoľko noviniek. Okrem hlavnej hviezdy z kategórie SUV, modelu 4007, predviedol aj modifikácie 207-čky – kupé-cabrio, rýchle a výkonné RC a kombi SW Outdoor.

Peugeot 4007 Peugeot 4007

Najväčším tromfom a hviezdou v expozícii značky s levom v znaku bol nový SUV, ktorý ponesie označenie 4007. Štvorka v číselnom označení vyjadruje poradie v hierarchii modelového radu, sedmička na konci zasa rok uvedenia modelu a dve nuly uprostred nový modelový rad. Nový Peugeot 4007 vyvíjali v koncerne PSA spoločne s Citroënom C-Crosser a v spolupráci s Mitsubishi Motors na báze nového Outlandera. Všetky tri modely sú navzájom dosť podobné, pričom najviac sa odlišujú v prednej a zadnej partii. Pohon bude obstarávať zatiaľ jediný motor 2,2 HDI s výkonom 156 koní a najvyšším krútiacim momentom 380 Nm, ktorý bude spolupracovať so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Nový Peugeot 4007 sa má objaviť na trhu v júli tohto roku a spolu s koncernovým C-Crosserom by sa ich ročne malo predať okolo 30 tisíc. S dovozom do našej republiky sa ráta však neskôr, možno až v budúcom roku.

Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207

Kupé-kabriolet označené ako 207 CC nadväzuje na úspešného predchodcu 206 CC. Aj teraz ide o 2+2 miestny automobil s elektricky ovládanou pevnou skladacou strechou. Zaujímavý je údaj o batožinovom priestore pri vysunutej streche, kedy má objem 449 litrov, po sklopení strechy sa kupé zmení na kabriolet a batožinový priestor sa zmenší na 187 litrov. Ráta sa dvoma benzínovými motormi s objemom 1,6 litra (110 a 150 koní - pochádzajú zo spolupráce s BMW) a 1,6 l turbodieselom (108 k).

Radosť z rýchlosti a jazdy – s týmto cieľom pripravil Peugeot model 1,6 RC. Športový charakter zvýrazňujú upravené nárazníky vpredu i vzadu a koncovka výfuku, najmä však to, čo je pod kapotou a pod kabátom karosérie. Predovšetkým zážihový preplňovaný štvorvalec 1,6 vyvíjaný s BMW, ktorý dosahuje vrcholný výkon 174 koní, krútiaci moment 240 Nm už od 1600 otáčok, ktorý pri akcelerácii možno krátkodobo zvýšiť na 260 Nm. Má však tiež tvrdší podvozok so zosilnenými pružinami a tlmičmi, ale aj výkonnejšími brzdami. Je nastavený tak, aby dokázal skrotiť výkonný motor a bez problémov zvládol najvyššiu rýchlosť 200 km/h i akceleráciu z nuly na stovku za 7,1 s. Na zvládnutie dynamiky má Peugeot 207 RC zabudovaný systém stabilizácie ESP, ktorý však pre športovo schopných vodičov sa dá deaktivovať.

Peugeot 207 Peugeot 207

Malé kombi Peugeot 207 SW Outdoor je ďalšia ženevská novinka. Nahrádza predchodcu 206 SW, má však ďaleko viac zasklených plôch a štýl ako o dva modely väčšie kombi Peugeot 407. Pod kapotou bude mať toto kombi dlhé necelých 416 cm na začiatok vznetový motor 1,6 HDI s výkonom 109 koní.

Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."