Po facelifte Škody Octavie je tu aj derivát RS

Utorok, 24 január 2017

Po výraznej modernizácii základného modelu Škoda Octavia je tu teraz nová špičková verzia tohto modelového radu - Octavia RS. Modernizovaná Octavia RS bude v ponuke ako liftback tak aj kombi.

1 Škoda Octavia RS
Po veľkej modernizácii modelu Octavia prichádza aj športovo orientovaná Octavia RS

Vzhľad nového modelu Octavia RS vychádza z výrazne prepracovaného dizajnu základného modelu. Predná časť má širšiu masku chladiča vizuálne rozšírenú o dvojicu svetlometov. Vďaka tomu i novo tvarovanému nárazníku so širšími vstupmi pre vzduch pôsobí dynamickejším dojmom. Vzhľad novej prednej časti dotvárajú plne adaptívne full-LED svetlomety, rovnako aj do nárazníka integrované hmlové LED svetlomety.

Zadnej časti dominuje výrazný čierny difúzor a charakteristický červený reflexný pás odrazovej plochy, prvky charakteristické pre Octaviu RS. Na zadnej časti je neprehliadnuteľné aj prítlačné krídlo na hrane výklopnej zadnej časti u liftbacku, resp. strešný spojler u kombi.

Pre obe karosárske verzie sú k dispozícii dva štvorvalcové agregáty. Kým vznetový 2,0 TDI má tak ako doteraz výkon 184 koní (135 kW), výkon zážihového motora 2,0 TSI vzrástol o 10 koní na 230 koní (169 kW). Tým sa model Octavia RS stáva historicky najsilnejším a najrýchlejším sériovým modelom radu Octavia.

Sériovo je model RS 2,0 TSI vybavený manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, na želanie môže byť šesťstupňová DSG. Verzia so vznetovým motorom RS 2,0 TDI a pohonom predných kolies sa dodáva s manuálnou šesťstupňovou, prípadne šesťstupňovou DSG prevodovkou, alebo s pohonom 4x4 a šesťstupňovou prevodovkou DSG.

2 Škoda Octavia Combi RS
Súčasne s liftbackom prichádza aj praktickejšie vyhotovenie modelu Octavia Combi RS

Podvozok má Octavia RS oproti základnému modelu znížený o 15 mm a o 30 mm je širší rozchod kolies vzadu, čo by malo zvýšiť stabilitu zadnej časti vozidla. Sériovo sa montujú 17-palcové kolesá, voliteľne sú v ponuke 18-palcové a neskôr pribudnú aj 19-palcové. Dynamický charakter modelu RS majú zvýrazniť červené brzdové strmene.

Model RS sa pýši špičkovými technológiami, napríklad infotainmentu, konektivity a asistenčných systémov, ktoré zvýrazňujú výnimočnosť tohto kompaktného športovo ladeného automobilu.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.