Po rokoch nové BMW X5

Streda, 07 júl 2004

Nové BMW X5 je už dlhší čas na svete, na oficiálne uvedenie sa ešte len čaká. Aká teda v skutočnosti je horúca novinka z dielne bavorskej automobilky? Na bližšie zoznámenie sa s novým modelom nech nám zatiaľ vystačia oficiálne tlačové materiály a fotografie výrobcu. Už z nich je jasné, že novinka oproti predchodcovi sa revolučne nezmenila. Žiadne dramatické zmeny na vonkajšom vzhľade, v interiéri ani technike, a tak nový automobil pokračuje v ceste nastúpenej pôvodným modelom. A aj keď zmeny na novom modeli nie sú skokom, určite sú krokom dopredu.

BMW X5 BMW X5 BMW X5

Ak teda vzhľad nového X5 nezaznamenal výrazné dizajnové zmeny, práve zdanlivo tie naoko malé prispeli k tomu, že novinka je teraz uhladenejšia a vyzerá agresívnejšie. V prednej časti k tomu veľkou mierou prispeli nové veľké a originálne svetlomety a zväčšená mriežka chladiča, členitejší predný nárazník a nové prelisy na prednej kapote. Tvarovanie zadnej časti aj vďaka novým zadným koncovým svetlám znamená, že táto partia tým nielenže zmenila svoj výraz a pôsobí lepšie, ale zmodernizovala celkový vzhľad X5-ky druhej generácie.

Pochvalne sa možno vysloviť aj o interiéri, kde výrobca použitím mäkčených plastov a ostatných kvalitných materiálov spolu s dokonalým lícovaním a kvalitným dielenským spracovaním neostal nič dlžný kvalite renovovaného výrobcu. K cestovnej pohode má prispieť aj ostatná vnútorná výbava vrátane klimatizácie a kvalitného audiosystému.

Pozornosť si zasluhuje tiež priestranný interiér i veľký batožinový priestor za druhým radom sedadiel. Ten sa síce zmenší v prípade použitia tretieho radu sedadiel, ktoré sú skôr núdzové ako plnohodnotné, ale aj potom zostane ešte priestor s objemom 200 litrov na prevoz batožín.

Ako sme už povedali, aj keď sa dizajn príliš nezmenil, je nové SUV od BMW oproti doterajšiemu modelu prvej generácie agresívnejšie a modernejšie. Tí ktorí ho poznajú, určite nebudú novým modelom sklamaní. A tí, ktorí naň doteraz len mysleli a túžili ho mať, budú určite milo prekvapení, a to isto aj vďaka výkonným motorom, či už benzínovému šesťvalcu 3,0 l (200 kW/272 k), rovnako benzínovému osemvalcu s objemom 4,8 l (251 kW/355 k), alebo šesťvalcovému turbodieselu (173 kW/235 k).

Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.