Po rokoch nové BMW X5

Streda, 07 júl 2004

Nové BMW X5 je už dlhší čas na svete, na oficiálne uvedenie sa ešte len čaká. Aká teda v skutočnosti je horúca novinka z dielne bavorskej automobilky? Na bližšie zoznámenie sa s novým modelom nech nám zatiaľ vystačia oficiálne tlačové materiály a fotografie výrobcu. Už z nich je jasné, že novinka oproti predchodcovi sa revolučne nezmenila. Žiadne dramatické zmeny na vonkajšom vzhľade, v interiéri ani technike, a tak nový automobil pokračuje v ceste nastúpenej pôvodným modelom. A aj keď zmeny na novom modeli nie sú skokom, určite sú krokom dopredu.

BMW X5 BMW X5 BMW X5

Ak teda vzhľad nového X5 nezaznamenal výrazné dizajnové zmeny, práve zdanlivo tie naoko malé prispeli k tomu, že novinka je teraz uhladenejšia a vyzerá agresívnejšie. V prednej časti k tomu veľkou mierou prispeli nové veľké a originálne svetlomety a zväčšená mriežka chladiča, členitejší predný nárazník a nové prelisy na prednej kapote. Tvarovanie zadnej časti aj vďaka novým zadným koncovým svetlám znamená, že táto partia tým nielenže zmenila svoj výraz a pôsobí lepšie, ale zmodernizovala celkový vzhľad X5-ky druhej generácie.

Pochvalne sa možno vysloviť aj o interiéri, kde výrobca použitím mäkčených plastov a ostatných kvalitných materiálov spolu s dokonalým lícovaním a kvalitným dielenským spracovaním neostal nič dlžný kvalite renovovaného výrobcu. K cestovnej pohode má prispieť aj ostatná vnútorná výbava vrátane klimatizácie a kvalitného audiosystému.

Pozornosť si zasluhuje tiež priestranný interiér i veľký batožinový priestor za druhým radom sedadiel. Ten sa síce zmenší v prípade použitia tretieho radu sedadiel, ktoré sú skôr núdzové ako plnohodnotné, ale aj potom zostane ešte priestor s objemom 200 litrov na prevoz batožín.

Ako sme už povedali, aj keď sa dizajn príliš nezmenil, je nové SUV od BMW oproti doterajšiemu modelu prvej generácie agresívnejšie a modernejšie. Tí ktorí ho poznajú, určite nebudú novým modelom sklamaní. A tí, ktorí naň doteraz len mysleli a túžili ho mať, budú určite milo prekvapení, a to isto aj vďaka výkonným motorom, či už benzínovému šesťvalcu 3,0 l (200 kW/272 k), rovnako benzínovému osemvalcu s objemom 4,8 l (251 kW/355 k), alebo šesťvalcovému turbodieselu (173 kW/235 k).

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.