Porsche Panamera: štvordverová limuzína

Piatok, 28 november 2008

Približne trištvrte roka pred uvedením na trh poskytla spoločnosť Porsche prvé oficiálne fotografie modelu Panamera v jeho finálnej podobe. Dizajn, profil a silueta jednoznačne zaraďujú tento štvordverový model do rodiny Porsche.

Porsche Panamera Porsche Panamera

Nová koncepcia štvordverového a štvormiestneho cestovného a športového automobilu poskytuje všetko to, čo je pre značku Porsche typické: športovú a dynamickú jazdu, priestranný a variabilný interiér a navyše komfort a pohodlie ponúkané triedou Gran Turismo. Panamera predstavuje popri športových modeloch 911, Boxter a Cayman a športovom terénnom modeli Cayenne štvrtý modelový rad značky Porsche.

Dizajnérom sa podarilo vytvoriť úplne nový model, ktorý je jednoznačne identifikovateľný ako predstaviteľ značky Porsche. V trhovom segmente, do ktorého Panamera patrí, vyniká aj svojimi rozmermi: šírkou 1931 mm (nemá ju žiadny konkurent luxusnej triedy, ani Mercedes-Benz S, BMW 7 či Lexus LS), výškou 1418 mm (nižšia ako spomínaní konkurenti) a celkovou dĺžkou 4970 mm je len o niekoľko málo centimetrov kratšia od konkurencie. Podobne jej rázvor 2920 mm je napríklad len o 5 cm menší ako má Lexus LS. Vyniká aj koeficientom odporu vzduchu cx = 0,29.

Porsche Panamera

Na predných sedadlách, ako aj na dvoch samostatných zadných sedadlách, vládne dokonalá ergonómia. Batožinový priestor s objemom 450 litrov sa dá zväčšiť sklopením zadných sedadiel na objem až 1500 litrov. Koncepcia variabilného interiéru so sklápateľnými zadnými sedadlami umožňuje tak jednoducho interiér prispôsobiť aktuálnej potrebe priestoru. Veko batožinového priestoru typické pre vozidlá triedy kupé zasadené do športovo tvarovanej zadnej časti je štýlovo elegantné a maximálne praktické.

Spoločnosť Porsche pre model Panamera vyvinula nové moderné motory. Pod prednou kapotou pracujú šesť a osemvalcové motory s usporiadaním do V a výkonmi od 300 do 500 konských síl. Prenos hnacej sily na kolesá zadnej nápravy zabezpečuje buď manuálna šesťstupňová alebo automatická dvojspojková sedemstupňová prevodovka Porsche PDK. Najvyšší model je vybavený aj pohonom všetkých kolies, ktorý je pre ostatné verzie dostupný ako voliteľné príslušenstvo. Porsche pripravuje aj obzvlášť úsporný model Panamera, ktorý bude mať hybridný pohon.

Ročná produkcia by mala dosahovať približne 20 000 automobilov. Svetová premiéra Porsche Panamera sa uskutoční na jar 2009 a prvé vozidlá sa do predaja dostanú koncom leta 2009.

Autor: J. Goldberger
Foto: Porsche
Pridať komentár
Bleskovky
Opel-Mokka
Malé SUV nemeckej automobilky Opel Mokka X prichádza teraz v druhej generácii. Svetovú premiéru bude mať vzhľadom na pretrvávajúce opatrenia s koronavírusom iba pred malou skupinou zástupcov médií v v sídle automobilky, v nemeckom Rüsselsheime. Zato však pri počítačoch, notebookoch alebo na smartfónoch ju budú môcť virtuálne sledovať státisíce či milióny ľudí na celom svete. Svetová premiéra sa uskutoční už dnes 22. septembra o 13,00 hodine. Očakávaný nový Opel Mokka X (na snímke Mokka X súčasnej generácie) prestaví najvyšší šéf automobilky Opel Michael Lohscheller. Tlačovú konferenciu bude možné sledovať dnes od 13,00 hod. na YouTube https://www.youtube.com/opel.
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."