Poslanie BMW i: riešenie mobility

Štvrtok, 24 február 2011

Bavorská automobilka má novú divíziu: BMW i. Založili ju "kvôli rozvíjajúcej sa doprave a na riešenie z nej vyplývajúcich problémov". Tak, ako divízia M, ktorá vyvíja výkonné a rýchle autá, nová divízia "BMW i" sa bude špecializovať na automobilyhybridné a elektrické. Na začiatku pôjde o dva modely: BMW i3 a BMW i8.

BMW i
Dizajnová animácia pripravovaných budúcich modelov BMW i3 a BMW i8

Vytvorenie novej divízie je odpoveďou BMW Group na zmenu potrieb zákazníka, vrátane stúpajúceho dopytu po alternatívnych pohonoch – hybridných a elektromobiloch. BMW i znamená trvalo udržateľné automobily a riešenie mobility. Servis mobility dopĺňa základ podnikania spoločnosti. BMW i holdingovej spoločnosti.

Novou divíziou si chce BMW Group upevniť postavenie medzi prémiovými značkami. "Toto je BMW i – zrodené z elektriny," – povedal na oficiálnom predstavení novej divízie Ian Robertson, člen predstavenstva BMW AG zodpovedný za predaj a marketing. Prvé dva modely novej divízie sa začnú vyrábať v roku 2013 – BMW i3 a BMW i8.

BMW i
Skica BMW i3 a BMW i8 – mestského elektromobilu a športového plug-in hybridu

BMW i3 známe ako Megacity Vehicle bude v BMW Group prvý sériovo vyrábaný mestský elektromobil. BMW i8 vychádza zo štúdie BMW Vision EfficientDynamics. Pôjde o plug-in hybrid (nabíjanie z elektrickej zásuvky) kombinujúci športovú agilitu s vysokovýkonným motorom, ale so spotrebou a emisiami malého auta.

Základom budúcich modelov je progresívna architektúra a materiál CFRP, aby sa zmenšil nepriaznivý hmotnostný dopad ťažkých akumulátorov. Zákazníkom to prinesie vrcholnú dynamiku kombinovanú so zvýšeným dojazdom na elektrickú energiu.

BMW i
BMW i3 a BMW i8 z iného pohľadu. Vyrábať sa budú v továrni BMW v Lipsku.

Podobne ako BMW i3 aj BMW i8 sa bude vyrábať v Lipsku. Do nového vybavenia výrobnej linky sa investovalo približne 400 miliónov eur a do roku 2013 sa tu vytvorí 800 nových pracovných miest.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.