Praktický Golf Variant

Nedeľa, 10 jún 2007

Volkswagen predstavil Golf Variant tri a pol roka po uvedení základného modelu Golfu piatej generácie. Praktickú verziu kombi zastupoval tak Golf Variant predchádzajúcej generácie a čiastočne aj zväčšený Golf piatej generácie, model Plus.

Golf Variant Golf Variant Golf Variant

Novinka Golf Variant má síce väčší batožinový priestor oproti základnému modelu v základe o 155 litrov (505 l) a pri sklopených zadných sedadlách o 190 litrov (1495 l), viac pozornosti si však zasluhuje na novom Golfe Variant to, čo je na ňom oproti svojmu predchodcovi iné, modernejšie. Teda zmenený dizajn, najmä zadnej partie, ktorý nekopíruje doterajšie tvary predchodcu. Nové sú aj koncové svetlá, ktoré zasahujú viac do bokov karosérie. Ráta sa s motormi z doterajšej ponuky. Na začiatok určite nebudú chýbať zážihový preplňovaný 1,4 TSI s výkonom 140 koní, ani atmosférický 1,6 l s výkonom 102 koní. So vznetových sa ráta s 1,9 TDI (105 k) a 2,0 TDI (140 k). Nový Golf Variant by sa mal začať predávať v júni alebo v júli tohto roka.

Z ekologického hľadiska budili v Ženeve pozornosť najmä Touareg Blue TDI – "čistý" výkonný turbodiesel (3,0 V6 TDI – 224 k) a Passat BlueMotion 1,9 TDI (77 kW) zameraný na nízku spotrebu (5,1 l/100 km) a nízky obsah exhalátov (17g kysličníka uhličitého na jeden km) – tento model príde do predaja v lete tohto roka. Model Caddy sa predstavil ako štúdia Life Edition a na rozdiel od základnej úžitkovej či osobnej verzie bol tento koncept zaujímavý najmä svojim športovým podvozkom a športovo ladenými doplnkami.

Modernizovaný Phaeton mal pod kapotou vznetový šesťvalec 3,0 TDI (233 k), ktorý ako jeden z prvých spĺňa emisnú normu Euro 5 – má platiť od roku 2009.

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.