Predpremiéra: Peugeot Partner a Partner Tepee

Štvrtok, 03 január 2008

Prišiel čas na zmenu a tak Peugeot Partner má po jedenástich rokoch nástupcu. Z gruntu nový Partner nahradí model, ktorý sa vyrába od roku 1996 vo verzii malého vanu i ako osobný automobil s variabilným interiérom i využitím.

Peugeot Partner Peugeot Partner

Súčasný Partner svojimi širokými možnosťami využitia dosiahol najmä v Európe veľký komerčný úspech a aj preto sa neprestane vyrábať. Predávať sa bude naďalej vo vybraných štátoch pod menom Partner Origin. Nový model príde do predaja v priebehu druhého štvrťroka 2008.

Nový Peugeot Partner je svojím dynamickým vzhľadom a riešením perfektne prispôsobený požiadavkám profesionálnej klientely i potrebám osobného využívania. Podľa výrobcu je dokonale využiteľným pracovným nástrojom. Nový Partner narástol do dĺžky až o 24 cm, takže teraz má celkovú dĺžku 438 cm. Z nej ponúka priestor pre náklad s dĺžkou 1,8 metra, ktorý možno predĺžiť vďaka zadnej lavici Multi-Flex až na tri metre a objem o 400 litrov. Partner vyniká aj veľkosťou užitočného objemu 3,3 m³, najmä však najvyššou nosnosťou v segmente malých vanov, keď uvezie až 850 kg. Nové riešenie sedadiel umožňuje viesť vpredu tri osoby, čo je v tejto kategórii absolútnou novinkou.

Vďaka platforme 308-čky, na ktorej je Partner postavený, poskytne nový malý van Peugeota výnimočný akustický komfort a vodičovi maximálnu ergonómiu ovládania, komfort sedenia a vďaka bohatému preskleniu aj veľmi dobrý výhľad dopredu i do strán. Z modelového radu Peugeota 308 budú sa odvíjať aj pohonné jednotky nového Partnera. Osobná verzia dostala vzadu pár posuvných dverí a presklenú strechu Zenith, vzadu tri samostatné vyberateľné sedadlá a jazdné vlastnosti osobného automobilu. Verzia Partner Tepee Outdoor bude mať zasa flexibilnejšie využitie.

Partner Tepee je multifunkčný automobil, ktorý je nielen dôvtipne praktický, ale profituje aj zo svojho moderného a originálneho štýlu.

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.