Prichádza nový Renault Mégane, aj ako GT

Streda, 09 september 2015

Renault oficiálne predstavuje svoj nový Mégane po tom, ako unikli jeho prvé snímky. Či únik fotografií bol marketingový ťah francúzskej automobilky alebo zlomyseľnosť neznámej osoby, to je teraz jedno. Faktom je, že Renault plánoval ukázať svoj nový model na autosalóne vo Frankfurte. Podstatné zatiaľ je to, že aspoň čo-to sa o novom Mégane dozvieme v predstihu.

1 Renault Mégane
Renault Mégane štvrtej generácie zaujme aj tým, že je širší, nižší a v jazde aj stabilnejší

Podľa publikovaných informácií je Mégane štvrtej generácie širší a nižší ako súčasný model, takže vyzerá športovejšie a mal by byť na cestách istejší. Dizajn nového modelu pokračuje v trende dynamického vzhľadu, aj vďaka ktorému sa ho za dvadsať rokov výroby predalo až šesť a pol milióna exemplárov. Aby toho nebolo málo, k základnému modelu pridáva francúzska automobilka aj ostrejší variant GT, na ktorom sa podieľala divízia Renault Sport.

Na prednej časti sa nový Mégane pýši špecifickými svetlometmi v tvare písmena C a veľkého vertikálneho loga. Zadné koncové svetlá sú zasa tvarované tak, aby zvýrazňovali šírku vozidla, ktorá je teraz väčšia vpredu o 47 mm a vzadu o 39 mm. Aj vďaka nej a menšej výške prednej časti o 25mm bude mať nový Mégane na ceste lepšiu stabilitu. Zväčšil sa aj rázvor náprav - je dlhší o 28 mm.

Verzia Mégane GT má športovejší predný nárazník na lepšie vyjadrenie športového ducha. Dizajn má bočné prívody vzduchu a novú mriežku chladiča. Vzadu je difúzor s výraznými koncovkami výfuku, údajne inšpirované monopostami formule 1. Verzia GT sa bude dodávať v modrej farbe IronBlue v kombinácii so zložkami farby Dark Metal na prednej časti a na spätných zrkadlách. Jazdiť bude na 18 palcových hliníkových kolesách špeciálne vyvinutými divíziou Renault Sport. Pošepkáva sa tiež, že dostane aj pohon štyroch kolies 4Control.

2 Renault Mégane
Renault Mégane si zakladá na dynamickom vzhľade, pridáva aj výrazný svetelný podpis

Na premiére vo Frankfurte predstaví Renault všetko to, čo o novom modeli ešte nevieme – dizajn interiéru, použité technológie a motory. Vzhľadom na to, že Renault pre svoj nový model použil platformu CMF-CD, ktorú má aj Nissan Pulsar, mohol by aj Renault u nového modelu nasadiť benzínové a vznetové motory s objemom 1,2 a 1,6, ktoré používa Pulsar a pre verziu GT motor s objemom 1,8 litra.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.