Prichádza nový Renault Mégane, aj ako GT

Streda, 09 september 2015

Renault oficiálne predstavuje svoj nový Mégane po tom, ako unikli jeho prvé snímky. Či únik fotografií bol marketingový ťah francúzskej automobilky alebo zlomyseľnosť neznámej osoby, to je teraz jedno. Faktom je, že Renault plánoval ukázať svoj nový model na autosalóne vo Frankfurte. Podstatné zatiaľ je to, že aspoň čo-to sa o novom Mégane dozvieme v predstihu.

1 Renault Mégane
Renault Mégane štvrtej generácie zaujme aj tým, že je širší, nižší a v jazde aj stabilnejší

Podľa publikovaných informácií je Mégane štvrtej generácie širší a nižší ako súčasný model, takže vyzerá športovejšie a mal by byť na cestách istejší. Dizajn nového modelu pokračuje v trende dynamického vzhľadu, aj vďaka ktorému sa ho za dvadsať rokov výroby predalo až šesť a pol milióna exemplárov. Aby toho nebolo málo, k základnému modelu pridáva francúzska automobilka aj ostrejší variant GT, na ktorom sa podieľala divízia Renault Sport.

Na prednej časti sa nový Mégane pýši špecifickými svetlometmi v tvare písmena C a veľkého vertikálneho loga. Zadné koncové svetlá sú zasa tvarované tak, aby zvýrazňovali šírku vozidla, ktorá je teraz väčšia vpredu o 47 mm a vzadu o 39 mm. Aj vďaka nej a menšej výške prednej časti o 25mm bude mať nový Mégane na ceste lepšiu stabilitu. Zväčšil sa aj rázvor náprav - je dlhší o 28 mm.

Verzia Mégane GT má športovejší predný nárazník na lepšie vyjadrenie športového ducha. Dizajn má bočné prívody vzduchu a novú mriežku chladiča. Vzadu je difúzor s výraznými koncovkami výfuku, údajne inšpirované monopostami formule 1. Verzia GT sa bude dodávať v modrej farbe IronBlue v kombinácii so zložkami farby Dark Metal na prednej časti a na spätných zrkadlách. Jazdiť bude na 18 palcových hliníkových kolesách špeciálne vyvinutými divíziou Renault Sport. Pošepkáva sa tiež, že dostane aj pohon štyroch kolies 4Control.

2 Renault Mégane
Renault Mégane si zakladá na dynamickom vzhľade, pridáva aj výrazný svetelný podpis

Na premiére vo Frankfurte predstaví Renault všetko to, čo o novom modeli ešte nevieme – dizajn interiéru, použité technológie a motory. Vzhľadom na to, že Renault pre svoj nový model použil platformu CMF-CD, ktorú má aj Nissan Pulsar, mohol by aj Renault u nového modelu nasadiť benzínové a vznetové motory s objemom 1,2 a 1,6, ktoré používa Pulsar a pre verziu GT motor s objemom 1,8 litra.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."