Prichádza nový Renault Mégane, aj ako GT

Streda, 09 september 2015

Renault oficiálne predstavuje svoj nový Mégane po tom, ako unikli jeho prvé snímky. Či únik fotografií bol marketingový ťah francúzskej automobilky alebo zlomyseľnosť neznámej osoby, to je teraz jedno. Faktom je, že Renault plánoval ukázať svoj nový model na autosalóne vo Frankfurte. Podstatné zatiaľ je to, že aspoň čo-to sa o novom Mégane dozvieme v predstihu.

1 Renault Mégane
Renault Mégane štvrtej generácie zaujme aj tým, že je širší, nižší a v jazde aj stabilnejší

Podľa publikovaných informácií je Mégane štvrtej generácie širší a nižší ako súčasný model, takže vyzerá športovejšie a mal by byť na cestách istejší. Dizajn nového modelu pokračuje v trende dynamického vzhľadu, aj vďaka ktorému sa ho za dvadsať rokov výroby predalo až šesť a pol milióna exemplárov. Aby toho nebolo málo, k základnému modelu pridáva francúzska automobilka aj ostrejší variant GT, na ktorom sa podieľala divízia Renault Sport.

Na prednej časti sa nový Mégane pýši špecifickými svetlometmi v tvare písmena C a veľkého vertikálneho loga. Zadné koncové svetlá sú zasa tvarované tak, aby zvýrazňovali šírku vozidla, ktorá je teraz väčšia vpredu o 47 mm a vzadu o 39 mm. Aj vďaka nej a menšej výške prednej časti o 25mm bude mať nový Mégane na ceste lepšiu stabilitu. Zväčšil sa aj rázvor náprav - je dlhší o 28 mm.

Verzia Mégane GT má športovejší predný nárazník na lepšie vyjadrenie športového ducha. Dizajn má bočné prívody vzduchu a novú mriežku chladiča. Vzadu je difúzor s výraznými koncovkami výfuku, údajne inšpirované monopostami formule 1. Verzia GT sa bude dodávať v modrej farbe IronBlue v kombinácii so zložkami farby Dark Metal na prednej časti a na spätných zrkadlách. Jazdiť bude na 18 palcových hliníkových kolesách špeciálne vyvinutými divíziou Renault Sport. Pošepkáva sa tiež, že dostane aj pohon štyroch kolies 4Control.

2 Renault Mégane
Renault Mégane si zakladá na dynamickom vzhľade, pridáva aj výrazný svetelný podpis

Na premiére vo Frankfurte predstaví Renault všetko to, čo o novom modeli ešte nevieme – dizajn interiéru, použité technológie a motory. Vzhľadom na to, že Renault pre svoj nový model použil platformu CMF-CD, ktorú má aj Nissan Pulsar, mohol by aj Renault u nového modelu nasadiť benzínové a vznetové motory s objemom 1,2 a 1,6, ktoré používa Pulsar a pre verziu GT motor s objemom 1,8 litra.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.