Prichádza nový Renault Mégane, aj ako GT

Streda, 09 september 2015

Renault oficiálne predstavuje svoj nový Mégane po tom, ako unikli jeho prvé snímky. Či únik fotografií bol marketingový ťah francúzskej automobilky alebo zlomyseľnosť neznámej osoby, to je teraz jedno. Faktom je, že Renault plánoval ukázať svoj nový model na autosalóne vo Frankfurte. Podstatné zatiaľ je to, že aspoň čo-to sa o novom Mégane dozvieme v predstihu.

1 Renault Mégane
Renault Mégane štvrtej generácie zaujme aj tým, že je širší, nižší a v jazde aj stabilnejší

Podľa publikovaných informácií je Mégane štvrtej generácie širší a nižší ako súčasný model, takže vyzerá športovejšie a mal by byť na cestách istejší. Dizajn nového modelu pokračuje v trende dynamického vzhľadu, aj vďaka ktorému sa ho za dvadsať rokov výroby predalo až šesť a pol milióna exemplárov. Aby toho nebolo málo, k základnému modelu pridáva francúzska automobilka aj ostrejší variant GT, na ktorom sa podieľala divízia Renault Sport.

Na prednej časti sa nový Mégane pýši špecifickými svetlometmi v tvare písmena C a veľkého vertikálneho loga. Zadné koncové svetlá sú zasa tvarované tak, aby zvýrazňovali šírku vozidla, ktorá je teraz väčšia vpredu o 47 mm a vzadu o 39 mm. Aj vďaka nej a menšej výške prednej časti o 25mm bude mať nový Mégane na ceste lepšiu stabilitu. Zväčšil sa aj rázvor náprav - je dlhší o 28 mm.

Verzia Mégane GT má športovejší predný nárazník na lepšie vyjadrenie športového ducha. Dizajn má bočné prívody vzduchu a novú mriežku chladiča. Vzadu je difúzor s výraznými koncovkami výfuku, údajne inšpirované monopostami formule 1. Verzia GT sa bude dodávať v modrej farbe IronBlue v kombinácii so zložkami farby Dark Metal na prednej časti a na spätných zrkadlách. Jazdiť bude na 18 palcových hliníkových kolesách špeciálne vyvinutými divíziou Renault Sport. Pošepkáva sa tiež, že dostane aj pohon štyroch kolies 4Control.

2 Renault Mégane
Renault Mégane si zakladá na dynamickom vzhľade, pridáva aj výrazný svetelný podpis

Na premiére vo Frankfurte predstaví Renault všetko to, čo o novom modeli ešte nevieme – dizajn interiéru, použité technológie a motory. Vzhľadom na to, že Renault pre svoj nový model použil platformu CMF-CD, ktorú má aj Nissan Pulsar, mohol by aj Renault u nového modelu nasadiť benzínové a vznetové motory s objemom 1,2 a 1,6, ktoré používa Pulsar a pre verziu GT motor s objemom 1,8 litra.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.