Qashqai +2 rovná sa sedem

Sobota, 25 október 2008

Najnovší Nissan Qashqai +2 stavia na úspechu pôvodnej verzie Qashqai a vďaka väčšej priestrannosti a všestrannému využitiu sa stáva prvým skutočne rodinným crossoverom.

Qashqai +2

Sedemmiestna verzia nie je len vylepšením originálneho päťmiestneho modelu. Qashqai +2, ktorý je dlhší a vyšší než pôvodná verzia, bol skonštruovaný so zreteľom na viac miesta vo vnútri automobilu a väčšiu praktickosť. No zásadnými úpravami prešiel aj takmer celý exteriér. K viditeľným zmenám patria nové predné a zadné dvere, bočné presklenie a nový vzhľad masky chladiča. Qashqai +2 sa predstavil na nedávnom autosalóne v Londýne.

S pôvodným modelom je nový Qashqai +2 zhodný len po A-stĺpik. Do dĺžky narástol o 211 mm na 4526 mm, do výšky o 38 mm na 1643 mm a rázvor náprav je väčší o 135 mm – má teraz veľmi slušných 2765 mm. Nárast rozmerov sa prejavil zväčšením priestoru za prednými sedadlami, ale aj nad hlavami cestujúcich vpredu i v prostrednom rade sedadiel. Väčší je aj batožinový priestor, oproti 410 litrom "krátkeho" Qashqaia má teraz rovných 500 litrov. Predĺžením bočných zadných dverí sa zlepšilo vystupovanie a nastupovanie do druhého radu sedadiel. Celková hmotnosť nového sedemmiestneho modelu je vyššia oproti päťmiestnemu o 100 kg.

Vo vnútri sa skrýva variabilný priestor, ktorý sa dá prispôsobiť aj tým najnáročnejším potrebám cestujúcich. Novinkou je tretí rad sedadiel určený pre deti alebo dospelých do výšky približne 160 centimetrov, ktorý je dômyselne praktický – sedadlá sa dajú sklápať do siedmich polôh alebo celkom do roviny, čím sa zväčší batožinový priestor. Pod jeho podlahou sa nachádza krytý úložný priestor, kam možno pre väčšiu bezpečnosť uschovať cennejšie veci.

Nový sedemmiestny model bude mať pod kapotou buď benzínový dvojliter s výkonom 140 koní, alebo dvojlitrový turbodiesel s potenciálom 150 koní. Benzínový bude spolupracovať so 6stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo s prevodovkou CVT s plynule meniteľným prevodom, turbodiel so 6stupňovým manuálom alebo 6stupňovým automatom. Qashqai +2 tak s benzínovou ako i naftovou pohonnou jednotkou si zákazník bude môcť kúpiť buď len s pohonom predných kolies alebo s pohonom 4x4. Dostupný je v štyroch verziách výbavy – Visia, Acenta, Tecna a Tecna Premium.

Najlacnejšia dvojkolka s benzínovým 2,0/140 k a najnižšou výbavou Visia je za 812 000 korún, s naftovým 2,0 dCi v rovnakej výbave za 872 000 korún. Za najlacnejšiu štvorkolku s rovnakým motorom a v rovnakej výbave zaplatí kupujúci viac o 80 000 korún, celkom 892 000 korún – s naftovým motorom 2,0 dCi/150 k je to 952 000 korún. Najvyššiu cenu má Qashqai +2 vo výbave Tecna Premium s motorom 2,0 dCi, ktorý sa predáva za 1,232 milióna korún.

Qashqai +2 je určený aktívnym rodinám, ktoré hľadajú priestorný a praktický viacúčelový automobil, no zároveň ponúka niečo navyše - štýlový dizajn, skvelú jazdnú dynamiku, prednosti inteligentnej technológie pohonu všetkých kolies ALL MODE 4x4 či nadštandardne bohatú výbavu.

Autor: J. Goldberger
Foto: Nissan
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.