Range Rover Evoque Convertible ako štúdia

Utorok, 28 február 2012

Po troj- a päťdverovom modeli Evoque prichádza teraz najmenší Range Rover aj bez pevnej strechy ako kabriolet – Convertible. Zatiaľ nejde o sériový model, ale o koncept, ktorý môže mať šance dostať sa do výroby, aj keď zástupcovia automobilky zatiaľ tvrdia, že sériová výroba sa neplánuje.

RR Evoque Convertible Concept
Verzia Convertible by mala byť treťou karosárskou verziou najmenšieho Range Rovera

Koncept so sklápacou strechou, Range Rover Evoque Convertible, sa predstaví už o týždeň na autosalóne v Ženeve. Cieľom konceptu je preskúmať potenciál luxusného SUV kabrioletu. Ide o naozajstný kabriolet so sklápacou strechou, aj keď na dvoch snímkach uvoľnených fabrikou jeho podobu so strechou nevidíme.

Evoque Convertible je ako kabriolet v segmente SUV určite mimoriadny počin. Dvojdverový štvormiestny unikát dostane plátennú sťahovaciu strechu. Strecha sa zloží pod kryt v zadnej časti auta a prístup do batožinového priestoru by mal byť po sklopení zadných dverí. Toto riešenie umožnilo ponechať pôvodný tvar auta v podstate nezmenený.

Koncept navrhol so svojim tímom šéfdizajnér značky Land Rover Gerry McGovern. Podľa neho: "Range Rover Evoque je nádherný základ pre kabriolet so sklápacou strechou. V tejto štúdii nejde o tradičné stvárnenie kabrioletu – namiesto toho sme sa snažili pracovať s vyváženými krivkami modelu Range Rover Evoque tak, aby sme zachovali jeho charakteristický tvar a vytvorili niečo jedinečné, a veríme, že aj veľmi atraktívne."

Koncept kabrioletu s mäkkou sklápacou strechou vychádza z modelu Range Rover Evoque Coupe. Má sklápaciu strechu so špičkovou konštrukciou, ktorá sa úplne skryje do karosérie. Kabrioletu nechýba systémom ochrany pri prevrátení vozidla (ROPS Roll Over Protection System). Koncept ponúka inteligentné spojenie praktickosti sklápania veka batožinového priestoru a komfortu štyroch sedadiel.

Pri vývoji vozidla bolo zachované jadro DNA značky Land Rover s kľúčovými charakteristickými prvkami, ako je zvýšené sedenie vodiča, ktoré zaručuje nielen lepší výhľad, ale dodáva aj pocit kontroly nad celým vozidlo spolu so schopnosťou poradiť si so všetkými druhmi terénu.

Koncept kabrioletu Range Rover Evoque Convertible zdobia 21palcové zliatinové disky kolies Titan a jeho karoséria sa predvádza v novej sivej metalickej farbe Causeway Grey. V interiéri nájdeme farby Lunar a Ivory, perforované kožené sedadlá a kontrastným prešívaním vo farbe Ivory.

Odvážny koncept stavia na celosvetovom úspechu modelu Range Rover Evoque. Reakcie verejnosti na jeho odhalenie by mohli ovplyvniť rozhodovanie o tom, ako bude vyzerať ďalší jedinečný produkt značky Land Rover. Tiež to, či sa vôbec dostane do sériovej výroby.

RR Evoque Convertible Concept RR Evoque Convertible Concept
Autor: J. Goldberger
Foto: Range Rover
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.