Range Rover Evoque: Druhá generácia oficiálne

Streda, 28 november 2018

Britský Range Rover predstavil pred pár dňami nový model Evoque druhej generácie. Zvonku sa jeho vzhľad veľmi zásadne nezmenil, dostal však novú najmodernejšiu techniku. Aj nový Evoque zostáva luxusným mestským SUV.

1 Range Rover Evoque
Range Rover Evoque druhej generácie sa začne predávať v budúcom roku. Oštartuje ho mildhybrid s 48 voltovou palubnou sieťou, neskôr aj plug-in hybrid.

Aj teraz ide o automobil s nízkou siluetou karosérie a výrazne tvarovanými blatníkmi, ktoré si aj druhá generála modelu Evoque ponechala. Pokiaľ ide o vonkajšie rozmery novinky, tak sa zásadne nezmenili. Zväčšený rázvor náprav o 21 milimetrov poskytuje viac miesta pre kolená cestujúcich na zadných sedadlách, batožinový priestor má objem 591 litrov, po sklopení zadných operadiel 1383 litrov a je širší.

Nová generácia modelu Evoque má vpredu znížené, až supernízke LED diódové, na prianie aj Metrix LED svetlomety. Zadné koncové opticky prepojené svetlá si vzali vzor s väčšieho Velaru, podobne aj zapustené kľučky dverí.

Výrobca o novom modeli Evoque vraví, že jeho originálne mestské SUV vnáša do svojej triedy novú úroveň dizajnu a jazdných schopností. Vraj precízny vonkajší dizajn priťahuje pohľady, zatiaľ čo luxusne vypracovaný interiér ponúka pocit pokoja a pohody.

Britský výrobca poukazuje tiež na prepychové materiály a úsporný hybridno-elektrický pohon s 48voltovým MHEV v kombinácii s trojvalcovým, resp. štvorvallcovým spaľovacích zážihovým alebo vznetovým motorom. To zaručuje tichú, hladkú a uvoľnenú jazdu a prekonáva aj tie najprísnejšie globálne požiadavky v oblasti bezpečnosti.

Pri uvedení modelu Evoque na trh bude k dispozícii 48-voltový mild-hybrid a približne o 12 mesiacov neskôr rozšíri ponuku plug-in hybridná verzia. Pohonná jednotka typu mild-hybrid sa u značky Land Rover objavuje úplne prvýkrát. Pracuje na princípe zachytávania energie, ktorá by sa zvyčajne stratila počas spomaľovania. To umožňuje štartér-generátor namontovaný do motora ako súčasť hnacieho remeňa, ktorý túto energiu ukladá do akumulátora pod podlahou. Keď vodič brzdí pri rýchlosti nižšej ako 17 km/h, motor sa vypne. Pri rozbiehaní sa uložená energia opäť využije na podporu motora pri akcelerácii a na zníženie spotreby paliva. Výsledkom tohto riešenia je okrem ušetreného paliva tiež kultivovaná, tichá a hospodárna jazda v zastavaných oblastiach s hustou premávkou.

Pohon typu mild-hybrid je v ponuke pre všetky dostupné štvorvalcové zážihové a vznetové motory Ingenium. Produkuje emisie CO2 len 149 g/km a spotrebu paliva je od 5,7 l/100 km podľa nového skúšobného postupu WLTP. Budúci rok rozšíri ponuku hospodárnejší plug-in hybridný elektrický (PHEV) model a s trojvalcovým zážihovým motorom Ingenium.

Model Evoque, nové kompaktné SUV výrobcu Land Rover, je v každom ohľade pravý Range Rover, ktorý kombinuje všestranné terénne schopnosti s istotou za každého počasia. Má vo výbave pohon všetkých kolies, ako aj druhú generáciu systému ActiveDriveline s funkciou DrivelineDisconnect, ktorá zvyšuje hospodárnosť jazdy.

Zároveň systém adaptívnej dynamiky prináša optimálnu rovnováhu medzi komfortom jazdy a obratnosťou vozidla. Technológia TerrainResponse 2, ktorá sa prvýkrát objavila v modeli Range Rover, automaticky rozpoznáva typ povrchu, po ktorom vozidlo jazdí, a na základe toho upravuje príslušné nastavenia. Navyše sa Evoque teraz môže brodiť až do hĺbky 600 mm, pri prvej generácii to bolo 500 mm.

Gerry McGovern, hlavný dizajnér Land Roveru:"Keď sa Range Rover Evoque v roku 2010 predstavil verejnosti, totálne zmenil svet kompaktných SUV. Nový model chce v tejto pozoruhodnej ceste pokračovať. Ide o vozidlo, ktoré má charakter, a spojením kultivovanosti a zábavy chce docieliť dôležitú emocionálnu reakciu – pritiahnuť pohľady ľudí a vyvolať im úsmev na tvári."

Nový Range Rover Evoque má vo Veľkej Británii ceny. Najnižšia je od 31 600 libier (v prepočte 35 600 eur) a vzťahuje sa na model vybavený vznetovým motorom s výkonom 150 koní a manuálnou prevodovkou.

1 Range Rover Evoque 2 Range Rover Evoque 3 Range Rover Evoque 4 Range Rover Evoque 5 Range Rover Evoque 6 Range Rover Evoque 7 Range Rover Evoque 8 Range Rover Evoque 9 Range Rover Evoque
Autor: J. Goldberger
Foto: Land Rover
Pridať komentár
Bleskovky
KLEBER Dynaxer HP4
Značka Kleber v rámci svojho dvojročného cyklu vývoja pneumatík ponúka novinku radu Dynaxer UHP a Dynaxer HP4. Majú vylepšený výkon na mokrej vozovke, kratšiu brzdnú dráhu, čo rovnako platí aj na suchých cestách. To vďaka novopatentovanej zmesi behúňa a samozamykacím lamelám, ktoré redukujú deformáciu pneumatiky počas jazdy. Asymetrický behúň s dvoma kontinuálnymi vonkajšími drážkami zvýrazňuje asymetriu pneumatiky pre zlepšenie priľnavosti a pre odvádzanie vody na mokrej vozovke. Technológia samozamykacích lamiel pomáha dezénu zvýšiť tuhosť v kontakte s vozovkou. Zvýšená tuhosť behúňa znižuje valivý odpor pneumatiky a tým aj spotrebu paliva. Pneumatiky Kleber Dynaxer HP4 sú dostupne v rozmeroch s priemerom 15, 16 a 17 palcov, Kleber Dynaxer UHP v rozmeroch 17, 18 a 19 palcov.
Mercedes-Benz
Na autosalóne v New Yorku v dňoch 19. až 28. apríla tohto roku sa značky Mercedes-Benz a Mercedes-AMG budú niesť v znamení modelov SUV. Svetové premiéry tu zažijú modely GLS a GLC kupé, aktualizované výkonné modely GLC SUV a kupé z Affalterbachu. Po prvý raz sa ukážu aj modely CLA 35 4Matic a A 35 4Matic sedan, rovnako aj nové najväčšie a najluxusnejšie SUV značky, model GLS. Je triedou S značky v segmente prémiových SUV. Svetovú premiéru oslávi aj modernizované GLC kupé. Predvedie sa s novým vzhľadom, inovatívnymi asistentmi vodiča, novou paletou motorizácií a najnovšou generáciou infotainmentu MBUX. Premiéru budú mať tiež Mercedes-AMG A 35 4MATIC sedan a Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC.
Sikyna Arco 2019
Štvrté preteky seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa konali v Taliansku neďaleko mesta Arco di Trento. Slovákovi Richardovi Šikyňovi jeho ostrý motocykel tentoraz v kvalifikácii fungoval s problémami a tak ju absolvoval s tréningovým strojom a obsadil až 30. miesto. V dvoch hlavných nedeľňajších pretekoch aj preto skončil až na 25. a 20. mieste a pripísal si len jeden ďalší bod do priebežného hodnotenia seriálu. Peter Kolek, manažér: "Richard si aj napriek nevydarenej kvalifikácii vybojoval ďalší bod za 20. miesto do priebežného hodnotenia. Najbližšie preteky sú na programe 11.-12. mája, dovtedy bude viac času pre mechanikov na prípravu motocykla a pre Richarda na oddych i doladenie formy."