Range Rover Evoque: Druhá generácia oficiálne

Streda, 28 november 2018

Britský Range Rover predstavil pred pár dňami nový model Evoque druhej generácie. Zvonku sa jeho vzhľad veľmi zásadne nezmenil, dostal však novú najmodernejšiu techniku. Aj nový Evoque zostáva luxusným mestským SUV.

1 Range Rover Evoque
Range Rover Evoque druhej generácie sa začne predávať v budúcom roku. Oštartuje ho mildhybrid s 48 voltovou palubnou sieťou, neskôr aj plug-in hybrid.

Aj teraz ide o automobil s nízkou siluetou karosérie a výrazne tvarovanými blatníkmi, ktoré si aj druhá generála modelu Evoque ponechala. Pokiaľ ide o vonkajšie rozmery novinky, tak sa zásadne nezmenili. Zväčšený rázvor náprav o 21 milimetrov poskytuje viac miesta pre kolená cestujúcich na zadných sedadlách, batožinový priestor má objem 591 litrov, po sklopení zadných operadiel 1383 litrov a je širší.

Nová generácia modelu Evoque má vpredu znížené, až supernízke LED diódové, na prianie aj Metrix LED svetlomety. Zadné koncové opticky prepojené svetlá si vzali vzor s väčšieho Velaru, podobne aj zapustené kľučky dverí.

Výrobca o novom modeli Evoque vraví, že jeho originálne mestské SUV vnáša do svojej triedy novú úroveň dizajnu a jazdných schopností. Vraj precízny vonkajší dizajn priťahuje pohľady, zatiaľ čo luxusne vypracovaný interiér ponúka pocit pokoja a pohody.

Britský výrobca poukazuje tiež na prepychové materiály a úsporný hybridno-elektrický pohon s 48voltovým MHEV v kombinácii s trojvalcovým, resp. štvorvallcovým spaľovacích zážihovým alebo vznetovým motorom. To zaručuje tichú, hladkú a uvoľnenú jazdu a prekonáva aj tie najprísnejšie globálne požiadavky v oblasti bezpečnosti.

Pri uvedení modelu Evoque na trh bude k dispozícii 48-voltový mild-hybrid a približne o 12 mesiacov neskôr rozšíri ponuku plug-in hybridná verzia. Pohonná jednotka typu mild-hybrid sa u značky Land Rover objavuje úplne prvýkrát. Pracuje na princípe zachytávania energie, ktorá by sa zvyčajne stratila počas spomaľovania. To umožňuje štartér-generátor namontovaný do motora ako súčasť hnacieho remeňa, ktorý túto energiu ukladá do akumulátora pod podlahou. Keď vodič brzdí pri rýchlosti nižšej ako 17 km/h, motor sa vypne. Pri rozbiehaní sa uložená energia opäť využije na podporu motora pri akcelerácii a na zníženie spotreby paliva. Výsledkom tohto riešenia je okrem ušetreného paliva tiež kultivovaná, tichá a hospodárna jazda v zastavaných oblastiach s hustou premávkou.

Pohon typu mild-hybrid je v ponuke pre všetky dostupné štvorvalcové zážihové a vznetové motory Ingenium. Produkuje emisie CO2 len 149 g/km a spotrebu paliva je od 5,7 l/100 km podľa nového skúšobného postupu WLTP. Budúci rok rozšíri ponuku hospodárnejší plug-in hybridný elektrický (PHEV) model a s trojvalcovým zážihovým motorom Ingenium.

Model Evoque, nové kompaktné SUV výrobcu Land Rover, je v každom ohľade pravý Range Rover, ktorý kombinuje všestranné terénne schopnosti s istotou za každého počasia. Má vo výbave pohon všetkých kolies, ako aj druhú generáciu systému ActiveDriveline s funkciou DrivelineDisconnect, ktorá zvyšuje hospodárnosť jazdy.

Zároveň systém adaptívnej dynamiky prináša optimálnu rovnováhu medzi komfortom jazdy a obratnosťou vozidla. Technológia TerrainResponse 2, ktorá sa prvýkrát objavila v modeli Range Rover, automaticky rozpoznáva typ povrchu, po ktorom vozidlo jazdí, a na základe toho upravuje príslušné nastavenia. Navyše sa Evoque teraz môže brodiť až do hĺbky 600 mm, pri prvej generácii to bolo 500 mm.

Gerry McGovern, hlavný dizajnér Land Roveru:"Keď sa Range Rover Evoque v roku 2010 predstavil verejnosti, totálne zmenil svet kompaktných SUV. Nový model chce v tejto pozoruhodnej ceste pokračovať. Ide o vozidlo, ktoré má charakter, a spojením kultivovanosti a zábavy chce docieliť dôležitú emocionálnu reakciu – pritiahnuť pohľady ľudí a vyvolať im úsmev na tvári."

Nový Range Rover Evoque má vo Veľkej Británii ceny. Najnižšia je od 31 600 libier (v prepočte 35 600 eur) a vzťahuje sa na model vybavený vznetovým motorom s výkonom 150 koní a manuálnou prevodovkou.

1 Range Rover Evoque 2 Range Rover Evoque 3 Range Rover Evoque 4 Range Rover Evoque 5 Range Rover Evoque 6 Range Rover Evoque 7 Range Rover Evoque 8 Range Rover Evoque 9 Range Rover Evoque
Autor: J. Goldberger
Foto: Land Rover
Pridať komentár
Bleskovky
1 Honda Urban EV Concept
Honda na prvej snímke predstavuje časť interiéru prototypu chystaného elektromobilu. Na snímke je obria obrazovka multimediálneho systému. Celá šírka palubnej dosky je kombináciou čistého a jednoduchého dizajnu s technológiou zameranou na vodiča. Rozhranie zobrazené na obrázku sa vyznačuje širokou palubnou doskou s čistými dizajnovým prvkami a intuitívnou technológiou zameranou na používateľa. Dizajn interiéru má vytvoriť útulnú a príjemnú atmosféru, inšpirovanú štúdiou Urban EV Concept, ktorú Honda predstavila v roku 2017 na autosalóne vo Frankfurte. Prototyp elektrického auta odhalí Honda v Ženeve 5. marca.
Toyota Supra
Nová Toyota Supra pokračuje v tradícii športových modelov Toyoty. Ikonický model Supra novej generácie sa predstavil na autosalóne v Detroite v januári tohto roku. Dvojmiestne kupé inšpirované pretekárskymi automobilmi má klasické usporiadanie - motor vpredu a pohon zadných kolies. Pod kapotou pracuje preplňovaný radový šesťvalcový motor s výkonom 340 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Krátky rázvor náprav a široký rozchod kolies zaručujú mimoriadnu stabilitu v zákrutách a okamžité reakcie. Piata generácia Toyoty Supra je prvým globálnym modelom zo série GR, vyrobeným tímom Toyota Gazoo Racing. Doteraz vyrábali športové verzie sériových modelov len na vybraných trhoch, napríklad v Európe je to Yaris GRMN. Na Slovensku sa Supra GR začne predávať začiatkom leta 2019.
Mercedes-Benz Citan
Divízia Mercedes-Benz Vans ponúka od roku 2012 malú dodávku Citan, ktorý je súrodenec Renaultu Gangoo. Citan Tourer posilní nová generácia motorov. Pribudne štvorvalcový diesel so zdvihovým objemom 1,5 litra s vysokým krútiacim momentom a novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s technológiou SCR. Nový motor bude dostupný v troch verziách s výkonmi 59 kW/80 k, 70 kW/95 k a 85 kW/116 k. Všetky spĺňajú aktuálnu emisnú triedu Euro 6d-Temp. Kombinovaná spotreba je od 4,6 do 4,8 l/100 km a emisie CO2127-121 g/km. Po verzii Tourer bude v lete v ponuke s novým dieselovým agregátom aj Citan skriňová dodávka. Citan podobne ako každý mercedes disponuje výbavou bohatou na bezpečnostné systémy. K motorom pridáva Citan Tourer a nový dizajnový balík Red, ktorý dodáva exteriéru športový charakter.