Range Rover Evoque: Druhá generácia oficiálne

Streda, 28 november 2018

Britský Range Rover predstavil pred pár dňami nový model Evoque druhej generácie. Zvonku sa jeho vzhľad veľmi zásadne nezmenil, dostal však novú najmodernejšiu techniku. Aj nový Evoque zostáva luxusným mestským SUV.

1 Range Rover Evoque
Range Rover Evoque druhej generácie sa začne predávať v budúcom roku. Oštartuje ho mildhybrid s 48 voltovou palubnou sieťou, neskôr aj plug-in hybrid.

Aj teraz ide o automobil s nízkou siluetou karosérie a výrazne tvarovanými blatníkmi, ktoré si aj druhá generála modelu Evoque ponechala. Pokiaľ ide o vonkajšie rozmery novinky, tak sa zásadne nezmenili. Zväčšený rázvor náprav o 21 milimetrov poskytuje viac miesta pre kolená cestujúcich na zadných sedadlách, batožinový priestor má objem 591 litrov, po sklopení zadných operadiel 1383 litrov a je širší.

Nová generácia modelu Evoque má vpredu znížené, až supernízke LED diódové, na prianie aj Metrix LED svetlomety. Zadné koncové opticky prepojené svetlá si vzali vzor s väčšieho Velaru, podobne aj zapustené kľučky dverí.

Výrobca o novom modeli Evoque vraví, že jeho originálne mestské SUV vnáša do svojej triedy novú úroveň dizajnu a jazdných schopností. Vraj precízny vonkajší dizajn priťahuje pohľady, zatiaľ čo luxusne vypracovaný interiér ponúka pocit pokoja a pohody.

Britský výrobca poukazuje tiež na prepychové materiály a úsporný hybridno-elektrický pohon s 48voltovým MHEV v kombinácii s trojvalcovým, resp. štvorvallcovým spaľovacích zážihovým alebo vznetovým motorom. To zaručuje tichú, hladkú a uvoľnenú jazdu a prekonáva aj tie najprísnejšie globálne požiadavky v oblasti bezpečnosti.

Pri uvedení modelu Evoque na trh bude k dispozícii 48-voltový mild-hybrid a približne o 12 mesiacov neskôr rozšíri ponuku plug-in hybridná verzia. Pohonná jednotka typu mild-hybrid sa u značky Land Rover objavuje úplne prvýkrát. Pracuje na princípe zachytávania energie, ktorá by sa zvyčajne stratila počas spomaľovania. To umožňuje štartér-generátor namontovaný do motora ako súčasť hnacieho remeňa, ktorý túto energiu ukladá do akumulátora pod podlahou. Keď vodič brzdí pri rýchlosti nižšej ako 17 km/h, motor sa vypne. Pri rozbiehaní sa uložená energia opäť využije na podporu motora pri akcelerácii a na zníženie spotreby paliva. Výsledkom tohto riešenia je okrem ušetreného paliva tiež kultivovaná, tichá a hospodárna jazda v zastavaných oblastiach s hustou premávkou.

Pohon typu mild-hybrid je v ponuke pre všetky dostupné štvorvalcové zážihové a vznetové motory Ingenium. Produkuje emisie CO2 len 149 g/km a spotrebu paliva je od 5,7 l/100 km podľa nového skúšobného postupu WLTP. Budúci rok rozšíri ponuku hospodárnejší plug-in hybridný elektrický (PHEV) model a s trojvalcovým zážihovým motorom Ingenium.

Model Evoque, nové kompaktné SUV výrobcu Land Rover, je v každom ohľade pravý Range Rover, ktorý kombinuje všestranné terénne schopnosti s istotou za každého počasia. Má vo výbave pohon všetkých kolies, ako aj druhú generáciu systému ActiveDriveline s funkciou DrivelineDisconnect, ktorá zvyšuje hospodárnosť jazdy.

Zároveň systém adaptívnej dynamiky prináša optimálnu rovnováhu medzi komfortom jazdy a obratnosťou vozidla. Technológia TerrainResponse 2, ktorá sa prvýkrát objavila v modeli Range Rover, automaticky rozpoznáva typ povrchu, po ktorom vozidlo jazdí, a na základe toho upravuje príslušné nastavenia. Navyše sa Evoque teraz môže brodiť až do hĺbky 600 mm, pri prvej generácii to bolo 500 mm.

Gerry McGovern, hlavný dizajnér Land Roveru:"Keď sa Range Rover Evoque v roku 2010 predstavil verejnosti, totálne zmenil svet kompaktných SUV. Nový model chce v tejto pozoruhodnej ceste pokračovať. Ide o vozidlo, ktoré má charakter, a spojením kultivovanosti a zábavy chce docieliť dôležitú emocionálnu reakciu – pritiahnuť pohľady ľudí a vyvolať im úsmev na tvári."

Nový Range Rover Evoque má vo Veľkej Británii ceny. Najnižšia je od 31 600 libier (v prepočte 35 600 eur) a vzťahuje sa na model vybavený vznetovým motorom s výkonom 150 koní a manuálnou prevodovkou.

1 Range Rover Evoque 2 Range Rover Evoque 3 Range Rover Evoque 4 Range Rover Evoque 5 Range Rover Evoque 6 Range Rover Evoque 7 Range Rover Evoque 8 Range Rover Evoque 9 Range Rover Evoque
Autor: J. Goldberger
Foto: Land Rover
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.