Range Rover Evoque: Druhá generácia oficiálne

Streda, 28 november 2018

Britský Range Rover predstavil pred pár dňami nový model Evoque druhej generácie. Zvonku sa jeho vzhľad veľmi zásadne nezmenil, dostal však novú najmodernejšiu techniku. Aj nový Evoque zostáva luxusným mestským SUV.

1 Range Rover Evoque
Range Rover Evoque druhej generácie sa začne predávať v budúcom roku. Oštartuje ho mildhybrid s 48 voltovou palubnou sieťou, neskôr aj plug-in hybrid.

Aj teraz ide o automobil s nízkou siluetou karosérie a výrazne tvarovanými blatníkmi, ktoré si aj druhá generála modelu Evoque ponechala. Pokiaľ ide o vonkajšie rozmery novinky, tak sa zásadne nezmenili. Zväčšený rázvor náprav o 21 milimetrov poskytuje viac miesta pre kolená cestujúcich na zadných sedadlách, batožinový priestor má objem 591 litrov, po sklopení zadných operadiel 1383 litrov a je širší.

Nová generácia modelu Evoque má vpredu znížené, až supernízke LED diódové, na prianie aj Metrix LED svetlomety. Zadné koncové opticky prepojené svetlá si vzali vzor s väčšieho Velaru, podobne aj zapustené kľučky dverí.

Výrobca o novom modeli Evoque vraví, že jeho originálne mestské SUV vnáša do svojej triedy novú úroveň dizajnu a jazdných schopností. Vraj precízny vonkajší dizajn priťahuje pohľady, zatiaľ čo luxusne vypracovaný interiér ponúka pocit pokoja a pohody.

Britský výrobca poukazuje tiež na prepychové materiály a úsporný hybridno-elektrický pohon s 48voltovým MHEV v kombinácii s trojvalcovým, resp. štvorvallcovým spaľovacích zážihovým alebo vznetovým motorom. To zaručuje tichú, hladkú a uvoľnenú jazdu a prekonáva aj tie najprísnejšie globálne požiadavky v oblasti bezpečnosti.

Pri uvedení modelu Evoque na trh bude k dispozícii 48-voltový mild-hybrid a približne o 12 mesiacov neskôr rozšíri ponuku plug-in hybridná verzia. Pohonná jednotka typu mild-hybrid sa u značky Land Rover objavuje úplne prvýkrát. Pracuje na princípe zachytávania energie, ktorá by sa zvyčajne stratila počas spomaľovania. To umožňuje štartér-generátor namontovaný do motora ako súčasť hnacieho remeňa, ktorý túto energiu ukladá do akumulátora pod podlahou. Keď vodič brzdí pri rýchlosti nižšej ako 17 km/h, motor sa vypne. Pri rozbiehaní sa uložená energia opäť využije na podporu motora pri akcelerácii a na zníženie spotreby paliva. Výsledkom tohto riešenia je okrem ušetreného paliva tiež kultivovaná, tichá a hospodárna jazda v zastavaných oblastiach s hustou premávkou.

Pohon typu mild-hybrid je v ponuke pre všetky dostupné štvorvalcové zážihové a vznetové motory Ingenium. Produkuje emisie CO2 len 149 g/km a spotrebu paliva je od 5,7 l/100 km podľa nového skúšobného postupu WLTP. Budúci rok rozšíri ponuku hospodárnejší plug-in hybridný elektrický (PHEV) model a s trojvalcovým zážihovým motorom Ingenium.

Model Evoque, nové kompaktné SUV výrobcu Land Rover, je v každom ohľade pravý Range Rover, ktorý kombinuje všestranné terénne schopnosti s istotou za každého počasia. Má vo výbave pohon všetkých kolies, ako aj druhú generáciu systému ActiveDriveline s funkciou DrivelineDisconnect, ktorá zvyšuje hospodárnosť jazdy.

Zároveň systém adaptívnej dynamiky prináša optimálnu rovnováhu medzi komfortom jazdy a obratnosťou vozidla. Technológia TerrainResponse 2, ktorá sa prvýkrát objavila v modeli Range Rover, automaticky rozpoznáva typ povrchu, po ktorom vozidlo jazdí, a na základe toho upravuje príslušné nastavenia. Navyše sa Evoque teraz môže brodiť až do hĺbky 600 mm, pri prvej generácii to bolo 500 mm.

Gerry McGovern, hlavný dizajnér Land Roveru:"Keď sa Range Rover Evoque v roku 2010 predstavil verejnosti, totálne zmenil svet kompaktných SUV. Nový model chce v tejto pozoruhodnej ceste pokračovať. Ide o vozidlo, ktoré má charakter, a spojením kultivovanosti a zábavy chce docieliť dôležitú emocionálnu reakciu – pritiahnuť pohľady ľudí a vyvolať im úsmev na tvári."

Nový Range Rover Evoque má vo Veľkej Británii ceny. Najnižšia je od 31 600 libier (v prepočte 35 600 eur) a vzťahuje sa na model vybavený vznetovým motorom s výkonom 150 koní a manuálnou prevodovkou.

1 Range Rover Evoque 2 Range Rover Evoque 3 Range Rover Evoque 4 Range Rover Evoque 5 Range Rover Evoque 6 Range Rover Evoque 7 Range Rover Evoque 8 Range Rover Evoque 9 Range Rover Evoque
Autor: J. Goldberger
Foto: Land Rover
Pridať komentár
Bleskovky
Mitsubishi Eclipse Cross
V ankete nemeckého špecializovaného 4WD magazínu si jeho čitatelia z viac ako 170 modelov 13 rôznych kategórií dali na prvé miesto Mitsubishi Eclipse Cross. Dynamicky stvárnený model koncepcie SUV s technológiou 4WD s pokročilým systémom Super-All Wheel Control je inšpirovaný systémom Lancer Evolution. Za prvých desať mesiacov roka 2018 sa v Európe predalo 24 854 áut tohto modelu. Čitatelia rovnakého magazínu si zároveň zvolili Mitsubishi Outlander PHEV za víťaza kategórie alternatívne pohonné jednotky.
Mercedes-AMG 63 S
Čas 7:49,369 minúty dosiahlo na severnom okruhu Nürburgringu sériovo vyrábané SUV Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Na prvý pokus prekonal starý rekord vývojový inžinier AMG Markus Hofbauer, ktorý sa posadil za volant sériovo vyrábaného modelu s osemvalcovým motorom. Rekordné auto má 4,0-litrový motor V8 biturbo, podvozok so vzduchovým odpružením a adaptívne nastaviteľným tlmením, pohon všetkých kolies s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu, samosvorný diferenciál zadnej nápravy a keramické brzdové kotúče.
Wintercontact-ts-860
Zimné pneumatiky Continental aj tento rok preukázali svoje kvality. V testoch odborných médií a medzinárodných autoklubov získali skvelé hodnotenia a obsadili popredné miesta. Vo viacerých testoch hviezdila opakovane najmä pneumatika Continental WinterContact TS860. Redaktori vyzdvihovali jej vynikajúce vlastnosti na zasneženom aj mokrom povrchu, vyváženosť a bezpečnosť. Testovali sa aj celoročné pneumatiky. V jednom z testov bola pneumatika AllSeasonsContact ocenená najvyššou známkou "veľmi odporúčaná" a obsadila prvú priečku. Označili ju za Najlepšiu celoročnú pneumatiku na snehu.