Range Rover Evoque: po tuningu Arden

Utorok, 14 február 2012

Range Rover Evoque si zobrala nemecká tuningová firma Arden za objekt svojich úprav i skrášľovania vzhľadu. Niet pochybností o tom, že je to preto, že najmenší Range Rover je mimoriadne SUV a že práve preto zaujalo špecialistov vychýrenej firmy.

Range Rover Evoque
Najmenší Range Rover Evoque, elegantné SUV, po úprave tuningovou firmou Arden

Nebudeme opakovať slová chvály na adresu najmenšieho Range Rovera, ktorý ako historicky prvý Range Rover používa pohon 4x4 i pohon iba jednej nápravy. Okrem toho, že očaruje dizajnom a luxusom, prekvapí aj schopnosťami v teréne. Britský Evoque je medzi SUV skutočným skvostom, malou perlou, za čo sa mu dostalo viacero ocenení. Napríklad istý renomovaný nemecký časopis ho ocenil ako najpopulárnejšie dovážené SUV.

Nemecká tuningová firma Arden sa už štyri desaťročia špecializuje na zdokonaľovanie britských automobilov a nových produktov a vylepšuje a skrášľuje ich športový vzhľad. Arden si vzal do parády aj Range Rover Evoque. Nahradil napríklad pôvodnú plastovú mriežku chladiča ručne vyrábanou sieťovanou mriežkou z nerezovej ocele s novou exkluzívnou konštrukciou.

Arden modifikoval zadný nárazník, pridal zadný difúzor. Arden pridal aj štýlové disky kolies s veľkosťou až 22 palcov a urobil aj viacero menších zmien napríklad na prednom nárazníku, navrhol a dodal bočné nadstavenia, ktoré slúžia ako prahy pri nastupovaní a vystupovaní z vozidla.

Za dizajnom však nezaostáva ani to, čo je schované pod kabátom. Evoque disponuje výkonnými i úspornými pohonnými jednotkami, benzínovými i naftovými, ktoré mu môžu závidieť mnohé iné značky. Napríklad dvojlitrový preplňovaný benzínový štvorvalec vyvinie až 240 koní alebo 2,2litrový naftový TD4 150 koní a SD4 190 koní.

Práve tento vznetový motor upravili špecialisti Ardenu. Vďaka novej elektronickej riadiacej jednotke ECU (Electronic Control Unit) a upravenému výfukovému systému na športový a novým koncovkám výfuku za výrazne väčšie a športovejšie sa zvýšil výkon modelu Evoque s 2,2litrovým turbomotorom o 30 koní na výsledných 270 koní. Vyšší je aj krútiaci moment o 50 Nm, čo sa priaznivo prejaví najmä pri nízkych a stredných otáčkach motora.

Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque
Autor: J. Goldberger
Foto: Arden
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.