Range Rover Evoque: po tuningu Arden

Utorok, 14 február 2012

Range Rover Evoque si zobrala nemecká tuningová firma Arden za objekt svojich úprav i skrášľovania vzhľadu. Niet pochybností o tom, že je to preto, že najmenší Range Rover je mimoriadne SUV a že práve preto zaujalo špecialistov vychýrenej firmy.

Range Rover Evoque
Najmenší Range Rover Evoque, elegantné SUV, po úprave tuningovou firmou Arden

Nebudeme opakovať slová chvály na adresu najmenšieho Range Rovera, ktorý ako historicky prvý Range Rover používa pohon 4x4 i pohon iba jednej nápravy. Okrem toho, že očaruje dizajnom a luxusom, prekvapí aj schopnosťami v teréne. Britský Evoque je medzi SUV skutočným skvostom, malou perlou, za čo sa mu dostalo viacero ocenení. Napríklad istý renomovaný nemecký časopis ho ocenil ako najpopulárnejšie dovážené SUV.

Nemecká tuningová firma Arden sa už štyri desaťročia špecializuje na zdokonaľovanie britských automobilov a nových produktov a vylepšuje a skrášľuje ich športový vzhľad. Arden si vzal do parády aj Range Rover Evoque. Nahradil napríklad pôvodnú plastovú mriežku chladiča ručne vyrábanou sieťovanou mriežkou z nerezovej ocele s novou exkluzívnou konštrukciou.

Arden modifikoval zadný nárazník, pridal zadný difúzor. Arden pridal aj štýlové disky kolies s veľkosťou až 22 palcov a urobil aj viacero menších zmien napríklad na prednom nárazníku, navrhol a dodal bočné nadstavenia, ktoré slúžia ako prahy pri nastupovaní a vystupovaní z vozidla.

Za dizajnom však nezaostáva ani to, čo je schované pod kabátom. Evoque disponuje výkonnými i úspornými pohonnými jednotkami, benzínovými i naftovými, ktoré mu môžu závidieť mnohé iné značky. Napríklad dvojlitrový preplňovaný benzínový štvorvalec vyvinie až 240 koní alebo 2,2litrový naftový TD4 150 koní a SD4 190 koní.

Práve tento vznetový motor upravili špecialisti Ardenu. Vďaka novej elektronickej riadiacej jednotke ECU (Electronic Control Unit) a upravenému výfukovému systému na športový a novým koncovkám výfuku za výrazne väčšie a športovejšie sa zvýšil výkon modelu Evoque s 2,2litrovým turbomotorom o 30 koní na výsledných 270 koní. Vyšší je aj krútiaci moment o 50 Nm, čo sa priaznivo prejaví najmä pri nízkych a stredných otáčkach motora.

Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque
Autor: J. Goldberger
Foto: Arden
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."