Range Rover Evoque: testy ako reklama

Utorok, 10 august 2010

Nový Range Rover Evoque vstúpil do finálnej fázy testovania. Doterajší testovací program nového modelu zahŕňal milióny kilometrov v extrémnych podmienkach a bude finišovať ďalšími náročnými testami na rôznych miestach sveta. Ani teraz však britská automobilka nerobí okolo nového modelu žiadne tajnosti a špeciálne maskovanie prototypov s názvami jedenástich významných svetových miest a GPS mapami bude len signalizovať blížiaci sa začiatok predaja nového modelu.

Range Rover Evoque
Maskovanie má len vzbudiť pozornosť a záujem o nový najmenší model Land Roveru

Nový Range Rover Evoque vstúpil do záverečnej fázy jazdných testov, v rámci ktorých bude niekoľko stoviek prototypov jazdiť po celom svete v najťažších klimatických a terénnych podmienkach. Pre tieto testy pripravil Land Rover pre prototypy nápadnú kamufláž, ktorá bude pútať pozornosť v rôznych častiach sveta.

Neprehliadnuteľné maskované automobily budú reprezentovať Londýn, New York, Sao Paulo, Paríž, Miláno, Madrid, Berlín, Sydney, Šanghaj a Moskvu, bude možné vidieť ich pri testoch na celom svete. Predstavujú však iba malú časť z celkového počtu testovacích vozidiel, ktoré absolvujú spolu milióny skúšobných kilometrov. Rozsiahle testy zabezpečia, aby nový Range Rover Evoque spĺňal najvyššie štandardy kvality a spoľahlivosti.

Nový Evoque bude jazdiť v 20 štátoch sveta a testy vystavia prototypy Range Roveru najextrémnejším podmienkam. K videniu budú od ľadovej Arktídy po horúce púšte, na nemeckých diaľniciach s neobmedzenou rýchlosťou jazdy i v extrémne hustej mestskej premávke v Tokiu. Na týchto testoch bude pracovať 3500 inžinierov a technikov z divízie vývoja a výskumu Land Roveru, ale aj takmer 120 dodávateľských firiem špecifických komponentov a počas viac ako 17 000 individuálnych testov sa preverí každý dielec a systém.

Evoque je najmenší, najľahší a najúspornejší Range Rover. Nový model značky Land Rover bude zároveň aj najdostupnejším automobilom britskej značky a prvým modelom v histórii automobilky, ktorý okrem pohonu všetkých kolies bude ponúkať tiež iba pohon jednej nápravy. Range Rover Evoque sa bude predávať vo viac ako 160 krajinách sveta a začiatok predaja je plánovaný na leto roku 2011.

Autor: J. Goldberger
Foto: Land Rover
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.