Range Rover novej generácie je tu

Piatok, 17 august 2012

Po viac ako desiatich rokoch od uvedenia súčasnej generácie Range Roveru prichádza teraz nová, už štvrtá generácia britského luxusného vládcu terénu, ale rovnako aj ostatných ciest. Máme jeho oficiálne fotografie, zatiaľ sa však nevie, kde bude po prvý raz verejne prezentovaný. Keďže sa blíži autosalón v Paríži, možno predpokladať, že to bude koncom septembra práve tu.

Range Rover
Takto vyzerá od základu nový Range Rover štvrtej generácie, prémiové SUV

Prvý Range Rover sa vyrábal od roku 1970. V tejto podobe sa predával dlhočizných 26 rokov, napriek tomu, že v roku 1994 nastúpila druhá generácia, takže posledné dva roky sa prvá a druhá generácia vyrábali súčasne. Súčasný Range Rover sme spoznali v roku 2001 a dodnes ovláda trh luxusných off-roadov.

Nový Range Rover je najluxusnejší a najodolnejší Range Rover všetkých čias. Ľahší, výkonnejší, využíva vysokokvalitné materiály a najmodernejšie technológie, ktorými si Range Rover upevnil svoju vedúcu pozíciu medzi prémiovými SUV.

Podľa britskej automobilky je nový Range Rover najprepracovanejšie prémiové SUV a prvé na svete s celohliníkovou konštrukciou. Vďaka tomu, aj keď je dlhší, je od predchodcu ľahší o 320 až 420 kg, a to v závislosti od špecifikácie. Má nižšiu spotrebu a produkuje aj menej emisií CO2. Nový Range Rover sa bude vyrábať v anglickom Sollihule.

Štvrtá generácia Range Roveru je od základu nový model. Na prvý pohľad sa dá spoznať podľa tvaru hlavných a koncových svetiel. Viac zošikmená je predná časť, iné sú otvory na vstup vzduchu v nárazníkoch a veko batožinového priestoru je dvojdielne. Tvarovo sa Range Rover veľmi nezmenil, čo však bolo určite cieľom. Nadväzuje tak na ikonický dizajn pôvodného modelu spred štyridsiatich rokov.

"Navrhnutie novej generácie Range Rover, ktorá nasleduje po štyridsiatich úspešných rokoch, prináša aj veľkú zodpovednosť k DNA ikony," hovorí šéfdizajner Land Roveru Gerry McGovern.

Ľahšia a pevná karoséria je účelne doplnená hliníkovou architektúrou prednej a zadnej nápravy s novým pneumatickým pružením. To má zabezpečiť lepšie ovládania vozidla a zvýšiť agilitu bez straty jazdného komfortu. Nový podvozok poskytuje vynikajúcu kontrolu pohybu karosérie a nízku mieru bočného nakláňania v zákrutách.

Medzi popredné inovatívne technológie sa radí nová generácia unikátneho systému Land Rover Terrain Response®, ktorý analyzuje aktuálne jazdné podmienky a automaticky zvolí nastavenie vozidla a najvhodnejší režim jazdy v akomkoľvek teréne, napríklad asfalt, piesok, sneh a pod. Či sa to bude dať vypnúť alebo manuálne nastaviť, to známe nie je.

V kabíne ponúka aj nový Range Rover výnimočný pocit pohodlia a ticha, ktorý spĺňa najvyšší štandard prémiového SUV. Luxusný interiér obsahuje charakteristický dizajn Range Roveru v novom a modernom vyhotovení. Prepracované detaily a elegantné povrchy využívajú tie najjemnejšie kože a obklady. Cestujúci na zadných sedadlách môžu využiť o 12 cm viac priestoru pre nohy a v prípade balíka Executive aj luxusné dvojmiestne sedenie.

Nový model bude v ponuke s výkonnými zážihovými motormi V8 a vznetovým TDV6 alebo SDV8 motormi. Podrobnejšie informácie o pohonných agregátoch, objemoch a výkonoch zatiaľ nie sú k dispozícii.

Nový Range Rover sa bude dať objednať od septembra tohto roku a prvé dodávky sú naplánované na začiatok roka 2013.

Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover
Autor: J. Goldberger
Foto: Land Rover
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.