Range Rover novej generácie je tu

Piatok, 17 august 2012

Po viac ako desiatich rokoch od uvedenia súčasnej generácie Range Roveru prichádza teraz nová, už štvrtá generácia britského luxusného vládcu terénu, ale rovnako aj ostatných ciest. Máme jeho oficiálne fotografie, zatiaľ sa však nevie, kde bude po prvý raz verejne prezentovaný. Keďže sa blíži autosalón v Paríži, možno predpokladať, že to bude koncom septembra práve tu.

Range Rover
Takto vyzerá od základu nový Range Rover štvrtej generácie, prémiové SUV

Prvý Range Rover sa vyrábal od roku 1970. V tejto podobe sa predával dlhočizných 26 rokov, napriek tomu, že v roku 1994 nastúpila druhá generácia, takže posledné dva roky sa prvá a druhá generácia vyrábali súčasne. Súčasný Range Rover sme spoznali v roku 2001 a dodnes ovláda trh luxusných off-roadov.

Nový Range Rover je najluxusnejší a najodolnejší Range Rover všetkých čias. Ľahší, výkonnejší, využíva vysokokvalitné materiály a najmodernejšie technológie, ktorými si Range Rover upevnil svoju vedúcu pozíciu medzi prémiovými SUV.

Podľa britskej automobilky je nový Range Rover najprepracovanejšie prémiové SUV a prvé na svete s celohliníkovou konštrukciou. Vďaka tomu, aj keď je dlhší, je od predchodcu ľahší o 320 až 420 kg, a to v závislosti od špecifikácie. Má nižšiu spotrebu a produkuje aj menej emisií CO2. Nový Range Rover sa bude vyrábať v anglickom Sollihule.

Štvrtá generácia Range Roveru je od základu nový model. Na prvý pohľad sa dá spoznať podľa tvaru hlavných a koncových svetiel. Viac zošikmená je predná časť, iné sú otvory na vstup vzduchu v nárazníkoch a veko batožinového priestoru je dvojdielne. Tvarovo sa Range Rover veľmi nezmenil, čo však bolo určite cieľom. Nadväzuje tak na ikonický dizajn pôvodného modelu spred štyridsiatich rokov.

"Navrhnutie novej generácie Range Rover, ktorá nasleduje po štyridsiatich úspešných rokoch, prináša aj veľkú zodpovednosť k DNA ikony," hovorí šéfdizajner Land Roveru Gerry McGovern.

Ľahšia a pevná karoséria je účelne doplnená hliníkovou architektúrou prednej a zadnej nápravy s novým pneumatickým pružením. To má zabezpečiť lepšie ovládania vozidla a zvýšiť agilitu bez straty jazdného komfortu. Nový podvozok poskytuje vynikajúcu kontrolu pohybu karosérie a nízku mieru bočného nakláňania v zákrutách.

Medzi popredné inovatívne technológie sa radí nová generácia unikátneho systému Land Rover Terrain Response®, ktorý analyzuje aktuálne jazdné podmienky a automaticky zvolí nastavenie vozidla a najvhodnejší režim jazdy v akomkoľvek teréne, napríklad asfalt, piesok, sneh a pod. Či sa to bude dať vypnúť alebo manuálne nastaviť, to známe nie je.

V kabíne ponúka aj nový Range Rover výnimočný pocit pohodlia a ticha, ktorý spĺňa najvyšší štandard prémiového SUV. Luxusný interiér obsahuje charakteristický dizajn Range Roveru v novom a modernom vyhotovení. Prepracované detaily a elegantné povrchy využívajú tie najjemnejšie kože a obklady. Cestujúci na zadných sedadlách môžu využiť o 12 cm viac priestoru pre nohy a v prípade balíka Executive aj luxusné dvojmiestne sedenie.

Nový model bude v ponuke s výkonnými zážihovými motormi V8 a vznetovým TDV6 alebo SDV8 motormi. Podrobnejšie informácie o pohonných agregátoch, objemoch a výkonoch zatiaľ nie sú k dispozícii.

Nový Range Rover sa bude dať objednať od septembra tohto roku a prvé dodávky sú naplánované na začiatok roka 2013.

Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover
Autor: J. Goldberger
Foto: Land Rover
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.