Range Rover novej generácie je tu

Piatok, 17 august 2012

Po viac ako desiatich rokoch od uvedenia súčasnej generácie Range Roveru prichádza teraz nová, už štvrtá generácia britského luxusného vládcu terénu, ale rovnako aj ostatných ciest. Máme jeho oficiálne fotografie, zatiaľ sa však nevie, kde bude po prvý raz verejne prezentovaný. Keďže sa blíži autosalón v Paríži, možno predpokladať, že to bude koncom septembra práve tu.

Range Rover
Takto vyzerá od základu nový Range Rover štvrtej generácie, prémiové SUV

Prvý Range Rover sa vyrábal od roku 1970. V tejto podobe sa predával dlhočizných 26 rokov, napriek tomu, že v roku 1994 nastúpila druhá generácia, takže posledné dva roky sa prvá a druhá generácia vyrábali súčasne. Súčasný Range Rover sme spoznali v roku 2001 a dodnes ovláda trh luxusných off-roadov.

Nový Range Rover je najluxusnejší a najodolnejší Range Rover všetkých čias. Ľahší, výkonnejší, využíva vysokokvalitné materiály a najmodernejšie technológie, ktorými si Range Rover upevnil svoju vedúcu pozíciu medzi prémiovými SUV.

Podľa britskej automobilky je nový Range Rover najprepracovanejšie prémiové SUV a prvé na svete s celohliníkovou konštrukciou. Vďaka tomu, aj keď je dlhší, je od predchodcu ľahší o 320 až 420 kg, a to v závislosti od špecifikácie. Má nižšiu spotrebu a produkuje aj menej emisií CO2. Nový Range Rover sa bude vyrábať v anglickom Sollihule.

Štvrtá generácia Range Roveru je od základu nový model. Na prvý pohľad sa dá spoznať podľa tvaru hlavných a koncových svetiel. Viac zošikmená je predná časť, iné sú otvory na vstup vzduchu v nárazníkoch a veko batožinového priestoru je dvojdielne. Tvarovo sa Range Rover veľmi nezmenil, čo však bolo určite cieľom. Nadväzuje tak na ikonický dizajn pôvodného modelu spred štyridsiatich rokov.

"Navrhnutie novej generácie Range Rover, ktorá nasleduje po štyridsiatich úspešných rokoch, prináša aj veľkú zodpovednosť k DNA ikony," hovorí šéfdizajner Land Roveru Gerry McGovern.

Ľahšia a pevná karoséria je účelne doplnená hliníkovou architektúrou prednej a zadnej nápravy s novým pneumatickým pružením. To má zabezpečiť lepšie ovládania vozidla a zvýšiť agilitu bez straty jazdného komfortu. Nový podvozok poskytuje vynikajúcu kontrolu pohybu karosérie a nízku mieru bočného nakláňania v zákrutách.

Medzi popredné inovatívne technológie sa radí nová generácia unikátneho systému Land Rover Terrain Response®, ktorý analyzuje aktuálne jazdné podmienky a automaticky zvolí nastavenie vozidla a najvhodnejší režim jazdy v akomkoľvek teréne, napríklad asfalt, piesok, sneh a pod. Či sa to bude dať vypnúť alebo manuálne nastaviť, to známe nie je.

V kabíne ponúka aj nový Range Rover výnimočný pocit pohodlia a ticha, ktorý spĺňa najvyšší štandard prémiového SUV. Luxusný interiér obsahuje charakteristický dizajn Range Roveru v novom a modernom vyhotovení. Prepracované detaily a elegantné povrchy využívajú tie najjemnejšie kože a obklady. Cestujúci na zadných sedadlách môžu využiť o 12 cm viac priestoru pre nohy a v prípade balíka Executive aj luxusné dvojmiestne sedenie.

Nový model bude v ponuke s výkonnými zážihovými motormi V8 a vznetovým TDV6 alebo SDV8 motormi. Podrobnejšie informácie o pohonných agregátoch, objemoch a výkonoch zatiaľ nie sú k dispozícii.

Nový Range Rover sa bude dať objednať od septembra tohto roku a prvé dodávky sú naplánované na začiatok roka 2013.

Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover
Autor: J. Goldberger
Foto: Land Rover
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.