RCZ R: najrýchlejší cestný Peugeot

Piatok, 02 august 2013

Peugeot si vybral to najlepšie miesto na uvedenie svojho historicky najvýkonnejšieho športového kupé RCZ R, keď na festivale rýchlosti Festival of Speed v britskom Goodwoode uviedol dlho očakávaný "rýchlik" s pôsobivými parametrami, s preplňovaným motorom 1,6 litra a výkonom 271 koní. Vďaka ním je RCZ R najvýkonnejším cestným automobilom francúzskeho výrobcu s levom v znaku.

Peugeot RCZ R
Peugeot RCZ R sa môže pochváliť parametrami ako 271 koní a 5,9 sekundy na stovku

Približne pred desiatimi mesiacmi na autosalóne v Paríži ukázal Peugeot štúdiu rýchleho kupé RCZ R. Keďže sa Peugeot nezastavil na pol ceste a pretavil štúdiu do sériového modelu, je tu športový model s pôsobivými parametrami.

Preplňovaný motor 1,6 THP vyvinul Peugoet spoločne s BMW. Výsledkom spolupráce týchto dvoch automobiliek je výkon, ktorý predčil pôvodné predpokladaných 260 koní. Má ich 271, dosahuje ich pri 6000 otáčkach a krútiaci moment je tiež nad očakávanou špičkou, keď 330 Nm má v rozmedzí od 1900 až do 5500 otáčok.

Na liter objemu vychádza neuveriteľných 169 koní, ktorými sa motor Peugeota RCZ R radí k absolútnej špičke medzi sériovo vyrábanými autami. Pri hmotnosti len 1280 kg pôjde o jedno z najdynamickejších kupé, a to nie len vo svojej kategórii.

Z nuly na stokilometrovú rýchlosť potrebuje RCZ R len 5,9 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 250 km/h. Kolesá rozmeru 19palcov sú obuté pneumatikami rozmeru 235/40. Na skrotenie rýchlosti používa na brzdových kotúčoch s rozmerom 380 x 32 mm štvorpiestikové brzdové strmene.

Na Peugeote RCZ R upúta aj zadný spoiler, oproti 200koňovej verzii aj zmenený difúzor, dvojice koncoviek výfuku a dvofarebná karoséria v štyroch vyberaných odtieňoch. Punc kabíne dodávajú najrýchlejšiemu RCZ ešte skvele tvarované športové sedadlá, čalúnenie v kombinácii koža/alcantara a logá R.

Peugeot RCZ R Peugeot RCZ R Peugeot RCZ R Peugeot RCZ R Peugeot RCZ R Peugeot RCZ R
Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.