Renault a Caterham oživia strarú dobrú Alpine

Streda, 14 november 2012

Francúzsky Renault a britsky Caterham sa dohodli, že budú vyvíjať a vyrábať športové autá a oživia značku Alpine. Vyrábať sa budú vo výrobnom závode Renaultu v Dieppe, ktorý v súčasnosti produkuje Renault Clio RS i ďalie športové verzie značky Renault.

Renault Alpine A110-50 Concept
Nová Alpine bude pravdepodobne vychádzať z konceptu Alpine A110-50 Concept

Spoločným zámerom francúzskeho Renaultu a britskej spoločnosti Caterham Group je využiť svoj potenciál a navrhovať, vyvíjať a konštruovať športové automobily. Ich budúce modely budú navzájom odlišné a budú niesť DNA od Alpine aj Caterham Cars. Vyrábať sa budú vo fabrike Alpine v Dieppe vo francúzskej Normandii.

Caterham Group bude vlastniť 50percentný podiel vo firme Automobiles Apline Renault, momentálne 100 % vlastnenou spoločnosťou Renault SAS. Société des Automobiles Apline Caterham, ktorá vzíde z tohto partnerstva, vznikne v januári 2013 a viesť ju bude Bernard Ollivier Bernard Ollivier.

K novovzniknutej spoločnosti Carlos Ghosn, predseda predstavenstva Renaultu povedal:"Inovatívne partnerstvo Renaultu s Caterhamom stelesňuje našu dlhodobú ambíciu – vytvorenie športového auta s DNA od Alpine. Prináša so sebou príležitosť pre fabriku Dieppe a tiež rozvoj jej historického know-how."

Predseda skupiny Caterhamu Tan Sri Tony Fernandes o vytvorení novej spoločnosti povedal: "Chcem sa poďakovať Carlosovi Ghosnovi, Carlosovi Tavaresovi a všetkým v rodine Renault za toto partnerstvo. Máme obrovskú príležitosť zreplikovať model AirAsia a poskytnúť zákazníkom prístup k vzrušujúcim a dostupným produktom, ktoré spájajú naše záujmy v F1."

Spokojnosť s vytvorením novej spoločnosti Renaultu a Catehamu neskrýval ani CarlosTavares, prevádzkový riaditeľ Renaultu: "Hneď od začiatku sme chceli fabriku v Dieppe posadiť do srdca projektu. Dnes, pomocou nášho partnerstva s Caterhamom, môžeme vstúpiť do fázy navrhovania dizajnu vozidla, ktoré bude stelesňovať naozajstnú esenciu Alpine. Toto všetko by mohlo byť realitou za tri či štyri roky."

Z histórie Alpine

Značku Alpine založil Jean Rédélé, pilot, businessman a automobilový priekopník v roku 1955. Dobrodružstvo výroby a pretekania začalo s modelom A106 založenom na platforme a motore Renaultu 4 CV. DNA Alpine je založená na mrštných, ľahkých a vysokovýkonných automobiloch so splývajúcimi líniami. Ďalší model A110, ktorý oslavuje už svoje 50. narodeniny, je asi najikonickejším spomedzi cestných áut od Alpine. Počas svojej existencie predalo Alpine viac ako 30 000 cestných športových automobilov. Počas niekoľkých desaťročí nieslo tiež športové sfarbenie Renaultu. Model A110 sa môže chváliť víťazstvom v majstrovstvách sveta v rallye v roku 1973, vyhral Rallye Monte Carlo Rally v rokoch 1973 a 1974 a 24hodinové preteky Le Mans v roku 1978.

O spoločnosti Caterham Group

Caterham Cars je špecializovaný výrobca športových automobilov, známy po celom svete vďaka precízne skonštruovaným, vysokovýkonným a ľahkých automobilom stelesnených modelom Seven. Jeho vývojový program je založený na jednoduchej filozofii: súzvuku ľahkej karosérie a výkonného motora spolu s intuitívnymi jazdnými vlastnosťami.

Kedy nový model?

Odhodlanie o oboch stranách je veľké. Značky Renault i Caterham spája navrhovanie a výroba športových automobilov a tiež partnerstvo vo formule 1. Isté už teraz je to, že francúzsky výrobca bude mať svoj vlastný model, ktorý bude pravdepodobne vychádzať z posledných verzií Alpine, a britský Caterham bude mať svoj ekvivalent s vlastným logom. Ale keďže všetko je ešte len na zažiatku a práce pred spoločným vývojovým týmom len stoja, prvý produkt by sme mohli očakávať najskôr o tri až štyri roky.

Renault Alpine A110-50 Concept Renault Alpine A110-50 Concept Renault Alpine A110-50 Concept Renault Alpine A110-50 Concept Renault Alpine Renault a Caterham
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.