Renault Captur - crossover do mesta i do prírody

Utorok, 28 máj 2013

Vlna malých crossoverov sa valí na nás ako cunami pred pár rokmi na Japonsko. Ten najnovší malý francúzsky crossover mánázov Captur a iba pred pár dňami ho Renault predstavil aj na Slovensku. Captur vychádza z modelu Clio a radí sa tak do segmentu B, do kategórie malých áut. Na Slovensku sa začína predávať práve v týchto dňoch.

Renault Captur
Renault Captur

Captur je navonok malé, ale vo vnútri priestranné, veľmi praktické a veľmi dobre vyzerajúce auto. Má všetky znaky SUV, predovšetkým vyššiu svetlú výšku. Mnohí pokladajú nový Captur za nástupcu malého MPV Modus, v skutočnosti sa však nový model francúzskeho výrobcu od neho odlišuje predovšetkým tým, že má v sebe ďaleko väčšiu osobnosť, aj keď s ním zdieľa veľkopriestorovosť.

Od darcu "orgánov", Clia, je Captur dlhší o sedem centimetrov a vyšší o dvanásť. Má o dosť väčší aj batožinový priestor, keď pojme od 377 do 455 litrov, podľa toho, či pozdĺžne posuvné zadné sedadlá sú v prednej či zadnej polohe. A keď už sme pri mierach, tak si pripomeňme aj to, že svetlá výška Capturu má 200 milimetrov, čo je viac, ako majú mnohé väčšie skutočné SUV. Čo však Captur nemá, je pohon všetkých kolies, pretože ho nepotrebuje.

Čo s Cliom okrem čŕt dizajnu má Captur ďalej spoločné, to sú podvozok a pohonné jednotky. Základom motorizácie je výkonný preplňovaný benzínový trojvalec 0,9 TCe, ktorý má výkon 90 koní, po novom 66 kW. K nemu sa viaže 5stupňová mechanická prevodovka. Vyšší výkon má štvorvalcový motor 1,2 TCe – až 120 koní (88 kW). Dodáva sa so 6stupňovou automatickou prevodovkou.

Záujemcov o naftu poteší štvorvalec 1,5 dCi a jeho výkon 90 koní (66 kW). Kupujúci ho môže mať s 5stupňovou manuálnou prevodovkou, ale aj so 6stupňovým automatom. Obe pohonné jednotky sú veľmi úsporné, čo platí aj o alternatíve s 5stupňovou prevodovkou. To aj vďaka tomu, že Captur je ľahké auto, keď bez vodiča má hmotnosť len 1170 kg ( s benzínovým motorom len 1101 kg).

Renault Captur prichádza k nám v troch stupňoch výbav: Authentique, Expression a Dynamique. Cena v najlacnejšej výbave Authentique s motorom 0,9 TCe sa začína na 11 990 eurách, s motorom 1,5 dCi sa predáva za 14 390 eur. Captur s výbavou Expression a s motorom 0,9 TCe stojí 13 190 eur a s motorom 1,2 TCe 15 190 eur. V najvyššej výbave Dynamique s motorom 0,9 TCe má na Slovensku cenu 14 390 eur, s motorom 1,2 TCe 16 390 eur a s 1,5 dCi stojí 16 790 eur. Dobrým počinom Renaultu je, že v najvyššej výbave Dynamique je dvojfarebná karoséria zahrnutá už v cene.

Renault Captur je nový crossover Renaultu určený predovšetkým do mesta, ale ani menu s cestami v prírode. Pôsobivý dizajn, jeho veľké 16 a 17 palcové kolesá s pneumatikami 205/60 a 205/55, vyššia svetlá výška 200 mm, väčší rozchod kolies, viac sklonené čelné sklo, rozsiahly individuálny program personalizácie s mnohými variáciami dvojfarebnej karosérie, na výber tri farby kolies, svetlé a tmavé obloženie interiéru, poťahové látky a grafické motívy i celkový vzhľad ho robia unikátnym automobilom. Captur je novinkou, ktorá prináša viac svetla do sveta malých SUV.

Renault Captur Renault Captur Renault Captur Renault Captur Renault Captur Renault Captur Renault Captur Renault Captur Renault Captur
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Komentáre
Preco nie 4X4?????????
Pridal vo štvrtok 22 augusta 2013 o 17:54
Pridať komentár
Bleskovky
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.
skoda-kamiq
Automobilka Škoda predstavila svoj nový produkt pomenovaný Laura. Nejde o nový model automobilu, ale o digitálnu asistentku do mestského SUV Kamiq a kompaktného modelu Scala. Laura rozumie a hovorí až v šiestich jazykoch, dohovoríte sa s ňou po anglicky, ale aj po česky. Laura rozumie aj pokynom, ktoré sa zadávajú v celých vetách. Jedinou podmienkou fungovania hlasovej asistentky Laura je, aby auto bolo vybavené najvyššou verziou multimediálneho systému Amundsen. Nové rozšírené hlasové ovládanie reaguje na meno Laura. Zavedenie novej digitálnej asistentky potvrdzuje, že oba modely sú v rámci svojich segmentov priekopníkmi v oblasti infoteinment systémov a konektivity. Nová funkcia vrcholného infotainment systému Amundsen využíva štandardne dodávanú eSIM-kartu.
2-Ultragrip-performance
Výrobca pneumatík Goodyear rozšíril rad zimných pneumatík UltraGrip a majitelia menších mestských modelov, úžitkových vozidiel a silných áut si budú môcť na zimu obuť pneumatiky UltraGrip9+, UltraGrip Cargo a UltraGrip Performance+. Model UltraGrip 9+ ponúka dlhší kilometrový výkon a vyššiu priľnavosť na snehovej pokrývke a zľadovatenej ceste, UltraGrip Cargo zlepšujú brzdné vlastnosti úžitkových vozidiel na zľadovatených cestách a Ultra Grip Performance+ ponúkajú lepšie brzdné vlastnosti a vyššiu priľnavosť pre vodičov výkonných áut a mimoriadne jazdné vlastnosti na mokrom aj suchom povrchu v zimných podmienkach. Základom technológie WinterGrip je nová zmes, ktorá zlepšuje pružnosť gumy za nízkych teplôt a zvyšuje tak priľnavosť na zasneženej a zľadovatenej vozovke.