Renault Captur - crossover do mesta i do prírody

Utorok, 28 máj 2013

Vlna malých crossoverov sa valí na nás ako cunami pred pár rokmi na Japonsko. Ten najnovší malý francúzsky crossover mánázov Captur a iba pred pár dňami ho Renault predstavil aj na Slovensku. Captur vychádza z modelu Clio a radí sa tak do segmentu B, do kategórie malých áut. Na Slovensku sa začína predávať práve v týchto dňoch.

Renault Captur
Renault Captur

Captur je navonok malé, ale vo vnútri priestranné, veľmi praktické a veľmi dobre vyzerajúce auto. Má všetky znaky SUV, predovšetkým vyššiu svetlú výšku. Mnohí pokladajú nový Captur za nástupcu malého MPV Modus, v skutočnosti sa však nový model francúzskeho výrobcu od neho odlišuje predovšetkým tým, že má v sebe ďaleko väčšiu osobnosť, aj keď s ním zdieľa veľkopriestorovosť.

Od darcu "orgánov", Clia, je Captur dlhší o sedem centimetrov a vyšší o dvanásť. Má o dosť väčší aj batožinový priestor, keď pojme od 377 do 455 litrov, podľa toho, či pozdĺžne posuvné zadné sedadlá sú v prednej či zadnej polohe. A keď už sme pri mierach, tak si pripomeňme aj to, že svetlá výška Capturu má 200 milimetrov, čo je viac, ako majú mnohé väčšie skutočné SUV. Čo však Captur nemá, je pohon všetkých kolies, pretože ho nepotrebuje.

Čo s Cliom okrem čŕt dizajnu má Captur ďalej spoločné, to sú podvozok a pohonné jednotky. Základom motorizácie je výkonný preplňovaný benzínový trojvalec 0,9 TCe, ktorý má výkon 90 koní, po novom 66 kW. K nemu sa viaže 5stupňová mechanická prevodovka. Vyšší výkon má štvorvalcový motor 1,2 TCe – až 120 koní (88 kW). Dodáva sa so 6stupňovou automatickou prevodovkou.

Záujemcov o naftu poteší štvorvalec 1,5 dCi a jeho výkon 90 koní (66 kW). Kupujúci ho môže mať s 5stupňovou manuálnou prevodovkou, ale aj so 6stupňovým automatom. Obe pohonné jednotky sú veľmi úsporné, čo platí aj o alternatíve s 5stupňovou prevodovkou. To aj vďaka tomu, že Captur je ľahké auto, keď bez vodiča má hmotnosť len 1170 kg ( s benzínovým motorom len 1101 kg).

Renault Captur prichádza k nám v troch stupňoch výbav: Authentique, Expression a Dynamique. Cena v najlacnejšej výbave Authentique s motorom 0,9 TCe sa začína na 11 990 eurách, s motorom 1,5 dCi sa predáva za 14 390 eur. Captur s výbavou Expression a s motorom 0,9 TCe stojí 13 190 eur a s motorom 1,2 TCe 15 190 eur. V najvyššej výbave Dynamique s motorom 0,9 TCe má na Slovensku cenu 14 390 eur, s motorom 1,2 TCe 16 390 eur a s 1,5 dCi stojí 16 790 eur. Dobrým počinom Renaultu je, že v najvyššej výbave Dynamique je dvojfarebná karoséria zahrnutá už v cene.

Renault Captur je nový crossover Renaultu určený predovšetkým do mesta, ale ani menu s cestami v prírode. Pôsobivý dizajn, jeho veľké 16 a 17 palcové kolesá s pneumatikami 205/60 a 205/55, vyššia svetlá výška 200 mm, väčší rozchod kolies, viac sklonené čelné sklo, rozsiahly individuálny program personalizácie s mnohými variáciami dvojfarebnej karosérie, na výber tri farby kolies, svetlé a tmavé obloženie interiéru, poťahové látky a grafické motívy i celkový vzhľad ho robia unikátnym automobilom. Captur je novinkou, ktorá prináša viac svetla do sveta malých SUV.

Renault Captur Renault Captur Renault Captur Renault Captur Renault Captur Renault Captur Renault Captur Renault Captur Renault Captur
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Komentáre
Preco nie 4X4?????????
Pridal vo štvrtok 22 augusta 2013 o 17:54
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.