Renault Captur: Slovenské ceny malého crossovera

Utorok, 04 júl 2017

Captur, najmenší crossover Renaultu, má slovenské ceny a už tri mesiace po svetovej premiére na autosalóne v Ženeve sa začal predávať.

Renault Captur
Nový Renault Captur je pripravený znovu útočiť na slovenského zákazníka

Renault Captur, najpredávanejšie malé SUV v Európe, prichádza po štyroch rokoch v modernizovanej podobe. Je jedným z najpredávanejších áut vo svojom segmentu. Dizajnové zmeny mu pomohli, napríklad mierne upravený vzhľad v štýle Kadjara, jeho väčšieho brata. Bonusom je aj to, že nový Captur ponúkne teraz aj verziu v najluxusnejšom vyhotovenia Initiale Paris.

Captur je teda dizajnovo opäť bližšie k väčšiemu modelu Kadjar. Prednú mriežku chladiča v Renaulte pozmenili tak, aby sa model viac podobal na crossovery od Renaulta. Mriežka má výrazné chrómové lemovanie a predný i zadný nárazník dostali spodný ochranný kryt. Na výber je aj niekoľko dizajnovo rôznych diskov kolies: 16palcové Adventure, 17palcové Emotion a Explore, alebo špeciálne Initiale Paris.

Bonusom pre Captur je aj fakt, že zákazníci si môžu vyberať z piatich rôznych výbav. Od základnej Life cez Zen, Intens, CX-Mod po najvyššiu a najuxusnejšiu Initiale Paris. Vybrať si môžu tú, ktorá im viac vyhovuje a na ktorú im vystačí obsah peňaženky.

Už v základnej výbave Life má Captur prvky výbavy ako ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily a asistenčným systémom bŕzd, elektronický stabilizačný systém s protipreklzovým systémom ASR a kontrolou nedotáčavosti, asistent rozjazdu do kopca, systém kontroly tlaku v pneumatikách, čelné airbagy, bočné airbagy, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, systém sledovania mŕtveho uhla a rad ďalších.

Nový Captur je od tretieho stupňa výbavy možné vybaviť napríklad aj fixným panoramatickým strešným oknom. Okno je dostupné exkluzívne pre dvojfarebné konfigurácie karosérie. Strešné okno ešte viac presvetlí kabínu vozidla.

Pre príjemné cestovanie v modeli Captur je viacero nových technológií. Prémiový zvuk zaisťuje audiosystém Bose so siedmimi reproduktormi a subwoofer v kufri vozidla. Nové sú tri multimediálne systémy. Systém R&Go umožňuje prístup k najbežnejším funkciám auta ako sú navigácia, telefonovanie, multimédiá a k údajom o vozidle. Ďalšie dva systémy sú Media Nav Evolution a R-Link Evolution.

Interiér Capturu ťaží z kvalitných plastov, chrómových doplnkov a elegantne tlmených farebných odtieňov. Volant ponúka ešte lepšie spracovanie materiálov a najvyššia verzia je dostupná s volantom potiahnutá exkluzívnou kožou Nappa.

Ponuka motorov pre nový Captur sa v podstate nemenila. Je tu benzínový trojvalec 0,9 TCe/66 Kw (označený ako TCe 90) a štvorvalec 1,2 TCe/87 kW (TCe 110), turbodieselovú ponuku tvorí štvorvalec 1,5 dCi vo výkonových variantoch 66 kW (dCi 90) a 81 kW (dCi 110). K nim sa viaže buď mechanická prevodovka s ručným radením alebo dvojspojková EDC.

Nový Captur zdobí aj viacero nových technológií. Napríklad audiosystém Bose so siedmimi reproduktormi a subwooferom v batožinovom priestore. Tiež tri multimediálne systémy. Systém R&Go umožňuje prístup k najbežnejším funkciám auta ako sú navigácia, telefonovanie, multimédiá a k údajom o vozidle. Ďalšie dva sú Media Nav Evolution a R-Link Evolution.

Ceny nového Renaultu Captur

MotorLifeZenIntensX-ModInitiale Paris
Energy TCe 9012 19013 19015 39016 690---
Energy TCe 120---14 19016 39017 69020 190
Energy TCe 120 EDC---15 29017 49018 79021 290
Energy dCi 90---15 89018 09019 390---
Energy dCi 90 EDC---17 29019 49020 79023 290
Energy dCi 110---------20 19022 690

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.