Renault Clio 4G: nová kapitola v histórii modelu

Štvrtok, 05 júl 2012

Clio znáša pre Renault zlaté vajíčka. Od roku 1990, kedy zišiel z výrobného pásu prvý exemplár, ich tento model zniesol 11,5 milióna. Teraz prichádza štvrtá generácia tohto malého auta, ktorý Renault považuje za novú kapitolu v histórii modelu.

Renault Clio 4G
Clio štvrtej generácie bude mať premiéru na autosalóne v Paríži na jeseň tohto roku

Nová generácia Clia prichádza s novým dizajnom, v štýle nového dizajnérskeho smeru, ktorý Renault zavádza do nových modelov značky. V ponuke bude výhradne s päťdverovou karosériou, ktorá ponesie v maske chladiča mohutné logo značky. Pod kapotou bude mať nový úsporný trojvalcový benzínový motor.

Nové Clio je prvým sériovým modelom, ktorý dostal do vienka kompletnú dizajnovú renesanciu inšpirovanú Laurensom van den Ackerom, šéfdizajnérom značky. Práve on sľúbil, že sa štýl a emócie najnovších konceptov prenesú aj do sériových modelov. Nové malé rodinné auto Renaultu tento sľub spĺňa.

Laurens van den Acker:"Krivky nového Clia pochádzajú z DeZir a vyjadrujú dynamiku tohto konceptu. Žiadne ostré alebo agresívne uhly, iba ladné krivky, ktorých sa chcete dotýkať."

Nové Clio bude iba v päťdverovom vyhotovení, pričom zadné bočné dvere majú "neviditeľné" kľučky, ktoré používala už Alfa Romeo 147 a teraz aj Giulietta. Od trojdverovej verzie Renault upustil, pretože o tento typ bol malý záujem.

Športovú siluetu Clia zdôrazňujú kľučky zadných dverí, situované blízko C-stĺpika karosérie. Z nového Clia vyžaruje dynamika a je nezameniteľný vďaka nižšej svetlej výške, širšiemu rozchodu kolies a kolesám, ktoré sú viac vysunuté k blatníkom.

Modernému interiéru dominuje prístrojová doska, ktorá má evokovať krídla lietadla. V jej strede bude sedempalcový displej multimediálneho systému R-Link.

Už od uvedenia sa nové Clio bude ponúkať v ôsmich farebných vyhotoveniach, vrátane uvádzacej červenej farby (Flamme Red), ktorú má koncept DeZir. Každá verzia nového Clia bude mať už v základe Bluetooth.

V rámci individualizácie ponúkne Clio kryty vonkajších spätných zrkadiel vo viacfarebnom vyhotovení, rozdielne farby mriežky chladiča, disky kolies a iné.

Spočiatku bude mať nové Clio v ponuke dva motory: nový trojvalcový benzínový Energy TCe 90 (90 k, 135 NM, 4,3 l/100 km a 99 g/km CO2) a turbodiesel Energy dCi 90 (90 k, 220 NM, 3,2 l/100 km a 83 g/km CO2). Oba s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a systémom Start/Stop. Začiatkom budúce roku pribudne pre Clio štvorvalec 1,2 TCe s výkonom 122 koní a k nemu sa bude dodávať 6stupňová dvojspojková prevodovka EDC, ktorá bude dostupná aj pre motor 0,9 TCe.

Kedy bude nové Clio na trhu a aké budú jeho ceny, to automobilka oznámi neskôr. Premiéru nové Clio bude mať na jeseň tohto roku na autosalóne v Paríži.

Renault Clio 4G Renault Clio 4G Renault Clio 4G
Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.