Renault Clio 4G: nová kapitola v histórii modelu

Štvrtok, 05 júl 2012

Clio znáša pre Renault zlaté vajíčka. Od roku 1990, kedy zišiel z výrobného pásu prvý exemplár, ich tento model zniesol 11,5 milióna. Teraz prichádza štvrtá generácia tohto malého auta, ktorý Renault považuje za novú kapitolu v histórii modelu.

Renault Clio 4G
Clio štvrtej generácie bude mať premiéru na autosalóne v Paríži na jeseň tohto roku

Nová generácia Clia prichádza s novým dizajnom, v štýle nového dizajnérskeho smeru, ktorý Renault zavádza do nových modelov značky. V ponuke bude výhradne s päťdverovou karosériou, ktorá ponesie v maske chladiča mohutné logo značky. Pod kapotou bude mať nový úsporný trojvalcový benzínový motor.

Nové Clio je prvým sériovým modelom, ktorý dostal do vienka kompletnú dizajnovú renesanciu inšpirovanú Laurensom van den Ackerom, šéfdizajnérom značky. Práve on sľúbil, že sa štýl a emócie najnovších konceptov prenesú aj do sériových modelov. Nové malé rodinné auto Renaultu tento sľub spĺňa.

Laurens van den Acker:"Krivky nového Clia pochádzajú z DeZir a vyjadrujú dynamiku tohto konceptu. Žiadne ostré alebo agresívne uhly, iba ladné krivky, ktorých sa chcete dotýkať."

Nové Clio bude iba v päťdverovom vyhotovení, pričom zadné bočné dvere majú "neviditeľné" kľučky, ktoré používala už Alfa Romeo 147 a teraz aj Giulietta. Od trojdverovej verzie Renault upustil, pretože o tento typ bol malý záujem.

Športovú siluetu Clia zdôrazňujú kľučky zadných dverí, situované blízko C-stĺpika karosérie. Z nového Clia vyžaruje dynamika a je nezameniteľný vďaka nižšej svetlej výške, širšiemu rozchodu kolies a kolesám, ktoré sú viac vysunuté k blatníkom.

Modernému interiéru dominuje prístrojová doska, ktorá má evokovať krídla lietadla. V jej strede bude sedempalcový displej multimediálneho systému R-Link.

Už od uvedenia sa nové Clio bude ponúkať v ôsmich farebných vyhotoveniach, vrátane uvádzacej červenej farby (Flamme Red), ktorú má koncept DeZir. Každá verzia nového Clia bude mať už v základe Bluetooth.

V rámci individualizácie ponúkne Clio kryty vonkajších spätných zrkadiel vo viacfarebnom vyhotovení, rozdielne farby mriežky chladiča, disky kolies a iné.

Spočiatku bude mať nové Clio v ponuke dva motory: nový trojvalcový benzínový Energy TCe 90 (90 k, 135 NM, 4,3 l/100 km a 99 g/km CO2) a turbodiesel Energy dCi 90 (90 k, 220 NM, 3,2 l/100 km a 83 g/km CO2). Oba s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a systémom Start/Stop. Začiatkom budúce roku pribudne pre Clio štvorvalec 1,2 TCe s výkonom 122 koní a k nemu sa bude dodávať 6stupňová dvojspojková prevodovka EDC, ktorá bude dostupná aj pre motor 0,9 TCe.

Kedy bude nové Clio na trhu a aké budú jeho ceny, to automobilka oznámi neskôr. Premiéru nové Clio bude mať na jeseň tohto roku na autosalóne v Paríži.

Renault Clio 4G Renault Clio 4G Renault Clio 4G
Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.