Renault Clio ako kombi: GrandTour

Nedeľa, 12 august 2007

Zámer rozšíriť ponuku malého automobilu Clio o nový model predviedol Renault už na tohtoročnom autosalóne v Ženeve, keď predstavil koncept malého kombi Clio Grand Tour Concept. Teraz francúzsky výrobca uvoľnil prvé oficiálne fotografie sériového modelu, ktorý verejnosti predstaví vo svetovej premiére už o necelý mesiac na frankfurtskom autosalóne.

Renault Clio kombi Renault Clio kombi

Koncept predstavený v Ženeve bol iba trojdverový, dlhý 4,2 metra a základný objem batožinového priestoru mal 430 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel až 1275 litrov. Produkčný model sa od konceptu dosť odlišuje už v samotnej koncepcii. Predovšetkým nie je troj-, ale päťdverový, čo poteší najmä záujemcov o menší rodinný automobil. Batožinový priestor má objem 439 litrov, dĺžka automobilu zostala 4,2 metra. Rozdielnosť sériového modelu a konceptu je zrejmá z fotografií oboch automobilov.

Nový Clio GrandTour má niesť aj nové pomenovanie Estate. Tvar karosérie napovedá, že u tohto na rozdiel od väčšiny súčasných modelov Renault sa výrobca priklonil viac k triezvym konvenčným tvarom. Najmä splývajúca zaoblená zadná časť karosérie je odklonom od toho, čo sa v Renaulte v kategóriách menších automobilov doteraz najviac nosí. Charakteristické prvky Clia tretej generácie si však Clio GrandTour zachovalo najmä v prednej časti karosérie vrátane svetlometov. Nové kombi je zaujímavý i príťažlivý automobil, ktorý spestrí ponuku v kategórii malých kombi.

Renault Clio kombi Renault Clio kombi

Clio kombi bude mať najbližších konkurentov v Peugeote 207 SW a novej Škode Fabia Combi, ktorá sa po prvý raz predstaví v rovnakom čase a na rovnakom mieste ako Renault Clio kombi. Do predaja, aj na slovenský trh, príde Clio GandTour začiatkom roka 2008. Slovenskej verejnosti sa Clio GandTour predstaví krátko po Frankfurte na autosalóne v Nitre.

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.