Renault Clio Grandtour: malé veľké kombi

Štvrtok, 31 január 2008

Renault Clio tretej generácie sa dočkal väčšieho brata. Od zajtra prvého februára sa začína jeho predaj aj na Slovensku. Praktická verzia Clio Grandtour tak rozširuje pomerne málo početný segment malých kombi.

Renault Clio Grandtour Renault Clio Grandtour

Clio Grandtour je po Mégane a Lagune tretím a zároveň najmenším kombi v rodine Renaulta. S myšlienkou malého kombi sa v Renaulte pohrávali už dlhší čas. Najprv predstavili v Ženeve v minulom roku štúdiu Clio Grand Tour Concept, ktorá bola zvláštna tým, že išlo o neobvyklú koncepciu trojdverového kombi. Navyše Renault v tomto prípade, povedané futbalovou terminológiou, klamal telom, keď pod kapotu konceptu namontoval motor z Clia Sport s výkonom až 197 koní. Základný batožinový priestor mal objem 430 litrov a maximálny po sklopení zadných sedadiel až 1275 litrov. Neuplynul ani rok a nie troj-, ale päťdverový sériový Clio Grandtour je pripravený v showroomoch a čaká na svojich zákazníkov.

Renault Clio Grandtour Renault Clio Grandtour

Vyzerá to tak, že Renault už pri koncipovaní Clia tretej generácia myslel aj na to, že na jeho báze postaví nové kombi. Napovedá tomu aj na túto kategóriu pomerne veľký rázvor náprav 2575 mm (Fabia Combi ho má menší takmer o 11,5 cm). A aj keď to určite nebolo jednoduché, francúzsky výrobca dokázal postaviť na platforme malého hatchbacku vydarené malé kombi. Karoséria Clia Grandtour však napriek tomu pôsobí veľmi vyvážene a ponúka veľký vnútorný priestor. Pri dĺžke 4,2 m a šírke 1,72 m má minimálny batožinový priestor objem 439 litrov a najväčší 1277 litrov. Výborná je aj variabilita – ak predné sedadlá nie sú úplne dozadu posunuté, dajú sa zadné sedadlá sklápať bez toho, aby bolo nutné vyberať opierky hláv zadných sedadiel.

Clio Grandtour ponúka na výber štyri pohonné jednotky, dve benzínové a dve na naftu. Benzínové štvorvalce sú s objemom 1,2 l a výkonmi 75 a 100 koní, pričom prvý je atmosférický a druhý s turbom. Naftové preplňované štvorvalce dCi majú objem 1,5 litra a výkony 70 a 85 koní. Všetky sú aj veľmi úsporné a kombinované spotreba pri benzínových motoroch sa pohybuje pod hranicou šesť litrov na sto kilometrov a pri naftových pod 4,5 litra.

Renault Clio Grandtour

Štyri stupne výbavy - Authentique, ICE, Expression a Dynamique, ktoré nový Grandtour ponúka, uspokoja aj najnáročnejších. Veď už základná Authentique ponúka ABS, airbagy vodiča a spolujazdca a dva bočné airbagy vpredu, výškovo nastaviteľný volant a sedadlo vodiča, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, kontrolu nezapnutia bezpečnostného pásu, posilňovač riadenia s variabilným účinkom, príprava pre autorádio a veľa ďalších. Jednoducho – francúzsky komfort.

Nový Clio Grandtour tým čo ponúka poteší možno najviac mladé rodiny, ktoré túžia po rodinnom, nie drahom, ale priestrannom automobile vhodnom na každodenné používanie, ale aj na výlety či dovolenky. A všetky tieto očakávanie je Grandtour schopný splniť. Navyše Renault pristúpil aj v prípade tohto automobilu k cenovým zľavám už od začiatku jeho predaja. Uvádzacie ceny sú síce akciové, ale podľa importéra dlhodobé, platné vraj približne do konca tohto roka.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.