Renault Clio RS Red Bull Racing: oslava spolupráce

Nedeľa, 19 august 2012

Renault už dávnejšie avizoval blížiaci sa koniec éry svojho ostrého modelu Clio s atmosférickým plnením motora, ktoré patrí k špičke vo svojej triede. Keďže už nové Clio RS s turbomotorom klope na dvere a predstaviť sa má na jar 2013, posiela Renault do sveta ešte jednu výnimočnú sériu – limitované Clio RS Red Bull Racing. Po Twingu RS je limitované ostré Clio druhým modelom v edícii Red Bull Racing. Tretím špeciálnym modelom bude Mégane RS v rovnakej edícii ako dva predchádzajúce.

Renault Clio RS Red Bull Racing
Modelom Clio RS Red Bull Racing sa končí produkcia modelu Clio s nepreplňovaným motorom

Ako z názvu limitovanej série modelu Clio vyplýva, Renault si ním pripomína partnerstvo s tímom formuly jeden Red Bull Racing. Clio RS Red Bull Racing RB7 dostalo podobne ako najmenšie Twingo čierny lesklý lak, ktorý dopĺňajú detaily v špeciálnej žltej farbe Sirius. Má ju na prednom nárazníku, na zadnom difúzore a na vonkajších spätných zrkadlách.

Aj dvojlitrový motor s výkonom 203 koní prešiel úpravou a vyladili ho v Renault Sport Technologies tak, aby dosiahol výkon viac ako 100 koní na liter. Športové Clio zdobí aj sivočierna šachovnicová strecha Renault Sport. Vonkajšie prvky tohto vozidla zvýrazňujú silnú pozíciu Clia RS Red Bull Racing RB7 medzi konkurenčnými modelmi.

Clio RS má obuté 18palcové čierne disky kolies z ľahkej zliatiny Interlagos, ktoré sa dodávajú len na prianie zákazníka a pneumatikami Bridgestone RE050A, ako má Mégane RS Trophy, ktorý zajazdil najrýchlejšie kolo na Nordschleife na okruhu Nürburgring a vytvoril nový rekord. Upútajú aj strmene kotúčových bŕzd v červenej farbe.

S agresívnym športovým exteriérom je zladený aj interiér Clia RS Red Bull Racing RB7 a jeho sériová výbava. Zahŕňa automatickú klimatizáciu, hands-free kartu Renault, žlté športové sedačky Recaro, hlavicu riadiacej páky Renault Sport, personalizovaný štítok a connection box pre vstup USB.

Clio RS sa vyrába v Dieppe vo Francúzsku od roku 2006, predáva sa v Európe, Ázii, Afrike a Oceánii. Vyvinulo ho športové oddelenie Renault Sport Technologies s cieľom vyniknúť medzi konkurenciou. Nová limitovaná edícia Clio RS Red Bull Racing RB7 predstavuje to najlepšie od expertov tímu Renault F1, z čoho profitujú aj tímy Red Bull, Lotus, Caterham a Williams.

Renault Clio RS Red Bull Racing Renault Clio RS Red Bull Racing Renault Clio RS Red Bull Racing
Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.