Renault DeZir: atraktívne elektrické kupé

Štvrtok, 08 júl 2010

Renault zverejnil prvé fotografie nového konceptu DeZir ešte pred jeho premiérou, ktorá sa uskutoční na septembrovom parížskom autosalóne. Jeho jasná červená farba a pohon poháňaný elektrickým motorom naznačujú, že ani zmyselné línie, atraktívny športový dizajn, "zelený" elektrický pohon a s tým spojená ochrana životného prostredia sa navzájom nevylučujú.

Renault DeZir

Nový koncept DeZir je prvým projektom nového šéfdizajnéra Renaultu Laurensa van den Ackera a naznačuje, akým smerom sa bude uberať dizajn francúzskej automobilky v najbližšej budúcnosti. Prístup nového šéfdizajnéra je stelesnený v troch kľúčových slovách, ktoré vyjadrujú víziu značky: jednoduchosť, zmyselnosť a "teplo". Dodržiavaním tejto stratégie budú budúce automobily značky Renault progresívne vyjadrovať túto víziu a dláždiť tak cestu pre produktový plán založený na súvisiacej a jasnej ponuke.

DeZir poháňa elektrický motor uložený kvôli optimalizovanému rozloženiu hmotnosti pred zadnou nápravou. Zdrojom energie sú lítium-iónové batérie s kapacitou 24 kW/h uložené za sedačkovou lavicou a dovoľujú vozidlu dojazd 160 km. Elektromotor je rovnaký ako sa používa v elektrických modeloch Renaultu, má však zvýšený výkon a krútiaci moment na 150 koní a 226 Nm.

Chladenie batérií zabezpečuje nielen prúdenie vzduchu v pozdĺžnom smere, ale aj prúd vzduchu, ktorý vstupuje cez bočné prieduchy zapustené do bočných hliníkových panelov. Batérie možno nabíjať troma spôsobmi: štandardne využitím bežnej domovej zásuvky sa plne nabijú za 8 hodín, využitím 400V trojfázového prúdu trvá nabitie na 80 % kapacity 20 minút alebo rýchlou výmenou batérií vďaka technológii Renault Quick Drop za 3 minúty.

Pre optimalizáciu dojazdu a dynamických výkonov sa podarilo udržať nízku hmotnosť DeZiru: jeho karoséria je vyrobená z kevlaru, zatiaľ čo jeho oceľový rúrkový rám je podobný tomu, ktorý je použitý v pretekárskom Mégane Trophy. DeZir s ním zdieľa aj niektoré podvozkové komponenty, napríklad dvojité lichobežníkové zavesenie, aby poskytoval vysoký jazdný štandard a precízne jazdné vlastnosti.

Rozmery

  • Dĺžka: 4225mm
  • Šírka: 1968mm
  • Výška: 1163mm
  • Svetlá výška: 110mm
  • Rázvor: 2582mm
  • Rozchod kolies: vpredu/vzadu 1600/1705mm

Technické údaje

  • Motor: Elektrický synchrónny s rotorovou cievkou
  • Výkon: 110 kW/150 k
  • Krútiaci moment: 226 Nm
  • Max. rýchlosť: 180 km/h
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 5,0 s
  • Batéria: Li-ion (24kW/h)
  • Dojazd: 160 km
  • Prevodovka: piama s redukciou a meničom jazdy vpred/vzad
  • Pohon zadných kolies: elektrický s aktívnym diferenciálom
  • Podvozok: oceľový rúrkový rám
  • Kolesá a pneumatiky: 245/35 R 21
  • Priemer ventilovaných brzdových kotúčov: 356mm (vpredu aj vzadu)
  • Brzdy: Kotúčové, 6 piestikové vpredu aj vzadu
  • Koeficient odporu vzduchu: 0,25 Cd
  • Hmotnosť: 830 kg
Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
Opel-Mokka
Malé SUV nemeckej automobilky Opel Mokka X prichádza teraz v druhej generácii. Svetovú premiéru bude mať vzhľadom na pretrvávajúce opatrenia s koronavírusom iba pred malou skupinou zástupcov médií v v sídle automobilky, v nemeckom Rüsselsheime. Zato však pri počítačoch, notebookoch alebo na smartfónoch ju budú môcť virtuálne sledovať státisíce či milióny ľudí na celom svete. Svetová premiéra sa uskutoční už dnes 22. septembra o 13,00 hodine. Očakávaný nový Opel Mokka X (na snímke Mokka X súčasnej generácie) prestaví najvyšší šéf automobilky Opel Michael Lohscheller. Tlačovú konferenciu bude možné sledovať dnes od 13,00 hod. na YouTube https://www.youtube.com/opel.
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."