Renault: dve svetové premiéry

Nedeľa, 10 jún 2007

Hoci Renault pôvodne neohlasoval pred Ženevou veľké novinky, nakoniec prišiel s dvoma, a hneď svetovými premiérami: Twingom druhej generácie a štúdiou Clia kombi pod označením Clio Grand Tour Concept.

Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo

Twingo píše svoju úspešnú históriu jednopriestorového miniauta od roku 1993 a doteraz sa ho predalo takmer dva a pol milióna. A tak po dlhých štrnástich rokoch tohto mimoriadne úspešného minifrancúza nahrádza nový, dospelejší a aj o málo väčší variant Twingo II. Dostal modifikovaný podvozok z väčšieho Clia druhej generácie, a aj preto možno očakávať, že v novej generácii Twinga nájdu uplatnenie aj výkonnejšie pohonné jednotky než tomu bolo doteraz. Väčšinu motorov však budú tvoriť pravdepodobne benzínové 1,2 a naftové 1,5 dCi. Renault má pre Twingo nasledovnú stratégiu: malý motor, vysoký výkon, nízke CO2. Tak nový motor 1,2 l s turbom bude mať 100 koní, kombinovanú spotrebu 5,9 l/100 km a 140 g CO2 na 1 km. Ale pre úspešný boj s konkurenciou aj ďalšie motory. Nové Twingo vyzbrojil Renault výbavou, akú predchádzajúca generácia nemala. Má napríklad bočné airbagy, tempomat, samočinnú klimatizáciu, výškovo nastaviteľný volant a samočinnú aktiváciu predných svetlometov. Dlhšie servisné intervaly zasa zjednodušia starostlivosť o automobil a ušetria náklady na servis a údržbu. Iný je aj celkový vzhľad Nové Twingo okrem toho, že povyrástlo, prišlo aj o doterajší vajíčkovitý tvar, ktorý teraz nahrádza konvenčnejšia karoséria. Renault Twingo sa má začať predávať už v júni tohto roku.

Renault Clio Renault Clio Renault Clio

Štúdia Clia s karosériou kombi pomenovaná Clio Grand Tour Concept sa so svojou dosť neobvyklou trojdverovou karosériou možno onedlho dostane tiež do sériovej výroby. Otázne je či práve s motorom z dvojlitrového Clia Sport s výkonom 197 koní, ktorý bol vo vystavovanom exemplári. Koncept so základným objemom batožinového priestoru 430 litrov (po sklopenízadných sedadiel 1275 litrov) je dlhý 4,2 metra, a okrem výkonného motora a zlatým metalizovaným lakom udivoval najmä uhladenými tvarmi svojho vzhľadu.

Renault Mégane Renault Mégane

Z ponuky športových vozidiel Renault predstavil Mégane Sport dCi so vznetovým dvojlitrovým motorom s výkonom 175 koní a kombinovanou spotrebou 6,5 l/100 km. Tiež špeciálnu sériu Clio Renault Sport v excluzívnej farbe žltá Sirius na 17-palcových ráfikoch, s červenými brzdovými čeľusťami a športovým interiérom so sedadlami Recaro.

Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.