Renault: dve svetové premiéry

Nedeľa, 10 jún 2007

Hoci Renault pôvodne neohlasoval pred Ženevou veľké novinky, nakoniec prišiel s dvoma, a hneď svetovými premiérami: Twingom druhej generácie a štúdiou Clia kombi pod označením Clio Grand Tour Concept.

Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo

Twingo píše svoju úspešnú históriu jednopriestorového miniauta od roku 1993 a doteraz sa ho predalo takmer dva a pol milióna. A tak po dlhých štrnástich rokoch tohto mimoriadne úspešného minifrancúza nahrádza nový, dospelejší a aj o málo väčší variant Twingo II. Dostal modifikovaný podvozok z väčšieho Clia druhej generácie, a aj preto možno očakávať, že v novej generácii Twinga nájdu uplatnenie aj výkonnejšie pohonné jednotky než tomu bolo doteraz. Väčšinu motorov však budú tvoriť pravdepodobne benzínové 1,2 a naftové 1,5 dCi. Renault má pre Twingo nasledovnú stratégiu: malý motor, vysoký výkon, nízke CO2. Tak nový motor 1,2 l s turbom bude mať 100 koní, kombinovanú spotrebu 5,9 l/100 km a 140 g CO2 na 1 km. Ale pre úspešný boj s konkurenciou aj ďalšie motory. Nové Twingo vyzbrojil Renault výbavou, akú predchádzajúca generácia nemala. Má napríklad bočné airbagy, tempomat, samočinnú klimatizáciu, výškovo nastaviteľný volant a samočinnú aktiváciu predných svetlometov. Dlhšie servisné intervaly zasa zjednodušia starostlivosť o automobil a ušetria náklady na servis a údržbu. Iný je aj celkový vzhľad Nové Twingo okrem toho, že povyrástlo, prišlo aj o doterajší vajíčkovitý tvar, ktorý teraz nahrádza konvenčnejšia karoséria. Renault Twingo sa má začať predávať už v júni tohto roku.

Renault Clio Renault Clio Renault Clio

Štúdia Clia s karosériou kombi pomenovaná Clio Grand Tour Concept sa so svojou dosť neobvyklou trojdverovou karosériou možno onedlho dostane tiež do sériovej výroby. Otázne je či práve s motorom z dvojlitrového Clia Sport s výkonom 197 koní, ktorý bol vo vystavovanom exemplári. Koncept so základným objemom batožinového priestoru 430 litrov (po sklopenízadných sedadiel 1275 litrov) je dlhý 4,2 metra, a okrem výkonného motora a zlatým metalizovaným lakom udivoval najmä uhladenými tvarmi svojho vzhľadu.

Renault Mégane Renault Mégane

Z ponuky športových vozidiel Renault predstavil Mégane Sport dCi so vznetovým dvojlitrovým motorom s výkonom 175 koní a kombinovanou spotrebou 6,5 l/100 km. Tiež špeciálnu sériu Clio Renault Sport v excluzívnej farbe žltá Sirius na 17-palcových ráfikoch, s červenými brzdovými čeľusťami a športovým interiérom so sedadlami Recaro.

Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.