Renault Fluence: modernizácia v štýle Clia

Piatok, 02 november 2012

Renault sa odhodlal modernizovať model Fluence a ísť pri tom v dizajnovom štýle nového Clia. Najlepšie to na novom sedane vidieť na maske chladiča, predných svetlách a prednom nárazníku.

Renault Fluence
Renault Fluence po modernizácii. Dizajnovo ide Fluence v štýle nového Renaulta Clio.

Najnovší Renault Fluence má teraz premiéru na autosalóne v Istanbule, ktorý trvá od 2. do 11. novembra 2012. V súčasnosti sa sedan Fluence vyrába v Južnej Kórei, Turecku, Rusku, Argentíne a Indii, a predáva v 83 štátoch sveta. Novinkou sú LED denné svetlá, ktoré dotvárajú dynamický a moderný výzor auta.

S modernizáciou dostal Fluence aj nový benzínový motor 1,6 16V s výkonom 115 koní, ktorý je spriahnutý s X-Tronic CVT automatickou prevodovkou, čím poteší najmä zákazníkov z mestských konglomerácií. V tejto kombinácii uvádza Renault kombinovanú spotrebu 6,4 l/100 km, čo je o 1,3 litra menej ako mal doterajší benzínový motor.

K benzínovému motoru pridáva Renault aj dve turbodieslové motory. Prvým je 1,5 dCi 110 EDC s výkonom 110 koní, druhý výkonnejší má objem 1,6 litra, výkon 130 koní a spotrebu 4, 6 l/100 km.

Nový Fluence prináša aj nové technológie, ako napríklad Renault R-Link, hands-free kartu, poloautomatickú brzdu a pod. Model sa začne predávať v januári v Turecku a následne v ďalších 55 krajinách. Na Slovensku sa jeho predaj očakáva na jar 2013. Modernizovaný Fluence sa bude vyrábať v závode Renaultu v meste Bursa.

Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.