Renault Fluence - nový sedan

Pondelok, 25 január 2010

Francúzska automobilka Renault expanduje ďalej a koncom minulého týždňa uviedla na slovenský trh nový model Fluence. Ide o sedan nižšej strednej triedy, nebude sa však volať Mégane, aj keď sa zaraďuje do tohto radu, ale má nové meno Fluence. Nový sedan sa tvári a aj vyzerá ako švihák z lepšej spoločnosti a vyrábať bude v tureckom závode v Burse, do inovácie ktorého vložil Renault 110 miliónov eur.

Renault Fluence

Renault potrebuje sedany, ktoré sú v hierarchii Renaulta dôležitou kategóriou. V staršej generácii Clia to bola komerčne veľmi úspešná Thalia. Jej druhá generácia dostala upravený a modernejší kabát, čo zdvihlo jej imidž na vyššiu úroveň. Aj Renault Mégane prvej i druhej generácie mal svoj sedan. Thalia sa pýšila na svoju kategóriu rekordným pol kubíkovým kufrom, za ktorým síce nový sedan zaostáva, ale s objemom 496 litrov iba o zanedbateľné štyri litre. Takže aj Fluence je zaujímavým modelom pre vyznávačov veľkých priestorov pod zadnou kapotou.

Oproti sedanom nižšej strednej triedy má Fluence náskok v celkovej dĺžke 4620 mm a veľkému rázvoru náprav 2702 mm, ktorými sa vymyká nižšej strednej triede. Cieľom Renaultu bolo pripraviť nový model tak, aby bol jedným z najväčších a aj najkrajších sedanov svojej kategórie. Nový Fluence na rozdiel od prvej generácie Thalie má švihácky dizajn, ktorý najmä v zadnej partii tak trošku pripomína Lagunu kupé. Práve vďaka dizajnu je Fluence veľmi príťažlivým automobilom.

S treťou generáciou Mégane má dizajn nového sedanu veľmi málo spoločného, v interiéri je to však skôr naopak – tak v architektúre, kvalite materiálov i dielenskom spracovaní. Hlavnou zmenou je, že namiesto digitálneho centrálne umiestneného prístrojového štítu má nový sedan klasické kruhové prístroje – ručičkový otáčkomer, rýchlomer a združený prístroj umiestnené pred volantom. V strede palubnej dosky môže byť za príplatok, resp. v najvyššej výbave už v štandarde navigačný prístroj.

V ponuke motorov Fluence zaostáva za tým, čo ponúka modelový rad Mégane. Na výber je jeden benzínový a dva naftové agregáty. Benzínový má zdvihový objem 1,6 litra a výkon 110 koní. Turbodiesely zastupuje 1,5 dCi s výkonovými verziami 85 koní a 105 koní. Štandardom pre prvé dva je 5stupňová manuálna prevodovka, pre najvýkonnejšiu verziu 6stupňový manuál.

Už základná verzia Fluence má ABS s EBV a brzdový asistenčný systém, elektronický stabilizačný systém ESP, čelné, bočné a hlavové airbagy a Isofix. Z komfortnej tempomat s obmedzovačom rýchlosti, palubný počítač, manuálnu klimatizáciu, rádio s CD a MP3 prehrávačom, centrálne zamykanie, elektricky ovládané okná vpredu a ďalšie.

Pre modely Renault Fluence dominujú priaznivé ceny. Cena 11 990 eur je pravdepodobne jednou z najnižších pre takto veľký sedan. Vzťahuje sa na benzínovú verziu 1,6/110 koní a základnú výbavu Confort. Najlacnejší diesel 1,5 dCi/85 tiež vo výbave Confort stojí 13 690 eur. Výkonnejšia verzia 1,5 dCi/105 k v strednom stupni výbavy Exception sa predáva za 14 690 eur. Najvyšším stupňom výbavy je Privilege.

Renault Fluence na slovenskom trhu

Motor1,6 16V/110K1,5 dCi/85 k1,5 dCi/105 k
Zdvih. objem (cm³)159814611461
Najvyš. výkon (kW/k/ot)81/110/600063/85/375078/105/4000
Najvyš. krút. mom. (Nm/ot)151/4250200/1750240/2000
Prevodovka5M5M6M
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)11,513,410,4
Najvyš. rých. (km/h)185175185
Kombin. spotreba (l/100 km)6,54,54,5
Emisie CO2 (g/km)155119119
Cena Confort11 99013 690
Cena Exception12 99014 690
Cena Privilege13 39015 090

Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Komentáre
Toto auto sa im teda podarilo. Je ozaj krásne. Dúfajme že bude aj tak krásne poslúchať a nie ako poniektoré Renaulty...
Pridal Likožrút v sobotu 10 apríla 2010 o 13:32
Pači sa mi velmi ked zmizne sneh hned si ho aj kupime
Pridal števo v sobotu 04 februára 2012 o 15:00
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.