Renault Fluence - nový sedan

Pondelok, 25 január 2010

Francúzska automobilka Renault expanduje ďalej a koncom minulého týždňa uviedla na slovenský trh nový model Fluence. Ide o sedan nižšej strednej triedy, nebude sa však volať Mégane, aj keď sa zaraďuje do tohto radu, ale má nové meno Fluence. Nový sedan sa tvári a aj vyzerá ako švihák z lepšej spoločnosti a vyrábať bude v tureckom závode v Burse, do inovácie ktorého vložil Renault 110 miliónov eur.

Renault Fluence

Renault potrebuje sedany, ktoré sú v hierarchii Renaulta dôležitou kategóriou. V staršej generácii Clia to bola komerčne veľmi úspešná Thalia. Jej druhá generácia dostala upravený a modernejší kabát, čo zdvihlo jej imidž na vyššiu úroveň. Aj Renault Mégane prvej i druhej generácie mal svoj sedan. Thalia sa pýšila na svoju kategóriu rekordným pol kubíkovým kufrom, za ktorým síce nový sedan zaostáva, ale s objemom 496 litrov iba o zanedbateľné štyri litre. Takže aj Fluence je zaujímavým modelom pre vyznávačov veľkých priestorov pod zadnou kapotou.

Oproti sedanom nižšej strednej triedy má Fluence náskok v celkovej dĺžke 4620 mm a veľkému rázvoru náprav 2702 mm, ktorými sa vymyká nižšej strednej triede. Cieľom Renaultu bolo pripraviť nový model tak, aby bol jedným z najväčších a aj najkrajších sedanov svojej kategórie. Nový Fluence na rozdiel od prvej generácie Thalie má švihácky dizajn, ktorý najmä v zadnej partii tak trošku pripomína Lagunu kupé. Práve vďaka dizajnu je Fluence veľmi príťažlivým automobilom.

S treťou generáciou Mégane má dizajn nového sedanu veľmi málo spoločného, v interiéri je to však skôr naopak – tak v architektúre, kvalite materiálov i dielenskom spracovaní. Hlavnou zmenou je, že namiesto digitálneho centrálne umiestneného prístrojového štítu má nový sedan klasické kruhové prístroje – ručičkový otáčkomer, rýchlomer a združený prístroj umiestnené pred volantom. V strede palubnej dosky môže byť za príplatok, resp. v najvyššej výbave už v štandarde navigačný prístroj.

V ponuke motorov Fluence zaostáva za tým, čo ponúka modelový rad Mégane. Na výber je jeden benzínový a dva naftové agregáty. Benzínový má zdvihový objem 1,6 litra a výkon 110 koní. Turbodiesely zastupuje 1,5 dCi s výkonovými verziami 85 koní a 105 koní. Štandardom pre prvé dva je 5stupňová manuálna prevodovka, pre najvýkonnejšiu verziu 6stupňový manuál.

Už základná verzia Fluence má ABS s EBV a brzdový asistenčný systém, elektronický stabilizačný systém ESP, čelné, bočné a hlavové airbagy a Isofix. Z komfortnej tempomat s obmedzovačom rýchlosti, palubný počítač, manuálnu klimatizáciu, rádio s CD a MP3 prehrávačom, centrálne zamykanie, elektricky ovládané okná vpredu a ďalšie.

Pre modely Renault Fluence dominujú priaznivé ceny. Cena 11 990 eur je pravdepodobne jednou z najnižších pre takto veľký sedan. Vzťahuje sa na benzínovú verziu 1,6/110 koní a základnú výbavu Confort. Najlacnejší diesel 1,5 dCi/85 tiež vo výbave Confort stojí 13 690 eur. Výkonnejšia verzia 1,5 dCi/105 k v strednom stupni výbavy Exception sa predáva za 14 690 eur. Najvyšším stupňom výbavy je Privilege.

Renault Fluence na slovenskom trhu

Motor1,6 16V/110K1,5 dCi/85 k1,5 dCi/105 k
Zdvih. objem (cm³)159814611461
Najvyš. výkon (kW/k/ot)81/110/600063/85/375078/105/4000
Najvyš. krút. mom. (Nm/ot)151/4250200/1750240/2000
Prevodovka5M5M6M
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)11,513,410,4
Najvyš. rých. (km/h)185175185
Kombin. spotreba (l/100 km)6,54,54,5
Emisie CO2 (g/km)155119119
Cena Confort11 99013 690
Cena Exception12 99014 690
Cena Privilege13 39015 090

Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Komentáre
Toto auto sa im teda podarilo. Je ozaj krásne. Dúfajme že bude aj tak krásne poslúchať a nie ako poniektoré Renaulty...
Pridal Likožrút v sobotu 10 apríla 2010 o 13:32
Pači sa mi velmi ked zmizne sneh hned si ho aj kupime
Pridal števo v sobotu 04 februára 2012 o 15:00
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.