Renault Fluence: prichádza Veľký Francúz 2

Piatok, 01 marec 2013

Veľký Francúz Renault Fluence druhej generácie prichádza v týchto dňoch na Slovensko s cenou od 10 990 eur. Prvú generáciu 4,6 metra dlhého sedanu nižšej strednej triedy uviedol Renault na Slovensku v roku 2009 a už je tu jeho nástupca. Bude aj nový globálny Fluence podobne úspešný ako jeho predchodca, ktorého sa vo svete predalo viac ako 255 tisíc exemplárov?

Renault Fluence
Renault Fluence, elegantný, priestranný a pohodlný rodinný sedan už v ponuke predajcov

Ak nemôžete mať Cadilac, napríklad model ATS, určite si môžete dovoliť nový Fluence, ktorý je takmer identicky veľký ako tento Američan. Fluence je dlhý 262,2 cm, takže na Cadilac mu chýbajú len dva centimetre, Fluence je však širší o tri milimetre a vyšší o sedem centimetrov. Ani rázvor sa príliš nelíši, keďže Fluence má 270,3 cm a Cadilac 277,5 cm.

Fluence je posledná novinka Renaultu, model ATS rovnako, ale premiéru mal skôr, minulý rok na autosalóne v Detroite. Dobré porovnanie? A ešte cena: Fluence sa ponúka od 10 990 eur, Cadilac ATS má u nás c cenu 59 427 eur, je teda takmer šesťnásobne drahší.

Iste, kto má na Cadilac, nebude si kupovať Renault Fluence, ale pre tých, ktorí hľadajú výhodnú kúpu, veľmi dobre vyzerajúce auto s veľkým priestorom pred cestujúcich i batožiny, s veľmi solídnym vybavením a pohodlným interiérom, ale najmä pomerom medzi cenou a úžitkovou hodnotou, pre toho je francúzsky sedan určite veľmi dobrou voľbou.

Nový Fluence je veľký a priestranný rodinný štvordverový sedan. Druhá generácia prichádza tri a pol roka po prvej – jeho predchodca bol uvedený na jeseň v roku 2009. Oproti prvej generácii sa vyznačuje moderným štýlom, novou vizuálnou identitou prednej časti, charakteristikou pre značku a výraznejšou dynamickosťou. V interiéri Fluence stavia na silných stránkach predchodcu, ako komfort a priestrannosť, pričom kladie dôraz na technológiu a kvalitu spracovania.

Renault Fluence ponúka špičkovú technologickú výbavu. Nechýba mu asistent rozjazdu do kopca, elektronická parkovacia brzda či tempomat s obmedzovačom rýchlosti. Multimediálna ponuka je obohatená o vstavaný interaktívny systém Renault R-Link.

Pochváliť sa Fluence môže aj tým, čo má pod kapotou, teda úspornými a výkonnými motormi. Ponúka škálu motorov prispôsobených očakávaniam zákazníkov rôznych krajín, v ktorých sa predáva. Motory v sebe kombinujú kultivovanosť s výkonom a úspornosťou.

V ponuke sú štyri dieselové verzie – nový motor 1,6 dCi/130 k, 1,5 dCi/90 k, 1,5 dCi/110 k a 1,5 dCi/110 EDC. Tiež jedna benzínová verzia 1,6 16V/110 k. Nechýba ani šesťstupňová dvojspojková prevodovka EDC (Efficient Dual Clutch).

Nový Fluence sa vyrába vo fabrike Ayak-Renault v tureckej Burse a na Slovensku sa predáva od februára tohto roku.

Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.