Renault Fluence: prichádza Veľký Francúz 2

Piatok, 01 marec 2013

Veľký Francúz Renault Fluence druhej generácie prichádza v týchto dňoch na Slovensko s cenou od 10 990 eur. Prvú generáciu 4,6 metra dlhého sedanu nižšej strednej triedy uviedol Renault na Slovensku v roku 2009 a už je tu jeho nástupca. Bude aj nový globálny Fluence podobne úspešný ako jeho predchodca, ktorého sa vo svete predalo viac ako 255 tisíc exemplárov?

Renault Fluence
Renault Fluence, elegantný, priestranný a pohodlný rodinný sedan už v ponuke predajcov

Ak nemôžete mať Cadilac, napríklad model ATS, určite si môžete dovoliť nový Fluence, ktorý je takmer identicky veľký ako tento Američan. Fluence je dlhý 262,2 cm, takže na Cadilac mu chýbajú len dva centimetre, Fluence je však širší o tri milimetre a vyšší o sedem centimetrov. Ani rázvor sa príliš nelíši, keďže Fluence má 270,3 cm a Cadilac 277,5 cm.

Fluence je posledná novinka Renaultu, model ATS rovnako, ale premiéru mal skôr, minulý rok na autosalóne v Detroite. Dobré porovnanie? A ešte cena: Fluence sa ponúka od 10 990 eur, Cadilac ATS má u nás c cenu 59 427 eur, je teda takmer šesťnásobne drahší.

Iste, kto má na Cadilac, nebude si kupovať Renault Fluence, ale pre tých, ktorí hľadajú výhodnú kúpu, veľmi dobre vyzerajúce auto s veľkým priestorom pred cestujúcich i batožiny, s veľmi solídnym vybavením a pohodlným interiérom, ale najmä pomerom medzi cenou a úžitkovou hodnotou, pre toho je francúzsky sedan určite veľmi dobrou voľbou.

Nový Fluence je veľký a priestranný rodinný štvordverový sedan. Druhá generácia prichádza tri a pol roka po prvej – jeho predchodca bol uvedený na jeseň v roku 2009. Oproti prvej generácii sa vyznačuje moderným štýlom, novou vizuálnou identitou prednej časti, charakteristikou pre značku a výraznejšou dynamickosťou. V interiéri Fluence stavia na silných stránkach predchodcu, ako komfort a priestrannosť, pričom kladie dôraz na technológiu a kvalitu spracovania.

Renault Fluence ponúka špičkovú technologickú výbavu. Nechýba mu asistent rozjazdu do kopca, elektronická parkovacia brzda či tempomat s obmedzovačom rýchlosti. Multimediálna ponuka je obohatená o vstavaný interaktívny systém Renault R-Link.

Pochváliť sa Fluence môže aj tým, čo má pod kapotou, teda úspornými a výkonnými motormi. Ponúka škálu motorov prispôsobených očakávaniam zákazníkov rôznych krajín, v ktorých sa predáva. Motory v sebe kombinujú kultivovanosť s výkonom a úspornosťou.

V ponuke sú štyri dieselové verzie – nový motor 1,6 dCi/130 k, 1,5 dCi/90 k, 1,5 dCi/110 k a 1,5 dCi/110 EDC. Tiež jedna benzínová verzia 1,6 16V/110 k. Nechýba ani šesťstupňová dvojspojková prevodovka EDC (Efficient Dual Clutch).

Nový Fluence sa vyrába vo fabrike Ayak-Renault v tureckej Burse a na Slovensku sa predáva od februára tohto roku.

Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.