Renault Fluence teraz s výkonnejším motorom

Štvrtok, 03 február 2011

Štyristošesťdesiat centimetrov dlhý sedan Fluence prišiel na náš trh začiatkom minulého roka a stal sa z neho "kasový" trhák. Za necelý rok sa ho predalo celkom 1067 kusov, v tabuľke predajnosti mu na Slovensku patrila siedma priečka a bol najpredávanejším Renaultom. Vďačí za to svojmu elegantnému vzhľadu, priestrannému a pohodlnému interiéru, jazdnému komfortu, takmer päťstolitrovému batožinovému priestoru a skvelému pomeru výbavy k cene. Fluence teraz k trom doteraz ponúkaným motorom pridáva ďalší, nový benzínový dvojliter s výkonom 140 koní.

Renault Fluence spredu
Pre dynamickejších vodičov dostal Renault Fluence silnejší motor s výkonom 140 koní

Nový benzínový motor 2,0 16V 105 kW/140 k je v ponuke v najvyššej výbave Privilege za cenu 15 390 €. Tento motor sa na Slovensku ponúka aj v modeli Laguna. S novým motorom je spriahnutá 6-stupňová manuálna prevodovka, s ktorou Fluence dosahuje maximálnu rýchlosť 200 km/h. Priemerne spotrebuje 7,9 l/100km a emisie činia 182 g/km. Novým motorom vychádza Renault v ústrety zákazníkom, ktorí od svojho auta požadujú väčšiu dynamiku.

S vyšším výkonom i krútiacim momentom dostupným už od nízkych otáčok a dobre utlmenou akustikou poskytuje tento 140-koňový dvojlitrový motor väčšie potešenie z jazdy. Maximálny výkon 140 koní dosahuje pri 6000 ot/min. a maximálny krútiaci moment 194 Nm pri 3750 ot/min. Jazdný pôžitok je ešte umocnený vysokou dostupnosťou krútiaceho momentu naprieč celým spektrom otáčok, pričom až 85% jeho maxima je dostupných už od 2000 ot/min. Vďaka odľahčeným ojniciam, piestom a ventilom motor živo reaguje na každý pohyb plynového pedála.

Vďaka hliníkovému bloku valcov a použitiu kompozitných materiálov je hmotnosť motora identická s hmotnosťou 1,6 litrového motora. Reťazou poháňaný rozvod spája ukážkovú spoľahlivosť s výdržou a tichou prevádzkou. Vďaka dvom vyvažovacím hriadeľom a špeciálnemu tvarovaniu niektorých častí, napríklad bloku motora, olejovej vane a pomocných úchytov, bolo možné dosiahnuť výnimočný akustický komfort.

Renault Fluence bol navrhnutý s cieľom stať sa, podľa Renaulta, najatraktívnejším vozidlom svojej triedy. K tomu mu majú dopomôcť prvky, ktoré ho odlišujú od konkurencie, napríklad športové línie, robustnosť, komfortná kabína a široká ponuka užitočných technologických pomôcok, ako hands-free karta, navigačný systém Carminat TomTom® za 490 €, široká ponuka audio systémov vrátane špičkového systému 3D Sound by Arkamys®, pripojenie telefónu cez Bluetooth® a 'Plug and Music' digitálneho pripojenia.

Renault Fluence motor
Nový motor, vyšší výkon, nižšia spotreba

Renault Fluence už v základnej výbava má ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily, šesť airbagov, asistent núdzového brzdenia s automatickou aktiváciou výstražných svetiel, elektronický stabilizačný systém ESP s kontrolou nedotáčavosti, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, trojbodové bezpečnostné pásy s predpínačmi a obmedzovačom sily na predných i zadných sedadlách, hlavové opierky najnovšej generácie, varovnú signalizáciu nezapnutých bezpečnostných pásov na predných sedadlách a Isofix kotvenie pre detské sedačky.

Fluence sa zameriava na zákazníkov, ktorí uprednostňujú verzie sedan. Vyrábajú ho v továrni Oyak v tureckej Burse.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."