Renault Fluence teraz s výkonnejším motorom

Štvrtok, 03 február 2011

Štyristošesťdesiat centimetrov dlhý sedan Fluence prišiel na náš trh začiatkom minulého roka a stal sa z neho "kasový" trhák. Za necelý rok sa ho predalo celkom 1067 kusov, v tabuľke predajnosti mu na Slovensku patrila siedma priečka a bol najpredávanejším Renaultom. Vďačí za to svojmu elegantnému vzhľadu, priestrannému a pohodlnému interiéru, jazdnému komfortu, takmer päťstolitrovému batožinovému priestoru a skvelému pomeru výbavy k cene. Fluence teraz k trom doteraz ponúkaným motorom pridáva ďalší, nový benzínový dvojliter s výkonom 140 koní.

Renault Fluence spredu
Pre dynamickejších vodičov dostal Renault Fluence silnejší motor s výkonom 140 koní

Nový benzínový motor 2,0 16V 105 kW/140 k je v ponuke v najvyššej výbave Privilege za cenu 15 390 €. Tento motor sa na Slovensku ponúka aj v modeli Laguna. S novým motorom je spriahnutá 6-stupňová manuálna prevodovka, s ktorou Fluence dosahuje maximálnu rýchlosť 200 km/h. Priemerne spotrebuje 7,9 l/100km a emisie činia 182 g/km. Novým motorom vychádza Renault v ústrety zákazníkom, ktorí od svojho auta požadujú väčšiu dynamiku.

S vyšším výkonom i krútiacim momentom dostupným už od nízkych otáčok a dobre utlmenou akustikou poskytuje tento 140-koňový dvojlitrový motor väčšie potešenie z jazdy. Maximálny výkon 140 koní dosahuje pri 6000 ot/min. a maximálny krútiaci moment 194 Nm pri 3750 ot/min. Jazdný pôžitok je ešte umocnený vysokou dostupnosťou krútiaceho momentu naprieč celým spektrom otáčok, pričom až 85% jeho maxima je dostupných už od 2000 ot/min. Vďaka odľahčeným ojniciam, piestom a ventilom motor živo reaguje na každý pohyb plynového pedála.

Vďaka hliníkovému bloku valcov a použitiu kompozitných materiálov je hmotnosť motora identická s hmotnosťou 1,6 litrového motora. Reťazou poháňaný rozvod spája ukážkovú spoľahlivosť s výdržou a tichou prevádzkou. Vďaka dvom vyvažovacím hriadeľom a špeciálnemu tvarovaniu niektorých častí, napríklad bloku motora, olejovej vane a pomocných úchytov, bolo možné dosiahnuť výnimočný akustický komfort.

Renault Fluence bol navrhnutý s cieľom stať sa, podľa Renaulta, najatraktívnejším vozidlom svojej triedy. K tomu mu majú dopomôcť prvky, ktoré ho odlišujú od konkurencie, napríklad športové línie, robustnosť, komfortná kabína a široká ponuka užitočných technologických pomôcok, ako hands-free karta, navigačný systém Carminat TomTom® za 490 €, široká ponuka audio systémov vrátane špičkového systému 3D Sound by Arkamys®, pripojenie telefónu cez Bluetooth® a 'Plug and Music' digitálneho pripojenia.

Renault Fluence motor
Nový motor, vyšší výkon, nižšia spotreba

Renault Fluence už v základnej výbava má ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily, šesť airbagov, asistent núdzového brzdenia s automatickou aktiváciou výstražných svetiel, elektronický stabilizačný systém ESP s kontrolou nedotáčavosti, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, trojbodové bezpečnostné pásy s predpínačmi a obmedzovačom sily na predných i zadných sedadlách, hlavové opierky najnovšej generácie, varovnú signalizáciu nezapnutých bezpečnostných pásov na predných sedadlách a Isofix kotvenie pre detské sedačky.

Fluence sa zameriava na zákazníkov, ktorí uprednostňujú verzie sedan. Vyrábajú ho v továrni Oyak v tureckej Burse.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.