Renault Frendzy: na prácu i pre rodinu

Štvrtok, 14 júl 2011

Renault uvoľnil správy o svojom novom koncepte Frendzy, ktorý bude mať premiéru na 64. medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte a odhaľuje tak jeho detaily. Po konceptoch DeZir, Capture a R-space reprezentuje Frendzy podľa Renaultu svet práce. Je to štvrtý krok v dizajnovej stratégii Renaultu založenej na rôznych fázach životného cyklu.

Renault Frendzy
Koncept Frendzy je predzvesťou stratégie Renaultu v segmente ľahkých úžitkových áut

Najnovší koncept, vyrobený pod taktovkou Laurensa van den Ackera, má byť dokonalé multitalentové vozidlo. Ako úžitkové biznis vozidlo, ktoré môže dokonale poslúžiť aj ako komfortný osobný automobil, spĺňa požiadavky biznis užívateľov na jednej strane a požiadavky rodín na strane druhej.

Elektricky poháňaný Frendzy je plne vybavená kancelária na kolesách, ktorá s uvedením tabletu BlackBerry PlayBook predvádza nový dizajnový jazyk Renaultu. Tablet premieňa Frendzy na naozaj interaktívny a komunikatívny nástroj. BlackBerry PlayBook zapojený do prístrojovej dosky vytvára z konceptu kanceláriu na kolesách. Má vynikajúci výkon a umožňuje surfovanie po webe. Stáva sa efektívnym pracoviskom s neobmedzenou mobilitou na cestách. To ho robí predovšetkým vhodným pre miestnych prepravcov a remeselníkov, pre ktorých je ozajstným pracovným nástrojom.

Podľa riaditeľa industriálneho dizajnu Laurensa van der Ackera je Frendzy štvrtým vozidlom, na ktorom Renault ilustruje novú dizajnovú stratégiu Renaultu, ktorá začala modelom DeZir. Frendzy sa k svetu ľahkých úžitkových vozidiel stavia podľa van der Ackera originálnym a inovatívnym postojom, čo je kľúčová oblasť aktivít Renaultu.

Renault Frendzy
Zelené svetlá z prístrojového panela vytvárajú v interiéri príjemnú pracovnú atmosféru

Originálna karoséria je bez stredových B-stĺpikov. Druhé dvere na ľavej strane sa otvárajú proti smeru jazdy, na pravej strane sú druhé dvere posuvné. Absentuje tu okno, namiesto ktorého má 37palcovú obrazovku. Vonkajší vzhľad ukazuje budúcnosť ľahkých úžitkových modelov francúzskej automobilky.

Priestor pre vodiča je v súlade s futuristickou témou "pracovného stola" so štruktúrou, ktorá vyzerá ako keby bola vyrobená z taveného kovu. Zelené podsvietenie palubnej dosky a stredovej konzoly je pre pracovný režim, v rodinnom režime sa svetlo prístrojovej dosky prepne na oranžové.

Renault Frendzy je dlhý 4091 mm, široký 1872 mm a vysoký1743 mm. Rázvor meria 2691 mm a koncept má hmotnosť 1420 kg. Úložná plocha má objem 2250 litrov. Koncept má obuté pneumatiky 205/45 R19.

Renault Frendzy
Unikátne je protismerné otváranie druhých bočných dverí na pravej strane vozidla. Na pravej strane sú druhé dvere posuvné, ktoré majú namiesto okna 37palcovú obrazovku.

Na svoj pohon využíva Frendzy elektromotor s výkonom 44 kW (60 k) a najvyšším krútiacom momentom 226 Nm, ktorý poznáme z modelu Kangoo. Energiu čerpá z líthium-iónovej batérie. Koncept dokáže ísť rýchlosťou 130 km/h, ktorá je však elektronicky obmedzená.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.