Renault: Good bye Clio III RS

Utorok, 30 október 2012

Renault Clio je malý a veľmi ostrý hatchback. S nástupom jeho tretej generácie v roku 2006 dostal športový RS atmosférický štvrvalec s objemom 2,0 litra, výkon 200 koní pri ktorom točil 7100 otáčok, stovku z nuly zvládol za 6.9 sekundy a vyvinul najvyššiu rýchlosť 225 km/h. A teraz sa tento výkonný športovec lúči. Dáva zbohom výrobným linkám, odchádza do dôchodku.

Renault Clio RS
Posledný exemplár Renault III Clio uzatvára jednu kapitolu výroby ostrých hatchbackov Renault v Dieppe. Ďalšia je pripravená zaujať uvoľnené miesto po slávnom predkovi.

V júli 2012 zišiel z výrobnej linky známeho výrobného závodu v Dieppe 30tisíci kus športového modelu Renault Clio. Made in Dieppe je symbolom kvality, ručnej výroby a veľkého nadšenia ľudí, ktorí tu pre motoristický šport pracujú. V Dieppe sa Clio RS vyrábalo od svojej druhej generácie.

Dvadsiateho štvrtého októbra ukončil Renault výrobu modelu Clio III RS. K okrúhlemu júlovému číslu pribudlo približne 70 ďalších kusov modelu, ktorý zbieral ocenenia, chválu a uznanie všade vo svete. Posledným vyrobeným kusom bolo červené Clio III RS určené pre švajčiarskeho zákazníka.

Pripomeňme, že vôbec prvým športovým automobilom Renault vyrobeným v Dieppe bol model R5 Alpine v roku 1976.

Vyznávači malých ostrých hachbackov však ani po skončení výroby športového Clia III RS nemusia smútiť, pretože sága Clio RS pokračuje. Nové Clio RS bude poháňať nový 1,6 turbomotor s výkonom blízko 200 koní a namiesto šesťstupňovej manuálnej prevodovky bude mať automatickú dvojspojkovú.

Autor: ren-gold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.