Renault Kangoo II už v predaji

Utorok, 25 marec 2008

V týchto dňoch uvádza Renault na slovenský trh novú generáciu modelu Kangoo. Nahradí po viac ako desiatich rokoch doterajší model, ktorého sa vyrobilo vyše 2,3 milióna exemplárov.

Renault Kangoo II Renault Kangoo II

Nový model je modernejší po všetkých stránkach a francúzska automobilka mu pri vývoji venovala mimoriadnu pozornosť. Kangoo druhej generácie najazdil v predvýrobnej etape vo všetkých končinách sveta, vrátane na severnom póle i v horúcej Afrike, spolu 3,5 milióna testovacích kilometrov. Skúšaný ľadovým vetrom i spaľujúcim slnkom vstupuje tak na presýtený európsky trh dobre pripravený. Aj nový, podobne ako predošlé Kangoo, prichádza vo verzii osobnej s jednoduchým označením Kangoo, zatiaľ čo úžitková verzia má pomenovanie Kangoo Express.

Renault Kangoo II Renault Kangoo II

Na tvaroch karosérie nového Kangoo sa na prvý pohľad veľa zmenilo, takže siluetu vonkajšieho vzhľadu zostala. Iné sú predné svetlomety, väčšie, tvaru kvapky. Na bokoch karosérie sú evidentné väčšie zasklené plochy a väčšie sú aj vonkajšie spätné zrkadlá. Typickú dvojdielnu masku chladiča nahradili dva vstupné otvory v prednom nárazníku pre vstup vzduchu. Bočné línie a zadná partia vrátane koncových svetiel zostali v podstate nezmenené. Priestor v okolí kolies zdobia mohutnejšie lemy blatníkov.

Najviac sa zmenili vonkajšie rozmery. Nový Renault Kangoo oproti predchodcovi narástol do dĺžky o 18 cm, čo sa najviac prejavilo v náraste vnútorného priestoru. Zmeny vo veľkosti interiéru pocíti pätica cestujúcich vo zväčšení priestoru pre nohy na zadných sedadlách, ale poteší ich aj zväčšenie šírky vozidla o takmer 16 cm.

Renault Kangoo II Renault Kangoo II

Rozmery

Kangoo IKangoo II
Dĺžka [mm]40354213
Šírka [mm]16721829
Výška18301799-1829
Rázvor [mm]25952697
Rozchod vpredu [mm]14001522
Rozchod vzadu [mm]14201536
Batožinový priestor [mm]650/2600660/2668/2866*

* po sklopení sedadla spolujazdca

Najväčšie zmeny sú v interiéri, kde sa nová generácia Kangoo viac orientuje na komfort a pohodlie posádky. Palubná doska je komfortnejšia i príjemnejšia a približuje sa štýlu kompaktných MPV. Elegantne pôsobí stredový panel s integrovanou radiacou pákou. Zvýšiť komfort pomôže aj automatická klimatizácia, ktorá sa bude dodávať na prianie zákazníka. Nové a komfortné sú aj predné sedadlá. Svojich budúcich majiteľov poteší aj variabilita interiéru a veľkosť vnútorného priestoru. Zadné nesymetricky delené sedadlá po sklopení vytvoria až po operadlá predných sedadiel veľkú plochu s rovným dnom s priestorom zväčšeným zo 660 na 2866 litrov. Navyše po sklopení operadla sedadla spolujazdca vznikne priestor dlhý 2,5 metra na prevážanie užších dlhých premetov.

Renault Kangoo II Renault Kangoo II

Ponuka motorov pre osobnú verziu Kangoo pozostáva z troch preplňovaných naftových a jedného benzínového, a dvoch stupňov výbavy – Authentique a Expression.

Nový Renault Kangoo

Motor1,6 16V1,5 dCi1,5 dCi1,5 dCi
Zdvihový objem (cm3)1598146114611461
Valce/ventily4/164/84/84/8
Max. výkon (k)1057585105
Max. krút. mom.(Nm/ot/min)148/3750185/1750200/1900240/2000
Max. rýchlosť (km/h)170147158170
0-100 km/h (s)13,019,616,013,0
Komb. spotreba (l/100 km)7,95,25,35,5
Cena Authentique (Sk)-449.900,-469.900,-*-
Cena Expression (Sk)494.900,--534.900,-*572.900,-*

Ceny sú s DPH a dlhodobo akciové
* označené verzie existujú aj v kategórii N1 s možnosťou odpočtu DPH

Pre úžitkový model Kangoo Express sú v ponuke dva naftové preplňované a jeden benzínový motor.

Renault Kangoo Express

Motor1,6 16V1,5 dCi1,5 dCi
Zdvihový objem (cm3)159814611461
Valce/ventily4/164/84/8
Max. výkon (k/ot/min)1107085
Max. krút. mom. (Nm/ot/min)148/3750185/1750200/1900
Max. rýchlosť (km/h)170147158
0-100 km/h (s)13,019,616,0
Komb. spotreba (l/100 km)7,95,25,3
Cena Generique (Sk)-404 900,-424 900,-
Cena Confort (Sk)419 900,-424 900,-449 900,-

Ceny sú bez DPH a nie sú akciové, zľavy pre úžitkovú verziu ponúka Renault zatiaľ len pre lízingové formy predaja.

Renault Kangoo II Renault Kangoo II

Benzínová 1,6-ka sa ponúka len vo vyššej výbave Expression. Má manuálnu klimatizáciu palubný počítač, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie predných okien, rádio s CD prehrávačom, kotúčové brzdy na všetkých kolesách, ABS s EBD (rozdeľovač brzdného tlaku), 2krát posuvné bočné dvere s otváraním okien. Na prianie za príplatok si možno doobjednať automatickú klimatizáciu a parkovacie senzory dozadu. Základná výbava Authentique má jednoduchšie čalúnenie interiéru a chýbajú aj niektoré prvky z výbavy Expression. Za príplatok je aj autorádio.

V predaji naďalej zostáva doterajší model Kangoo a predávať sa bude pod označením Kangoo Storia a úžitková verzia Kangoo Express Storia.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.