Renault Koleos 2012: prerastá do krásy

Pondelok, 01 august 2011

Modernizovaný Renault Koleos má byť uvedený na jeseň tohto roku. Bude mať zmenený dizajn prednej časti karosérie, vynovený interiér, nižšiu spotrebu paliva a do ovzdušia pôjde menej emisií. Premiéru si odkrúti pravdepodobne v septembri na autosalóne vo Frankfurte.

Renault Koleos
Modernizovaný Koleos sa predstaví vo Frankfurte a predávať sa začne na jeseň

Koleos je prvé SUV Renaultu. Na trh prišiel až v roku 2008 a prvé dva roky sa ani príliš dobre nepredával. Obrat k lepšiemu nastal v tomto roku, kedy stúpol nárast jeho predaja až o 65 percent. A to ešte pred modernizáciou. Zákazníci si začali viac všímať a zrejme aj oceňovať jeho prednosti.

Po modernizácii sa záujem pravdepodobne ešte zvýši, pretože Koleos je prvým modelom s novým dizajnom prednej časti, spoločný pre budúce generácie Renaultov. V nej si našla miesto nová maska chladiča i elegantnejšie predné svetlomety. Novinkou sú aj na vonkajších spätných zrkadlách diódové smerovky.

Vzhľad zadnej časti pôvodnej verzie zostal nezmenený, vrátane strmo skoseného zadného okna, čo dáva Koleosu zvlášť originálnu podobu. Nový Renault Koleos bude taktiež dostupný v novom farebnom vyhotovení - oranžovej Cayenne Orange.

Zvláštnu pozornosť venovali v Renaulte kvalite a vyhotoveniu kabíny. Nové čalúnenie a obloženie zvyšujú eleganciu a kvalitu interiéru, zatiaľ čo palubná doska a podsvietenie prístrojov sa taktiež posunuli vpred s príchodom nového a štýlovejšieho rýchlomera a displeja.

Renault Koleos
Vzhľad zadnej časti Renaultu Koleos zostal oproti pôvodnej verzii prakticky nezmenený

Nový Koleos bude používať doteraz známe dieselové agregáty s výkonmi 150 a 175 koní. Obidva motory pritom pod kapotou tohto crossovera, ktorý je dlhý 4,52 m a široký 1,85 m, sú dostatočne výkonné a dynamické. Vylepšenie motora a prevodovky viedlo k badateľnej úspore na emisiách CO2 na oboch týchto motoroch. Emisie CO2 verzie 4x2 dCi/150 k sú len 148 g/km, pri väčšom motore dCi/175 k sa znížili na 166 g/km. Benzínovým motorom bude zrejme súčasný 2,5 litrový štvorvalec s výkonom 171 koní.

Renault Koleos sa predáva v približne 40 krajinách piatich kontinentov sveta. Navrhol ho Renault, používa technológiu pohonu 4x4 od Nissanu a vyrába sa v sesterskej fabrike Renault Samsung Motors v Busane v Južnej Kórei. Vďaka tejto spolupráci je Koleos modelom, ktorý rozšíril portfólio Renaultu na viacerých trhoch.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."