Renault Koleos 2012: prerastá do krásy

Pondelok, 01 august 2011

Modernizovaný Renault Koleos má byť uvedený na jeseň tohto roku. Bude mať zmenený dizajn prednej časti karosérie, vynovený interiér, nižšiu spotrebu paliva a do ovzdušia pôjde menej emisií. Premiéru si odkrúti pravdepodobne v septembri na autosalóne vo Frankfurte.

Renault Koleos
Modernizovaný Koleos sa predstaví vo Frankfurte a predávať sa začne na jeseň

Koleos je prvé SUV Renaultu. Na trh prišiel až v roku 2008 a prvé dva roky sa ani príliš dobre nepredával. Obrat k lepšiemu nastal v tomto roku, kedy stúpol nárast jeho predaja až o 65 percent. A to ešte pred modernizáciou. Zákazníci si začali viac všímať a zrejme aj oceňovať jeho prednosti.

Po modernizácii sa záujem pravdepodobne ešte zvýši, pretože Koleos je prvým modelom s novým dizajnom prednej časti, spoločný pre budúce generácie Renaultov. V nej si našla miesto nová maska chladiča i elegantnejšie predné svetlomety. Novinkou sú aj na vonkajších spätných zrkadlách diódové smerovky.

Vzhľad zadnej časti pôvodnej verzie zostal nezmenený, vrátane strmo skoseného zadného okna, čo dáva Koleosu zvlášť originálnu podobu. Nový Renault Koleos bude taktiež dostupný v novom farebnom vyhotovení - oranžovej Cayenne Orange.

Zvláštnu pozornosť venovali v Renaulte kvalite a vyhotoveniu kabíny. Nové čalúnenie a obloženie zvyšujú eleganciu a kvalitu interiéru, zatiaľ čo palubná doska a podsvietenie prístrojov sa taktiež posunuli vpred s príchodom nového a štýlovejšieho rýchlomera a displeja.

Renault Koleos
Vzhľad zadnej časti Renaultu Koleos zostal oproti pôvodnej verzii prakticky nezmenený

Nový Koleos bude používať doteraz známe dieselové agregáty s výkonmi 150 a 175 koní. Obidva motory pritom pod kapotou tohto crossovera, ktorý je dlhý 4,52 m a široký 1,85 m, sú dostatočne výkonné a dynamické. Vylepšenie motora a prevodovky viedlo k badateľnej úspore na emisiách CO2 na oboch týchto motoroch. Emisie CO2 verzie 4x2 dCi/150 k sú len 148 g/km, pri väčšom motore dCi/175 k sa znížili na 166 g/km. Benzínovým motorom bude zrejme súčasný 2,5 litrový štvorvalec s výkonom 171 koní.

Renault Koleos sa predáva v približne 40 krajinách piatich kontinentov sveta. Navrhol ho Renault, používa technológiu pohonu 4x4 od Nissanu a vyrába sa v sesterskej fabrike Renault Samsung Motors v Busane v Južnej Kórei. Vďaka tejto spolupráci je Koleos modelom, ktorý rozšíril portfólio Renaultu na viacerých trhoch.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.