Renault Koleos po druhej modernizácii

Pondelok, 08 júl 2013

Na autosalóne v hlavnom meste Argentíny v Buenos Aires predstavil Renault vo svetovej premiére svoje SUV Koleos po druhej modernizácii ako model pre rok 2014. Modernizovaný Koleos prichádza s mierne zmeneným dizajnom, modernizovaným interiérom a bohatšou výbavou.

Renault Koleos
Renault Koleos po druhej modernizácii predstavil francúzsky výrobca v Buenos Aires

Koncept svojho SUV predstavil Renault v roku 2006 na autosalóne v Paríži a v roku 2008 ho už ako sériový model začal predávať. Prvú modernizáciu podstúpil Koleos v roku 2011, druhá prišla teraz. Najvýraznejšia zmena na exteriéri je na prednej partii karosérie, kde zaujme nový predný nárazník, nová kapota motora a nová maska chladiča v strede s veľkým logom značky.

Zmeny v exteriéri sa dotýkajú aj nových farebných odtieňov karosérie, najmä Ebony Brown. Nový dizajn majú disky kolies lakované dvojfarebne. Zmeny v interiéri zlepšujú vzhľad a ergonómiu ovládania. Ide najmä o nové farby poťahov a o obloženie, ktoré imituje štruktúru dreva. Koleos má teraz aj nový multimediálny systém R-Link s parkovacou kamerou a 7palcovým displejom a tiež zmenený ovládač klimatizácie. Ponúka audiosystém Bose a systém sledovania slepých uhlov – to všetko na zvýšenie komfortu.

Nový Koleos bude možné objednať s pohonom predných alebo všetkých kolies, čo mu dodá off-roadovské schopnosti. Nový model je dlhý 4,52 metra a široký 1,58 metra. Je to pohodlné SUV vhodné do mesta, ale i mimo neho. Verziu 4x4 All mode 4x4-I vyvinuli v spolupráci s Nissanom. Pri pohone 2WD sa pohon prenáša na prednú nápravu.

O zmenách pod kapotou a motoroch modernizovaného Koleosu sa Renault príliš nezmieňuje. V cenníku uvádza iba vznetový motor 2,0 dCi s výkonom 150 koní a verziu naladenú na 175 koní – obe pohonné jednotky len pre pohon 4×4.

Z ponúkaných výbav je lacnejšia Dynamique, vyššia Privilege. Cena Koleosa s motorom 2,0 dCi/150 k s pohonom 4x4 vo výbave Dynamique začína na 25 590 eurách. Najviac zaplatí zákazník za Koleos 2,0 dCi/175 k 4x4 Privilege – 30 490 eur. V cenníku sme nenašli cenu Koleosa s pohonom 2WD.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.