Renault KWID: koncept zábavného crossovera

Sobota, 08 február 2014

Renault predstavil na autosalóne Auto Expo v indickom Novom Dillí futuristicky vyzerajúci koncept crossovera Kwid, ktorý tu mal oficiálnu premiéru. Zvláštnosťou konceptu je, že okrem pohonu spaľovacím motorom ho bude môcť poháňať aj elektromotor.

1 Renault Kwid
Koncept crossovera Renault Kwid mal premiéru na autosalóne v Novom Dillí

Na novom koncepte pracoval medzinárodný tím spolu s oddelením indickej divízie automobilky Renault. Cieľom bolo navrhnúť veselý, ale pritom robustný automobil so zaujímavým dizajnom a hyper konektivitou, aby sa tak vyhovelo požiadavkám mladých zákazníkov na nových trhoch. Išlo o crossover segmentu C, už na pohľad väčší ako známy Renault Captur.

Zvláštnosťou nového konceptu crossovera je, že vo svojom interiéri má nezvyčajnú maličkos – pod zadnou časťou strechy je uložený malý vrtuľník "Flying Companion" (lietajúci spločník), ktorý môže sledovať situáciu na ceste alebo fotografovať krajinu, či detekovať prekážky na ceste pred autom. Ovláda sa manuálne cez tablet alebo pomocou automatického módu, kde využíva naprogramované sekvencie a GPS lokáciu.

Hravosť exteriéru je kompenzovaná robustným vzhľadom, z automobilu pritom vyžaruje sila vďaka ochranným prvkom a masívnym blatníkom. Prvotne je vozidlo vybavené pohonom jednej nápravy prostredníctvom spaľovacieho motora, pôsobí však off-roadovo. Jednotlivé časti a rozmery vozidla spolu s nadrozmernými pneumatikami pripomínajú buginu.

Interiér konceptu Kwid pripomína vtáčie hniezdo. Biele sedadlá podporujú dojem ľahkosti a svetlosti. Koncept je vybavený klimatizáciou s ovládaním aj na zadnej strane vodičovho sedadla, a tiež ventiláciou cez drobné otvory. Palubná doska je tvorená integrovaným tabletom, cez ktorý je možné ovládať aj lietajúceho spoločníka.

Koncept má elektricky ovládané predné sedadlá – lavicu, elektrické ovládanie dverí, LED svetlomety, ovládanie radenia prevodových stupňov je dotykové vedľa volantu. TFT dotyková obrazovka je zároveň palubnou doskou a poskytuje viaceré služby.

Súčasný koncept poháňa benzínový turbomotor s objemom 1,2 litra, ktorý je spriahnutý s dvojspojkovou prevodovkou EDC. Koncept Kwid je stavaný tak, aby z neho mohol vzniknúť elektromobil – má dostatok priestoru pre umiestnenie elektrických batérií. Nabíjaciu zásuvku je možné schovať za logo na prednej maske vozidla.

Koncept Kwid je prvým konceptom automobilu predstaveným spoločnosťou mimo Európy a podľa Renaultu predstavuje jej záväzok voči novým trhom.

1 Renault Kwid 2 Renault Kwid 3 Renault Kwid 4 Renault Kwid 5 Renault Kwid 6 Renault Kwid 7 Renault Kwid 8 Renault Kwid 9 Renault Kwid 10 Renault Kwid 11 Renault Kwid
Autor: jGold
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.