Renault KWID: koncept zábavného crossovera

Sobota, 08 február 2014

Renault predstavil na autosalóne Auto Expo v indickom Novom Dillí futuristicky vyzerajúci koncept crossovera Kwid, ktorý tu mal oficiálnu premiéru. Zvláštnosťou konceptu je, že okrem pohonu spaľovacím motorom ho bude môcť poháňať aj elektromotor.

1 Renault Kwid
Koncept crossovera Renault Kwid mal premiéru na autosalóne v Novom Dillí

Na novom koncepte pracoval medzinárodný tím spolu s oddelením indickej divízie automobilky Renault. Cieľom bolo navrhnúť veselý, ale pritom robustný automobil so zaujímavým dizajnom a hyper konektivitou, aby sa tak vyhovelo požiadavkám mladých zákazníkov na nových trhoch. Išlo o crossover segmentu C, už na pohľad väčší ako známy Renault Captur.

Zvláštnosťou nového konceptu crossovera je, že vo svojom interiéri má nezvyčajnú maličkos – pod zadnou časťou strechy je uložený malý vrtuľník "Flying Companion" (lietajúci spločník), ktorý môže sledovať situáciu na ceste alebo fotografovať krajinu, či detekovať prekážky na ceste pred autom. Ovláda sa manuálne cez tablet alebo pomocou automatického módu, kde využíva naprogramované sekvencie a GPS lokáciu.

Hravosť exteriéru je kompenzovaná robustným vzhľadom, z automobilu pritom vyžaruje sila vďaka ochranným prvkom a masívnym blatníkom. Prvotne je vozidlo vybavené pohonom jednej nápravy prostredníctvom spaľovacieho motora, pôsobí však off-roadovo. Jednotlivé časti a rozmery vozidla spolu s nadrozmernými pneumatikami pripomínajú buginu.

Interiér konceptu Kwid pripomína vtáčie hniezdo. Biele sedadlá podporujú dojem ľahkosti a svetlosti. Koncept je vybavený klimatizáciou s ovládaním aj na zadnej strane vodičovho sedadla, a tiež ventiláciou cez drobné otvory. Palubná doska je tvorená integrovaným tabletom, cez ktorý je možné ovládať aj lietajúceho spoločníka.

Koncept má elektricky ovládané predné sedadlá – lavicu, elektrické ovládanie dverí, LED svetlomety, ovládanie radenia prevodových stupňov je dotykové vedľa volantu. TFT dotyková obrazovka je zároveň palubnou doskou a poskytuje viaceré služby.

Súčasný koncept poháňa benzínový turbomotor s objemom 1,2 litra, ktorý je spriahnutý s dvojspojkovou prevodovkou EDC. Koncept Kwid je stavaný tak, aby z neho mohol vzniknúť elektromobil – má dostatok priestoru pre umiestnenie elektrických batérií. Nabíjaciu zásuvku je možné schovať za logo na prednej maske vozidla.

Koncept Kwid je prvým konceptom automobilu predstaveným spoločnosťou mimo Európy a podľa Renaultu predstavuje jej záväzok voči novým trhom.

1 Renault Kwid 2 Renault Kwid 3 Renault Kwid 4 Renault Kwid 5 Renault Kwid 6 Renault Kwid 7 Renault Kwid 8 Renault Kwid 9 Renault Kwid 10 Renault Kwid 11 Renault Kwid
Autor: jGold
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.