Renault Laguna Coupé: vyzerá skvele

Streda, 26 november 2008

Už základný model Renault Laguna zaujal svojim dizajnom. Nová Laguna Coupé je však akoby z iného sveta. Jej dizajn je výnimočný a nové štvormiestne kupé je jedno z najkrajších.

Renault Laguna Coupé Renault Laguna Coupé

Renault už pri príprave základného modelu Laguny avizoval, že tretia generácia bude skvelým, dizajnovo krásnym, technicky vyspelým a kvalitným automobilom. Vrcholnú verziu GT s riadenými kolesami zadnej nápravy už poznáme a v mnohom s Renaultom súhlasíme. Teraz uvádza francúzsky výrobca po liftbacku a kombi aj kupé, ktoré by malo byť pýchou modelového radu Laguna.

Už na pohľad je zrejmé, že zámer sa Renaultu vydaril. Statické predstavenie v uplynulých dňoch ukázalo, že Renault to, čo sľúbil, aj dodržal. Nové kupé je skutočne prekrásne. Či je aj také dobré, to by sme sa mali dozvedieť neskôr. Ale ak zoberieme do úvahy, že má podobne ako verzia GT riadené všetky štyri kolesá a k doterajším motorom pribudli dva nové vidlicové šesťvalce, benzínový i turbodiesel, prvý s výkonom 240 koní a druhý s výkonom 235 koní, potom kupé Laguna má v rukách všetky tromfy na to, aby u odbornej verejnosti i medzi zákazníkmi naplno zabodovalo.

Renault Laguna Coupé Renault Laguna Coupé

Nové kupé Renaultu má korene v koncepte predstavenom na jeseň 2007 vo Frankfurte. Skutočná premiéra sa konala rok na to, v októbri tohto roku na autosalóne v Paríži.

Laguna Coupé s dĺžkou 4643 mm, šírkou 1812 mm, výškou 1398 mm a rázvorom náprav 2694 mm pôsobí švihovo a elegantne. Práve taká je aj silueta nového kupé. Začína nízkym predkom pomerne veľký otvor v nárazníku pre vstup vzduchu a štýlovými svetlometmi, ktoré môžu byť bi-xenónové. Karosérii dominujú ladné prvky s výrazne oblou zvažujúcou sa strechou a bočný prelis, ktorý sa tiahne od predného nárazníka až k zadnej časti karosérie. Tú zdobia nízke koncové svetlá so svetelnými diódami. Pod zadným vekom sa skrýva batožinový priestor s objemom až 423 litrov. Ladnej karosérii vďačí Laguna Coupé za nízky koeficient aerodynamického odporu 0,307.

Renault Laguna Coupé Renault Laguna Coupé

Interiér Laguny Coupé je priestorovo takmer porovnateľný s liftbackom základného modelu. Prístup k zadným sedadlám, na ktorých môžu pohodlne sedieť dve dospelé a postavou vyššie osoby, umožňujú dlhé bočné dvere so širokým uhlom otvorenia a systém posúvania (až 24 cm) a sklápania predných sedadiel Easy Entry. Komfort interiéru je bez kompromisov, vrátane tvarovania predných sedadiel, ktoré poskytujú vyššiu oporu, lepšie bočné vedenie a pôsobia športovejším dojmom ako má liftback.Vpredu pod motorovou kapotou sídli niektorá z troch benzínových alebo štyroch vznetových pohonných jednotiek s výkonmi 170, 205 a 240 koní, resp. 150, 175, 180 a 235 koní. Najžiadanejšie budú pravdepodobne naftový štvorvalec s výkonom 180 koní a silnejší šesťvalec s 235 konskými silami (max. krútiaci moment 450 Nm, 0 – 100 km/h za 7,3 s, spotreba 7,3 l/100 km/h). Vyznávači benzínových motorov siahnu najskôr po preplňovanom dvojlitri s výkonom 204 koní, komu však piští srdce po harmonickom šepote väčšieho počtu valcov, ten si vyberie vidlicový tri a pol litrový šesťvalec s 240 koňmi (330 Nm, 0 – 100 za 7,4 sekundy, spotreba 10,0 l/100 km).

Renault Laguna Coupé Renault Laguna Coupé

Podvozok so systémom riadenia všetkých kolies 4Control bude štandardným prvkom pri verziách modelu Laguna Coupé GT a Initiale. Vďaka štyrom riadeným kolesám zabezpečuje výnimočnú manévrovateľnosť a obratnosť na menšom priestore, skvelé jazdné vlastnosti a vyššiu bezpečnosť. Všetky verzie budú vybavené šesťstupňovými manuálnymi, resp. automatickými prevodovkami.

Predaj Laguny Coupé sa na Slovensku rozbehne 28. novembra. Akciová cena prvej verzie GT (2,0T 16V 205k) je 969 900 korún. Turbodiesel 2,0 dCi s výkonom 180 koní štartuje na cene 1 011 923 korún. S benzínovým 3,5 V6/240 k a 6stupňovým automatom má cenu 1 123 399 korún a turbodiesel 3,0 dCi/235 k (rovnako s automatom) sa bude predávať za 1 189 676 korún.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.