Renault Laguna Coupé: vyzerá skvele

Streda, 26 november 2008

Už základný model Renault Laguna zaujal svojim dizajnom. Nová Laguna Coupé je však akoby z iného sveta. Jej dizajn je výnimočný a nové štvormiestne kupé je jedno z najkrajších.

Renault Laguna Coupé Renault Laguna Coupé

Renault už pri príprave základného modelu Laguny avizoval, že tretia generácia bude skvelým, dizajnovo krásnym, technicky vyspelým a kvalitným automobilom. Vrcholnú verziu GT s riadenými kolesami zadnej nápravy už poznáme a v mnohom s Renaultom súhlasíme. Teraz uvádza francúzsky výrobca po liftbacku a kombi aj kupé, ktoré by malo byť pýchou modelového radu Laguna.

Už na pohľad je zrejmé, že zámer sa Renaultu vydaril. Statické predstavenie v uplynulých dňoch ukázalo, že Renault to, čo sľúbil, aj dodržal. Nové kupé je skutočne prekrásne. Či je aj také dobré, to by sme sa mali dozvedieť neskôr. Ale ak zoberieme do úvahy, že má podobne ako verzia GT riadené všetky štyri kolesá a k doterajším motorom pribudli dva nové vidlicové šesťvalce, benzínový i turbodiesel, prvý s výkonom 240 koní a druhý s výkonom 235 koní, potom kupé Laguna má v rukách všetky tromfy na to, aby u odbornej verejnosti i medzi zákazníkmi naplno zabodovalo.

Renault Laguna Coupé Renault Laguna Coupé

Nové kupé Renaultu má korene v koncepte predstavenom na jeseň 2007 vo Frankfurte. Skutočná premiéra sa konala rok na to, v októbri tohto roku na autosalóne v Paríži.

Laguna Coupé s dĺžkou 4643 mm, šírkou 1812 mm, výškou 1398 mm a rázvorom náprav 2694 mm pôsobí švihovo a elegantne. Práve taká je aj silueta nového kupé. Začína nízkym predkom pomerne veľký otvor v nárazníku pre vstup vzduchu a štýlovými svetlometmi, ktoré môžu byť bi-xenónové. Karosérii dominujú ladné prvky s výrazne oblou zvažujúcou sa strechou a bočný prelis, ktorý sa tiahne od predného nárazníka až k zadnej časti karosérie. Tú zdobia nízke koncové svetlá so svetelnými diódami. Pod zadným vekom sa skrýva batožinový priestor s objemom až 423 litrov. Ladnej karosérii vďačí Laguna Coupé za nízky koeficient aerodynamického odporu 0,307.

Renault Laguna Coupé Renault Laguna Coupé

Interiér Laguny Coupé je priestorovo takmer porovnateľný s liftbackom základného modelu. Prístup k zadným sedadlám, na ktorých môžu pohodlne sedieť dve dospelé a postavou vyššie osoby, umožňujú dlhé bočné dvere so širokým uhlom otvorenia a systém posúvania (až 24 cm) a sklápania predných sedadiel Easy Entry. Komfort interiéru je bez kompromisov, vrátane tvarovania predných sedadiel, ktoré poskytujú vyššiu oporu, lepšie bočné vedenie a pôsobia športovejším dojmom ako má liftback.Vpredu pod motorovou kapotou sídli niektorá z troch benzínových alebo štyroch vznetových pohonných jednotiek s výkonmi 170, 205 a 240 koní, resp. 150, 175, 180 a 235 koní. Najžiadanejšie budú pravdepodobne naftový štvorvalec s výkonom 180 koní a silnejší šesťvalec s 235 konskými silami (max. krútiaci moment 450 Nm, 0 – 100 km/h za 7,3 s, spotreba 7,3 l/100 km/h). Vyznávači benzínových motorov siahnu najskôr po preplňovanom dvojlitri s výkonom 204 koní, komu však piští srdce po harmonickom šepote väčšieho počtu valcov, ten si vyberie vidlicový tri a pol litrový šesťvalec s 240 koňmi (330 Nm, 0 – 100 za 7,4 sekundy, spotreba 10,0 l/100 km).

Renault Laguna Coupé Renault Laguna Coupé

Podvozok so systémom riadenia všetkých kolies 4Control bude štandardným prvkom pri verziách modelu Laguna Coupé GT a Initiale. Vďaka štyrom riadeným kolesám zabezpečuje výnimočnú manévrovateľnosť a obratnosť na menšom priestore, skvelé jazdné vlastnosti a vyššiu bezpečnosť. Všetky verzie budú vybavené šesťstupňovými manuálnymi, resp. automatickými prevodovkami.

Predaj Laguny Coupé sa na Slovensku rozbehne 28. novembra. Akciová cena prvej verzie GT (2,0T 16V 205k) je 969 900 korún. Turbodiesel 2,0 dCi s výkonom 180 koní štartuje na cene 1 011 923 korún. S benzínovým 3,5 V6/240 k a 6stupňovým automatom má cenu 1 123 399 korún a turbodiesel 3,0 dCi/235 k (rovnako s automatom) sa bude predávať za 1 189 676 korún.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.