Renault Latitude klope na dvere

Piatok, 27 august 2010

Svetovú premiéru má v týchto dňoch na autosalóne v Moskve a o pár mesiacov sa už rozbehne jeho predaj približne v 50 štátoch sveta. Reč je o novom štvordverovom modeli Renault Latitude, ktorým francúzska automobilka vstupuje so svojou trojpriestorovou limuzínou do segmentu vyššej strednej triedy.

Renault Latitude
Nová vlajková loď Renaultu, model Latitude, má premiéru na autosalóne v Moskve

Klasický sedan má konkurovať modelom ako Citroën C6, Peugeotu 607 a priblížiť sa prémiovým modelom vo vyššej strednej triede. Najväčší Renault v súčasnom portfóliu automobilky má osobitý dizajn, vyvážené proporcie, ponúka veľký vnútorný priestor i zodpovedajúci kufor. Trojpriestorový štvordverový Latitude svojou dĺžkou 4887 mm, šírkou 1832 mm a výškou 1483 mm pri rázvore náprav 2762 mm poskytne posádke pohodlie, priestor a určite aj dostatok komfortu.

Model Latitude sa novou vlajkovou loďou francúzskej automobilky vracia ku konvenčným typom. Verzie liftback ani hatchback v rolách vlajkových lodí v uplynulých rokoch neobstáli – Avantime ani Vel Satis, aj keď najmä druhý menovaný sa do nej pasoval.

Renault Latitude využíva množstvo prvkov, ktoré boli vyvinuté a používané Alianciou Renault-Nissan v posledných rokoch a ktoré spĺňajú najvyššie štandardy Aliancie. Bude možné nájsť v ňom prvky ako napríklad ionizátor vzduchu, trojzónovú klimatizáciu, masážne sedadlo vodiča, audio systém Bose Premium, hands-free kartu Renault a mnohé ďalšie.

Renault Latitude
Interiér Latitude poskytne cestujúcim pohodlie, veľký priestor i dostatok komfortu

V Moskve vystavované modely používajú dva benzínové motory. Prvým je štvorvalec 2,0 s výkonom 140 koní, ktorý spolupracuje s bezstupňovou prevodovkou CVT. Silnejší šesťvalec s objemom 2,5 litra má výkon 177 koní. Tu bude štandardne dodávaný šesťstupňový automat. Chýbať na začiatku sériovej výroby nebudú ani turbodieselové motory 2,0 dCi s výkonmi 150 koní a 173 koní a výkonný benzínový motor 3,5 V6 s výkonom 240 koní.

Nový Latitude predstavený teraz na moskovskom autosalóne má výbavu určenú špeciálne pre Rusko a globálne zaoceánske trhy. Verzia pre Európu bude mať odlišnú skladbu motorov, iný farebný odtieň prístrojovej dosky a stredovej konzoly. V tejto podobe sa Latitude predstaví na októbrovom parížskom autosalóne.

Predpokladaný začiatok predaja Renaultu Latitude na Slovensku je február 2011.

Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude
Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.