Renault Mégane 2012: nový vzhľad a nové motory

Utorok, 31 január 2012

Približne o mesiac by sa na Slovensku mal začať predávať modernizovaný Renault Mégane, modelový rok 2012. Prináša nový vzhľad, nové technológie a ekologické motory a aj vyššiu kvalitu. Menšie zmeny sú aj v interiéri.

Renault Mégane
Omladený Renault Mégane nahradí súčasný model, ktorý sa predáva od roku 2008

Nový Mégane nahrádza súčasný model, ktorý je na trhu od roku 2008. Prichádza so zmenenou tvárou, vpredu so zabudovanými novými prednými LED svetlami doplnenými čiernymi lakovanými plochami a štýlovými chrómovanými doplnkami. Zmenami prešiel aj interiér, ktorého obklad má nové doplnky, napríklad dvojtónové čalúnenie koža/alcantara.

Verzie GT a GT-Line majú špecifické LED svetlá v tvare bumerangu, prešívanie červenou niťou, športový volant s tvarovaním pre palce. Na dverách a palubnej doske je ozdobný nápis Renault Sport, ktorý má pripomínať, že verzie GT a GT-Line patria do rodiny Renault Sport.

Nový Mégane Collection 2012 je podľa Renaultu automobil s najnižšou spotrebou vo svojej triede vďaka uvedeniu troch nových motorov: vznetových Energy dCi 110 a Energy dCi 130 a úplne nového Energy TCe 115. Posledný menovaný je s výkonom 115 koní (190 Nm) na trhu najvýkonnejším benzínovým motorom s objemom 1,2 litra.

Napriek pomerne vysokému výkonu má nový benzínový motor výnimočne nízku spotrebu (5,3 litra/100 km a emisie 119 g CO2/km). To umožňuje Méganu dojazd viac ako 1000 kilometrov. Tento nový motor má oproti doterajšiemu, ktorý mal objem 1,6 litra, vyšší výkon o päť koní a krútiaci moment o 40 Nm.

Pozornosť si zasluhujú dva dieselové motory, ktoré potešia dynamickou jazdou a podľa Renaultu aj najnižšou spotrebou v triede. Nový turbodiesel Energy dCi 110 vyšiel z doterajšieho 1,5 dCi a prešiel výraznými zmenami. Vyniká rekordne nízkou spotrebou 3,8 litra na 100 km a emisiami CO2 len 95g/km. Jeho výkon tým však vôbec neutrpel, keďže špička krútiaceho momentu je o 20 Nm vyššia a posunula sa na hodnotu 260 Nm dostupných už od 1750 otáčok.

Druhým je Energy dCi 130, 1,6 litrový turbodiesel s výkonom 130 koní a 320 Nm krútiaceho momentu, takže je najvýkonnejším motorom na trhu vo svojej objemovej triede. Vyznačuje sa nízkou kombinovanou spotrebou len 4,0 l/100 km, čo predstavuje úsporu 20 percent v porovnaní s predchádzajúcim typom motora 1,9 dCi 130. Emisie CO2 sú na úrovni 104 g/km.

Modernizácie sa dočkala aj ostrá verzia Mégane R.S. Motor tohto modelu posilnil o 15 koní na 265 koní a krútiaci moment o 20 Nm na 360 Nm. Prepracovaný výfuk vydáva teraz zaujímavejší zvuk v celom spektre otáčok. Nové sú zatmavené predné svetlomety s dvoma pármi LED pruhov.

Nové omladené modely Mégane Collection 2012 sa na Slovensku začnú predávať v marci 2012.

Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane RS
Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.