Renault Mégane 2012: nový vzhľad a nové motory

Utorok, 31 január 2012

Približne o mesiac by sa na Slovensku mal začať predávať modernizovaný Renault Mégane, modelový rok 2012. Prináša nový vzhľad, nové technológie a ekologické motory a aj vyššiu kvalitu. Menšie zmeny sú aj v interiéri.

Renault Mégane
Omladený Renault Mégane nahradí súčasný model, ktorý sa predáva od roku 2008

Nový Mégane nahrádza súčasný model, ktorý je na trhu od roku 2008. Prichádza so zmenenou tvárou, vpredu so zabudovanými novými prednými LED svetlami doplnenými čiernymi lakovanými plochami a štýlovými chrómovanými doplnkami. Zmenami prešiel aj interiér, ktorého obklad má nové doplnky, napríklad dvojtónové čalúnenie koža/alcantara.

Verzie GT a GT-Line majú špecifické LED svetlá v tvare bumerangu, prešívanie červenou niťou, športový volant s tvarovaním pre palce. Na dverách a palubnej doske je ozdobný nápis Renault Sport, ktorý má pripomínať, že verzie GT a GT-Line patria do rodiny Renault Sport.

Nový Mégane Collection 2012 je podľa Renaultu automobil s najnižšou spotrebou vo svojej triede vďaka uvedeniu troch nových motorov: vznetových Energy dCi 110 a Energy dCi 130 a úplne nového Energy TCe 115. Posledný menovaný je s výkonom 115 koní (190 Nm) na trhu najvýkonnejším benzínovým motorom s objemom 1,2 litra.

Napriek pomerne vysokému výkonu má nový benzínový motor výnimočne nízku spotrebu (5,3 litra/100 km a emisie 119 g CO2/km). To umožňuje Méganu dojazd viac ako 1000 kilometrov. Tento nový motor má oproti doterajšiemu, ktorý mal objem 1,6 litra, vyšší výkon o päť koní a krútiaci moment o 40 Nm.

Pozornosť si zasluhujú dva dieselové motory, ktoré potešia dynamickou jazdou a podľa Renaultu aj najnižšou spotrebou v triede. Nový turbodiesel Energy dCi 110 vyšiel z doterajšieho 1,5 dCi a prešiel výraznými zmenami. Vyniká rekordne nízkou spotrebou 3,8 litra na 100 km a emisiami CO2 len 95g/km. Jeho výkon tým však vôbec neutrpel, keďže špička krútiaceho momentu je o 20 Nm vyššia a posunula sa na hodnotu 260 Nm dostupných už od 1750 otáčok.

Druhým je Energy dCi 130, 1,6 litrový turbodiesel s výkonom 130 koní a 320 Nm krútiaceho momentu, takže je najvýkonnejším motorom na trhu vo svojej objemovej triede. Vyznačuje sa nízkou kombinovanou spotrebou len 4,0 l/100 km, čo predstavuje úsporu 20 percent v porovnaní s predchádzajúcim typom motora 1,9 dCi 130. Emisie CO2 sú na úrovni 104 g/km.

Modernizácie sa dočkala aj ostrá verzia Mégane R.S. Motor tohto modelu posilnil o 15 koní na 265 koní a krútiaci moment o 20 Nm na 360 Nm. Prepracovaný výfuk vydáva teraz zaujímavejší zvuk v celom spektre otáčok. Nové sú zatmavené predné svetlomety s dvoma pármi LED pruhov.

Nové omladené modely Mégane Collection 2012 sa na Slovensku začnú predávať v marci 2012.

Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane RS
Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.