Renault: Mégane CC na Slovensku

Streda, 19 máj 2010

Aj keď to počasie nenasvedčuje, leto sa blíži. Na príchod horúcich letných dní sa pripravil aj Renault, keď začína predávať nový Mégane bez strechy. Vlastne so strechou, ktorú si však môžete zložiť do kufru. To pre prípad, že bude pršať, aj keď možno nie tak výdatne ako v uplynulých dňoch. Strecha vás ochráni pred dažďom i vetrom, prípadne aj pred pálivým slnkom, pričom veľká presklená strecha kupé-kabrioletu vám v takomto prípade uberie len časť z výhľadu, ktorý poskytuje kabriolet bez strechy.

Renault Mégane CC

Nový Coupé-Cabriolet je už treťou generáciou otvorených automobilov modelového radu Mégane. Nahrádza predchodcu s rovnakým menom, ktorý bol postavený na platforme Méganu druhej generácie a ktorého sa od roku 2003 predalo až 170 tisíc kusov. Kupé-kabriolet, ktorý bol v týchto dňoch predstavený na Slovensku, je šiestym členom novej generácie rodiny Mégane.

Aj nový otvorený Renault má nad štvormiestnym interiérom, podobne ako jeho predchodca, presklenú skladaciu strechu. Ovláda sa elektricky a jej natiahnutie alebo zloženie (do batožinového priestoru) netrvá dlhšie ako 21 sekúnd. Unikátne na nej je celoplošné presklenie, vďaka ktorému je pod ňou dostatok svetla, ktoré však možno regulovať vnútornou roletkou. Príjemným prekvapením je objem 417 litrov batožinového priestoru vo verzii kabriolet pri zloženej streche, vo verzii kupé len 211 litrov. Veko batožinového priestoru má komfortné samočinné dotváranie.

Pohodlie v novom kupé-kabriolete si nájde aj štvorčlenná posádka. Najmä na predných športovo tvarovaných sedadlách. Otázkou je, či aj na zadných pre nohy a hlavu pod zvažujúcou sa strechou. Iné to bude pri jazde v otvorenom aute bez strechy. Výrobca garantuje, že do rýchlosti 100 km/h je obtekanie vzduchu bez rušivých turbulencií, a to aj na zadných sedadlách. Prístup k nim je však veľmi dobrý po odsunutí predných sedadiel úplne dopredu, pričom svoju pôvodnú polohu si pamätajú.

Renault Mégane CC

Veľkú pozornosť venoval Renault najväčšej slabine kabrioletov – tuhosti karosérie. Renault kupé-kabriolet by však s tým problém nemal mať po tom, čo karosériu dostatočne spevnil a vystužil, najmä jej podlahovú časť. Torzná tuhosť karosérie sa takto zvýšila o celých 80 %. Práve to má zabrániť, aby sa karoséria pri jazde krútila.

Nový Mégane CC sa môže chváliť aj interiérom, ktorý je odvodený od aktuálnych modelov Mégane. Má kvalitné materiály i spracovanie. Výbava vychádza zo stupňa Dynamic aktuálnych modelov Mégane. Do vozidla je napríklad bezkľúčový prístup i štartovanie motora. Ku komfortu prispieva aj ovládanie audia (osem reproduktorov) pod volantom i možnosť vybavenia automobilu zabudovaným navigačným prístrojom Carminat TomTom.

Kupé-kabriolet je dlhý 448,5 cm (väčší oproti predchodcovi o 13 cm) a široký 181 cm. Pod jeho prednou kapotou môže byť jedna z piatich ponúkaných pohonných jednotiek – dvoch benzínových (110 a 130 koní) a troch turbodieselov (110, 130 a 160 koní). Mégane Coupé-Cabriolet štartuje na cene 24 690 eur (743 811 Sk).

Nový Renault Mégane Coupé-Cabriolet je obohatený o športovú líniu GT Line a GT. Pri GT Line ide o športový balíček, ktorý je k dispozícii k úrovni výbavy Dynamique s bežne dodávanými motormi a ponúka zákazníkom možnosť kúpiť si nový Coupé-Cabriolet s nádychom športu pri zachovaní ekonomickej a ekologickej jazdy. Športový vzhľad dopĺňajú 17palcové kolesá. Pocit športovosti umocňujú aj hliníkové pedále a analógový otáčkomer.

Renault Mégane CC

Verzia GT sa dodáva iba s motormi TCe 180/180 k a dCi 160/160 k. Pre ňu sú charakteristické športové prvky v exteriéri i interiéri, ako aj jazdné vlastnosti založené na podvozku Mégane GT. Cieľom oboch verzií je odlíšiť sa a sprístupniť emócie čo najväčšiemu počtu ľudí a posilnenie prepojenia medzi bežnými a športovými verziami Mégane a Mégane RS a obohatiť rad Mégane o know-how z Renault Sport Technologies.

Oba športové rady, GT Line i GT, sú k dispozícii od mája 2010 pre modely Coupé-Cabriolet, ale aj pre Mégane Coupé a Grandtour.

Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.