Renault Mégane GrandCoupe - sedan elegán

Piatok, 21 október 2016

Renault po stiahnutí sedana Fluence prichádza teraz s novým sedanom a vracia sa s ním k označeniu Mégane s prídomkom GranCoupe. Mieri vyššie ako stál Fluence, alebo len vypĺňa medzeru po ňom? Každopádne dopĺňa rad Mégane po hatchbacku a kombi o tretí model tohto radu.

1 Renault Megane GrandCoupe
Mégane GrandCoupe, po hatchbacku a kombi je tretím modelom do radu Mégane

Renault Mégane Grand Coupe je štvordverová verzia, ktorá dostala pomenovanie GrandCoupe. To napriek tomu, že nový model je vo svojej podstate trojpriestorový sedan. Nový model uzavrie ponuku značky v nižšej strednej triede a posilní jeho pozíciu v krajinách, ktorých zákazníci uprednostňujú kompaktné sedany a hľadajú komfortný a priestranný automobil. Či sa k nim pripojí aj Slovensko, je otázne.

Nový GrandCoupe sa vyrába v Turecku v meste Bursa a na trh príde už túto jeseň. Novinka stojí na platforme CMF C/D, takže čerpá z rovnakej výbavy, technológií a motorov ako päťdverový hatchback, ktorý sa vyrába od začiatku tohto roku. GrandCoupe však najmä vďaka zväčšenému rázvoru 2711 mm ponúkne priestrannejší interiér a veľký až 550 litrový objem batožinového priestoru.

Nový GrandCoupe má pôsobivý a dynamický vzhľad a rad funkcií, ktoré sú bežné len vo vyšších segmentoch a viac sa tak približuje k prémiovému segmentu. Vďaka tomu nastavuje tento najnovší Mégane vysoko latku v segmente kompaktných sedanov.

2 Renault Megane GrandCoupe
Sedan či štvordverové GrandCoupe má z každého uhla pohľadu pôsobivý vzhľad

Exteriér nového Mégane GrandCoupé je štýlový, dynamický a elegantný. Má bohatú výbavu a technológie, ktoré nie sú bežné v tomto segmente. Upúta multimediálny tablet R-Link 2 a 7palcový displej. Vo výbave mu nechýba autonómne brzdenie, systém varovania pred opustením jazdného pruhu, systém sledovania mŕtveho uhla, čítanie dopravných značiek alebo adaptívny tempomat.

Jazdné vlastnosti sú nastaviteľné vďaka technológii Multi-Sense. Ponúka najlepší dynamický a akustický komfort v triede a je navrhnutý pre bezpečné a komfortné cestovanie a komplexný rad motorov pre úspornú jazdu. V ponuke určite nebudú chýbať turbodiesely 1,5 dCi/110 k a 1,6 dCi/130 k.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.