Renault Mégane GrandCoupe - sedan elegán

Piatok, 21 október 2016

Renault po stiahnutí sedana Fluence prichádza teraz s novým sedanom a vracia sa s ním k označeniu Mégane s prídomkom GranCoupe. Mieri vyššie ako stál Fluence, alebo len vypĺňa medzeru po ňom? Každopádne dopĺňa rad Mégane po hatchbacku a kombi o tretí model tohto radu.

1 Renault Megane GrandCoupe
Mégane GrandCoupe, po hatchbacku a kombi je tretím modelom do radu Mégane

Renault Mégane Grand Coupe je štvordverová verzia, ktorá dostala pomenovanie GrandCoupe. To napriek tomu, že nový model je vo svojej podstate trojpriestorový sedan. Nový model uzavrie ponuku značky v nižšej strednej triede a posilní jeho pozíciu v krajinách, ktorých zákazníci uprednostňujú kompaktné sedany a hľadajú komfortný a priestranný automobil. Či sa k nim pripojí aj Slovensko, je otázne.

Nový GrandCoupe sa vyrába v Turecku v meste Bursa a na trh príde už túto jeseň. Novinka stojí na platforme CMF C/D, takže čerpá z rovnakej výbavy, technológií a motorov ako päťdverový hatchback, ktorý sa vyrába od začiatku tohto roku. GrandCoupe však najmä vďaka zväčšenému rázvoru 2711 mm ponúkne priestrannejší interiér a veľký až 550 litrový objem batožinového priestoru.

Nový GrandCoupe má pôsobivý a dynamický vzhľad a rad funkcií, ktoré sú bežné len vo vyšších segmentoch a viac sa tak približuje k prémiovému segmentu. Vďaka tomu nastavuje tento najnovší Mégane vysoko latku v segmente kompaktných sedanov.

2 Renault Megane GrandCoupe
Sedan či štvordverové GrandCoupe má z každého uhla pohľadu pôsobivý vzhľad

Exteriér nového Mégane GrandCoupé je štýlový, dynamický a elegantný. Má bohatú výbavu a technológie, ktoré nie sú bežné v tomto segmente. Upúta multimediálny tablet R-Link 2 a 7palcový displej. Vo výbave mu nechýba autonómne brzdenie, systém varovania pred opustením jazdného pruhu, systém sledovania mŕtveho uhla, čítanie dopravných značiek alebo adaptívny tempomat.

Jazdné vlastnosti sú nastaviteľné vďaka technológii Multi-Sense. Ponúka najlepší dynamický a akustický komfort v triede a je navrhnutý pre bezpečné a komfortné cestovanie a komplexný rad motorov pre úspornú jazdu. V ponuke určite nebudú chýbať turbodiesely 1,5 dCi/110 k a 1,6 dCi/130 k.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.