Renault Mégane: kolekcia 2012

Streda, 04 apríl 2012

Práve v týchto dňoch prichádza k slovenským predajcom Renaultu modernizovaný Mégane, ktorý v kompletnej zostave dostal od francúzskeho výrobcu pomenovanie Mégane Collection 2012. Prezentácia všetkých verzií kompletnej zostavy modelu Mégane prebehla v Bratislave na nádvorí Apponyiho paláca.

Mégane Collection 2012
Kompletný rad Mégane Collection 2012 vstupuje v týchto dňoch na slovenský trh

K žiadnym väčším, tobôž radikálnym zmenám na dizajne Mégane 2012 nedošlo. Skôr ide o malé retuše, najmä na prednej časti. Modernizovaný Mégane si tak zachováva pôvodný a pre zákazníkov dôverne známy dizajn. Nový nárazník s uhladeným dizajnom mriežky chladiča podčiarkuje celkový robustný dojem modelu. Prvky v lesklej čiernej a chrómové obruby hmlových svetiel prinášajú nádych elegancie.

Od stupňa výbavy Dynamique sa Mégane s LED dennými svetlami bude môcť pochváliť novým charakteristickým svetelným pruhom. Ochranné lišty dverí a kľučky dverí vo farbe karosérie zas zvýrazňujú siluetu tohto automobilu. Mégane Collection 2012 ponúka šesť nových typov čalúnení, vrátane dvoch kožených.

Mégane 2012 ponúka modernejší vzhľad a zároveň zdôrazňuje rozdiely medzi verziami hatchback, kombi a coupé. Kombi sa od ostatných verzií bude od stupňa výbavy Expression odlišovať saténovou úpravou chrómových líšt strešného nosiča. Coupé zas zaujme novým tvarom nárazníka a nasávacích otvorov, ktoré ešte viac podčiarknu dynamiku tejto verzie. V najvyšších výbavách budú nasávacie otvory s chrómovými prvkami.

Nová generáciu Mégane sa od uvedenia na trh koncom roka 2008, najmä však v posledných rokoch výrazne prispela k zlepšeniu imidžu značky Renault. V prieskumoch zákazníci ocenili kvalitu a vzhľad tohto modelu. Francúzska automobilka považuje rad Mégane za svoju vlajkovú loď v oblasti kvality a dizajnu a za predajne veľmi úspešný model. Za ostatné tri roky sa ho predalo na celom svete 771.935, na Slovensku 3419 kusov.

K obľube Mégane prispeli aj tri nové motory Energy. Úplne novým je Energy TCe 115 – benzínový štvorvalec s objemom 1,2 litra s priamym vstrekovaním a prepĺňaním turbodúchadlom. S výkonom 115 koní dostupným od 4500 otáčok je jedným z najvýkonnejších motorov vo svojej objemovej triede. Krútiaci moment 190 Nm poskytuje už od 1650 otáčok. Tento výkonný agregát je aj úsporný, keď jeho kombinovaná spotreba je len 5,3 l/100 km a emisie CO2 119 g /km.

Dieselový Energy dCi 130 postupne nahrádza starší 1,9 dCi 130. Tento 1,6litrový turbodiesel novej generácie vyniká úspornosťou a poskytuje vodičovi a posádke pôžitok z jazdy. Dokazuje to spotreba len 4,0 l/100km a emisie CO2 na úrovni 104 g/km. Energy dCi 110 s objemom valcov 1,5 litra s rovnakými technológiami ako Energy dCi 130 prináša modelu Mégane emisie CO2 na úrovni 90 g/km a spotrebu 3,5 l/100 km.

Mégane RS
Výnimočným z radu Mégane Collection 2012 je "ostrý" Mégane RS s výkonom 265 koní

Rad Mégane modelového roku 2012 ponúka celý rad pomocníkov, napríklad asistent pri rozjazde do kopca. Nechýba ani komplexný multimediálny systém R-Plug&Radio+, ktorý bude štandardne už v základnej výbave. Športové verzie GT a RS v rámci nového radu zaujmú zasa asertívnejším dizajnom. Mégane RS má pod kapotou dodatočných 15 koní a 20 Nm, čím sa celkový výkon zvyšuje na 265 koní a krútiaci moment na 360 Nm.

Poznáme už ceny radu Mégane Collection 2012. Prvá cena Mégane Generation (1,6 16V/100 k, 5dverová verzia) pri zvýhodnenej lízingovej cene a financovaní Renault Finace je 9290 eur, a akciová cena podľa cenníka 10 290 eur. Prvá cena trojdverového kupé (1,6 16V/110 k) pri financovaní Renault Finace je 12 390 eur, podľa cenníka 13 390 eur. Kombi Mégane Grandtour (1,6 16V/100 k) pri financovaní Renault Finace začína na cene 10 990 eur, podľa cenníka 11 990 eur. Cena Mégane RS (2,0 16V RS/265 k) je v akciovej cene pri financovaní Renault Finance 27 990 eur, cenníková cena 28 990 eur.

Mégane Collection 2012 Mégane RS
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.