Renault Mégane R.S.: Riadenie 4Control a dva podvozky

Piatok, 30 jún 2017

Renault postupne odkrýva podrobnosti o pripravovanom ostrom hatchbacku, ktorý pred pár týždňami ukázal pri Veľkej cene formuly 1 v Monaku. Podobne v zamaskovanej podobe ho ukazuje na ďalších fotografiách aj teraz, navyše pridáva detailnejšie informácie o prevodovkách, riadení a podvozkoch.

Renault Mégane RS
Mégane R.S. automobilka odhaľuje postupne, stále v zamaskovanej podobe

Nový Mégane R.S. bude v segmente hot hatchov ako prvý dostupný s riadeným všetkých štyroch kolies 4Control. Tento systém ponúkne lepšiu kontrolu nad riadením a presnejšie zatáčanie za pomoci elektromagnetického pohonu na zadnej náprave. Inžinieri Renault Sport špeciálne kalibrovali systém, aby bolo auto ešte obratnejšie pri vysokých rýchlostiach.

Renault Mégane R.S. si zákazníci môžu kúpiť s podvozkom Sport, ktorý kombinuje vysoký výkon a jazdný komfort pre každodenné používanie, alebo s podvozkom Cup, ktorý je navrhnutý pre extrémny zážitok z výkonu.

Na výber pri novom Mégane R.S. bude mať zákazník aj prevodovku, buď šesťstupňovú manuálnu, alebo dvojspojkovú automatickú EDC. Výkon motora má byť okolo 300 konských síl.

Premiéra novinky Renaultu Mégane R.S. bude na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom 12. septembra tohto roku. Do predaja má nový Mégane R.S. prísť v budúcom roku.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.