Renault Mégane RS sa vracia na Severnú slučku

Streda, 04 jún 2014

Boj o rekord na Severnej slučke Nürburgringu pokračuje. Jedným z dôvodov môže byť aj to, že najrýchlejšou predokolkou sa po Mégane RS 265 Cup stal Seat Leon Cupra 280. Renault preto pripravil teraz o desať koní výkonnejší Mégane a chce rekord naspäť. Má mu k tomu pomôcť špeciálna limitovaná edícia Mégane RS 275 Trophy. Renaultu však nejde však len o rekord. Chce dať vybraným užívateľom výkonnejší a lepšie vyladený automobil, s ktorým si budú môcť s väčšou dávkou emócií a adrenalínu užívať jazdu na kľukatých okreskách.

1 Renault Mégane RS 275 Trophy
Renault Mégane RS 275 Trophy je pripravený bojoval na Severnej slučke Nürburgrinku

Boj o severnú slučku sa vyostruje, svedčí o tom príchod novej verzie Renaultu Mégane RS. Prinavrátiť rekord Renaultu má špeciálne upravená verzia Méganu RS, ktorá má v dodatku 275 Trophy. Benzínový motor s objemom dvoch litrov má výkon 275 koní (206 kW) pri 5500 otáčkach a maximálny krútiaci moment 360 Nm v rozsahu od 3000 do 5000 otáčok za minútu. Aj napriek týmto parametrom sa podarilo udržať spotrebu na úrovni 7,5 l/100 km a emisie na úrovni 174 g CO2/km.

Motor nového Renaultu Mégane RS Trophy okrem toho, že má o desať koní viac ako mal predchádzajúci francúzsky držiteľ rekordu, dostal aj špeciálne upravený podvozok Cup. Nový je aj titánový výfukový systém od slovinského úpravcu Akrapoviča, tlmiče pruženia Öhlins od špecialistu na automobilové rallye a príplatkové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2.

Voliteľné 19palcové čierne disky Speedline Turiny vychádzajú z diskov používaných v pretekárskych verziách Mégane. Sú o jeden kilogram ľahšie v porovnaní so štandardnými 19palcovými diskami.

Nový Mégane RS 275 Trophy je štandardne vybavený koženými sedačkami Recaro s viditeľným červeným prešívaním. Opierky hlavy už tradične nesú nápis Renault Sport.

Nový Mégane RS 275 Trophy uvedie Renault na trh približne v 20 krajinách na piatich kontinentoch, vrátane Austrálie, Veľkej Británie, Malajzie, Nemecka a Južnej Afriky.

Vo Francúzsku sa môže objednávať od 3. júna 2014 za cenu 38 000 eur. Na Slovensku bude nový Mégane RS 275 Trophy uvedený v priebehu leta 2014.

1 Renault Mégane RS 275 Trophy 2 Renault Mégane RS 275 Trophy 3 Renault Mégane RS 275 Trophy
Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.