Renault Mégane RS Trophy: najostrejší Mégane

Štvrtok, 16 jún 2011

V limitovanej sérii 500 exemplárov prichádza historicky najostrejší Mégane. Nová silnejšia verzia vychádza z modelu predstaveného tento rok v Ženeve. Poháňa ho preplňovaný benzínový motor 2,0 Turbo s výkonom 265 koní (198 kW).

Renault Mégane RS Trophy
Renault Mégane RS v limitovanej 500 kusovej sérii má zvýšený výkon na 265 koní

Športová divízia Renault Sport pracovala na špecifikácii 2litrového motora Mégane RS, aby sa zvýšila radosť z jazdy. Maximálny tlak turbodúchadla je zvýšený na 2,5 baru (+0,2 baru). Zmenený tvar nasávacieho traktu bol prispôsobený tomu, aby zvládol vyšší tlak a vyššie prevádzkové teploty.

Oproti základnému modelu Mégane RS 250 sa výkon modelu RS 265 Trophy zvýšil na 265 koní a najvyšší krútiaci moment 360 Nm je v rozsahu od 3000 do 5000 otáčok za minútu. Pritom už plných 80 % krútiaceho momentu je k dispozícii od 1800 otáčok. Pomer výkonu a hmotnosti je teraz 193 koní na jednu tonu hmotnosti, resp. 5,09 kg/k.

Výkon motora sa na kolesá prednej nápravy prenáša prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Mégane RS Trophy má plne vypínateľné ESP a nastavenia podvozku Sport a Cup (tvrdý a tvrdší). Verzia Cup má okrem toho sériovo montovaný samosvorný diferenciál. Nové pneumatiky a vyšší výkon dovoľujú vyťažiť z podvozku Cup maximum jeho potenciálu bez toho, aby obmedzili jeho všestrannosť a komfort jazdy.

Renault Mégane RS Trophy
Model Mégane RS Trophy má vo verzii Cup sériovo montovaný samosvorný diferenciál

Objednávky začnú predajcovia prijímať od 20. júna 2011 a táto novinka sa bude predávať vo Francúzsku, Veľkej Británii, Nemecku, Belgicku, Portugalsku, Španielsku, Taliansku, Švajčiarsku, Rakúsku a Slovinsku. Ceny vo Francúzsku začínajú na 35 500 €.

Renault Mégane RS Trophy Renault Mégane RS Trophy Renault Mégane RS Trophy
Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.