Renault Mégane RS Trophy: najostrejší Mégane

Štvrtok, 16 jún 2011

V limitovanej sérii 500 exemplárov prichádza historicky najostrejší Mégane. Nová silnejšia verzia vychádza z modelu predstaveného tento rok v Ženeve. Poháňa ho preplňovaný benzínový motor 2,0 Turbo s výkonom 265 koní (198 kW).

Renault Mégane RS Trophy
Renault Mégane RS v limitovanej 500 kusovej sérii má zvýšený výkon na 265 koní

Športová divízia Renault Sport pracovala na špecifikácii 2litrového motora Mégane RS, aby sa zvýšila radosť z jazdy. Maximálny tlak turbodúchadla je zvýšený na 2,5 baru (+0,2 baru). Zmenený tvar nasávacieho traktu bol prispôsobený tomu, aby zvládol vyšší tlak a vyššie prevádzkové teploty.

Oproti základnému modelu Mégane RS 250 sa výkon modelu RS 265 Trophy zvýšil na 265 koní a najvyšší krútiaci moment 360 Nm je v rozsahu od 3000 do 5000 otáčok za minútu. Pritom už plných 80 % krútiaceho momentu je k dispozícii od 1800 otáčok. Pomer výkonu a hmotnosti je teraz 193 koní na jednu tonu hmotnosti, resp. 5,09 kg/k.

Výkon motora sa na kolesá prednej nápravy prenáša prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Mégane RS Trophy má plne vypínateľné ESP a nastavenia podvozku Sport a Cup (tvrdý a tvrdší). Verzia Cup má okrem toho sériovo montovaný samosvorný diferenciál. Nové pneumatiky a vyšší výkon dovoľujú vyťažiť z podvozku Cup maximum jeho potenciálu bez toho, aby obmedzili jeho všestrannosť a komfort jazdy.

Renault Mégane RS Trophy
Model Mégane RS Trophy má vo verzii Cup sériovo montovaný samosvorný diferenciál

Objednávky začnú predajcovia prijímať od 20. júna 2011 a táto novinka sa bude predávať vo Francúzsku, Veľkej Británii, Nemecku, Belgicku, Portugalsku, Španielsku, Taliansku, Švajčiarsku, Rakúsku a Slovinsku. Ceny vo Francúzsku začínajú na 35 500 €.

Renault Mégane RS Trophy Renault Mégane RS Trophy Renault Mégane RS Trophy
Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."
1-Homola-Rím
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola si odnáša z pretekov FIA Motorsport Games 2019 Rome, ktoré nazývali aj malými majstrovstvami sveta či olympijskými hrami v motoršporte, bronzovú medailu. V sobotu v prvých pretekoch skončil druhý a v nedeľu piaty, čo mu v konečnom hodnotení vynieslo miesto na stupni víťazov. V druhých pretekoch potreboval auto bezpečne doviezť do cieľa a skončiť do piateho miesta, aby obsadil celkové tretie miesto. Svoju úlohu splnil a cieľovú pásku preťal na 5. mieste. Diváci tak na historicky prvom výnimočnom podujatí FIA Motorsport Games 2019 Rome videli pódium zložené z ruského, belgického a slovenského pretekára Mateja Homolu.